LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen vakantie door fout Huisartsenlab

Talithafloor
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2020 11:53

Geen vakantie door fout Huisartsenlab

Ongelezen bericht door Talithafloor »

18 augustus zouden mijn vriend en ik op vakantie gaan naar Griekenland. Destijds was de eis vanuit griekenland een negatieve PCR testuitslag. Wij hadden geboekt bij prijsvrij en via hun werd de test vergoed, deze konden we laten afnemen bij huisartsenlab. Voordat je ging testen moest je je paspoort gegevens invullen via een link van Huisartsenlab, deze gegevens kwamen op je testuitslag te staan. De test is goed verlopen, we kregen de uitslag van de test ook op tijd binnen voor vertrek! Eenmaal op schiphol bij het inchecken begon de ellende, het persoonsnummer van mijn vriend klopte niet! Het laatste getal was een 9 en had een 0 moeten zijn. Dit was genoeg reden om ons niet toe te laten op de vlucht. Huisartsenlab is tot op de dag van vandaag onbereikbaar en prijsvrij kon niks voor ons betekenen. Daar sta je dan om 5 uur s´ochtends op schiphol, niemand die bereikbaar is. Uiteinlijk terug naar huis gegaan en direct bij openingstijd bij de locatie van huisartsenlab langs geweest met de vraag of ze de fout konden aanpassen zodat we een latere vlucht konden nemen. Dit kon op geen enkele manier, ik moest de klantenservice maar bellen ( die dus tot op de dag van vandaag onbereikbaar is). Geen vakantie voor ons dus, en €960 kwijt!
Prijsvrij zegt niet verantwoordelijk te zijn, maar zij zijn partner van huisarstenlab en hun stuurde mij naar huisartsenlab!

Een kennis van mij heeft namelijk precies het zelfde probleem gehad bij Huisartsenlab, namelijk dat zijn laatste nummer van zijn persoonsnummer ook niet klopte op zijn uiteindelijke test uitslag. Dit terwijl hij tijdens het invullen van zijn gegevens bewust een screenshot heeft gemaakt van wat hij had ingevuld omdat hij ons verhaal had gehoord en er zeker van wilde zijn dat als hem dit over kwam, hij bewijs had. Gelukkig kwam hij er op tijd achter en konden ze het persoonsnummer aanpassen op de Huisartsenlab locatie te Baarn.
Hier ben ik zelf ook geweest met de vraag of ze het konden aanpassen maar mij werd verteld dat ik de klantenservice maar moest bellen, die tot op de dag van vandaag onbereikbaar is!

Ik ben momenteel met prijsvrij in gesprek maar hier komt weinig tot niks uit voort, zijn er meer mensen die dit probleem hebben meegemaakt of heeft iemand tips over welke stappen ik kan ondernemen?

Moneyman
Berichten: 30032
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen vakantie door fout Huisartsenlab

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hier nog een topic over min of meer hetzelfde onderwerp, misschien heb je er iets aan.
hotel-vakantieparken-en-campings-f20/va ... 94661.html

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen vakantie door fout Huisartsenlab

Ongelezen bericht door berndv »

Talithafloor schreef:
24 nov 2020 12:07
Voordat je ging testen moest je je paspoort gegevens invullen via een link van Huisartsenlab, deze gegevens kwamen op je testuitslag te staan.
[...]
Eenmaal op schiphol bij het inchecken begon de ellende, het persoonsnummer van mijn vriend klopte niet! Het laatste getal was een 9 en had een 0 moeten zijn.
Wel raar, je zou toch verwachten dat dergelijke systemen volledig en 100% geautomatiseerd zijn en niet dat gegevens met de hand worden overgetypt. Want ik kan alleen maar een menselijke fout bedenken die in een ingevuld formulier een 9 in een 0 verandert. Als er ergens in de automatisering een fout zou zitten die 0-en in 9-s verandert, zouden er veel meer mensen last van moeten hebben.

Ik neem aan dat u op basis van de aanmelding via de link ook een bevestiging in de mail heeft gekregen? En dat in die bevestiging de gegevens wel juist staan? Alleen dan kunt u namelijk aantonen dat u de gegevens juist en correct heeft aangeleverd, en dat de fout is gemaakt door huisartsenlab. Als u hier geen bewijs van heeft, kunt u roepen en claimen wat u wilt, maar zal het op een invoerfout van uw kant gegooid worden.

Gesloten