LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen passend aanbod van vliegmaatschappij

joke.speelman
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2020 14:53

Geen passend aanbod van vliegmaatschappij

Ongelezen bericht door joke.speelman »

Op 29 februari j.l hebben wij onze heenreis naar Napels met Transavia omgeboekt van 16 juli naar 15 juli j.l en hiervoor extra betaald. Toen brak de Corona uit. 3 weken voor vertrek kregen we een gewijzigde vertrektijd gebaseerd op 16 juli j.i, op basis van de oude boeking dus. Naast dat we veel te laat te horen kregen of we überhaupt konden vliegen kregen we geen passend aanbod aangeboden. Optie van Transavia; of akkoord gaan of een nieuwe reis boeken die voor 31 maart 2021 zou moeten plaatsvinden. Gereageerd naar Transavia dat we niet akkoord gingen met hun aanbod en dat we een voucher willen ontvangen of ons geld terug. Reactie van Transavia was dat ze konden zien dat we op 15 juli online hadden ingecheckt, dat we niet zijn verschenen, het dan geldt als een now show en dus geen vergoeding. Er was geen enkele sprake van inchecken vanuit onze kant. Het voelt erg slecht maar weet niet goed waar we ons recht moeten halen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Geen passend aanbod van vliegmaatschappij

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Vraag om iets van bewijs waaruit zou blijken dat u de vluchtwijziging heeft geaccepteerd en inderdaad online bent ingechecked.

ALS zij daarin slagen, en de vlucht is daadwerkelijk gegaan, dan denk ik dat u enkel op coulance kunt rekenen.

Als ze daar (in uw ogen) niet in slagen dan komen andere opties om de hoek zoals rechtsbijstand (als u die heeft) of naar de rechter. En vermoedelijk komen er wel meer reacties met andere opties.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Geen passend aanbod van vliegmaatschappij

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

NB

Bij een chartervlucht (vaak pakketreis) mag men tot 2 weken van te voren een vluchtwijziging doorvoeren zonder dat u daarmee akkoord hoeft te gaan.

Ik kan echter niet vinden wat hierin acceptabel is. Een vluchtwijziging van 3 uur VS 3 dagen is natuurlijk een wereld van verschil maar ik kan die afkadering niet zo snel vinden.

Blijft staan het al dan niet inchecken.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Geen passend aanbod van vliegmaatschappij

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Kan je bewijzen dat je niet hebt ingecheckt? Want als ze het daarop gooien, neem ik aan dat zij wel bewijs hebben?

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Geen passend aanbod van vliegmaatschappij

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Je kunt nooit bewijzen dat je iets niet gedaan hebt. Filosofisch onmogelijk. Zij moeten met het bewijs komen dat je ingecheckt hebt en dan kun je beoordelen of het hout snijdt.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geen passend aanbod van vliegmaatschappij

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik snap niet precies wat dat inchecken verder uitmaakt. Dan nog blijft het een no-show, dus ik snap niet waarom Transavia het daar niet gewoon op gooit en moeilijk gaat doen over wel of niet inchecken.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Geen passend aanbod van vliegmaatschappij

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

neem eens kontakt op met een van de vele claim organisatie's, kost je wel iets maar zij weten vaak wel de wegen te bewandelen die nodig zijn....

krijg je geen geld terug kost het niets trouwens bij de goede....

Gesloten