LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen Voucher optie bij geannuleerde reis

Jholwerda
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2020 18:37

Geen Voucher optie bij geannuleerde reis

Ongelezen bericht door Jholwerda »

Begin dit jaar heb ik een vakantie geboekt van Eelde naar Grand Canaria.
Vandaag kreeg ik eerst een telefoontje en vervolgens een mail van TUI. Mijn reis was geannuleerd en ik kan deze omboeken. Dezelfde reis met dezelfde datum alleen dan van Amsterdam vliegen.

In mijn ogen is dit een annulering en zou ik een voucher of mijn geld terug moeten krijgen. Dit wordt mij niet als optie aangeboden.
Onderstaand een deel uit de mail van TUI.

---

Zoals net telefonisch besproken heeft TUI de vluchten vanaf Eelde geannuleerd en word uw vakantie naar
Gran Canaria vanaf Amsterdam/Schiphol aangeboden.

TUI heeft het voornemen om vanaf 1 juli weer vakantievluchten uitvoeren naar een beperkt aantal
bestemmingen.* Of jouw vakantie doorgaat hangt af van de bestemming en het vluchtschema. Als dit
het geval is nemen wij contact met je op. Je hoeft hiervoor zelf geen contact met ons op te nemen.....

....
Wat zijn voor u de andere mogelijkheden;

--Kosteloos omboeken naar een andere vakantie, dat mag vliegen zijn of auto vakantie voor dit jaar
maximaal 40% verschil van jullie reissom.

--Of omboeken naar zomer 2021, ook kosteloos, voor beide geld dat je wel een datum/bestemming moet boeken.

--Annuleren van deze vakantie, dan zijn de annuleringskosten voor eigen rekening.

Op onze site www.tui.nl staat ook nog alles vermeld, maar Ik hoop dat ik dit zo duidelijk heb uitgelegd, woensdag (middag) neem
ik weer contact met u op, zodat u dit thuis kunt overleggen.

------

Vliegen van Amsterdam is nooit onze voorkeur geweest en we zouden normaal ook niet een vlucht van amsterdam boeken. In deze situatie is het nog een stap erger doordat we de dag ervoor nog tot moeten werken. De vlucht is van 18:00 veranderd naar 06:00 Wat voor mensen uit de noordelijke provincie betekend dat we extreem vroeg naar schiphol moeten.

De andere optie is kosteloos omboeken naar andere vakantie dit jaar. Helaas is het niet makkelijk om in de zorg je vakanties vooruit plannen. We zijn gebonden aan de basisschool vakantie en de herfst vakantie is vanwegen prive zaken geen optie.

De laatste optie is net zo moeilijk. Als het al moeilijk is om je vakantie vast te leggen in de zorg in het najaar is dit ook niet mogelijk nu al vast te leggen voor de zomer vakantie volgend jaar.

Nu is het in mijn ogen zo dat TUI de reis annuleerd. Wat ik raar vind is dat ik niet de voucher optie krijg. Ik ben niet beroerd om een nieuwe vakantie te boeken alleen kan ik pas in Januari, Februari zeggen wanneer ik kan zoals veel mensen in Nederland.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Geen Voucher optie bij geannuleerde reis

Ongelezen bericht door Radar »

Verplaatst naar corona reizen ^FG

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Geen Voucher optie bij geannuleerde reis

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik denk dat vele Amsterdammers ook niet vanaf Groningen willen vertrekken.

Dat ze erg vroeg gaan betekend dus dag ervoor en hotel kosten of met de auto duur parkeren daar.
En 6.00 vertrek is dus 4.00 aanwezig en 2.00 uur huis uit!

Ik weet niet hoe de laatste trein is en dan op schiphol rond hangen? en hoe is terugreis geregeld?

Kijk eens of er een Taxi is met vaste prijs en wat dat extra gaat kosten.
Ze beginnen met enkele en voor dat alles weer gaat vliegen, overmacht en misschien is dagje eerder vrij na hard werken mogelijk....
vragen kan altijd.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Geen Voucher optie bij geannuleerde reis

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

dis is geen annulering maar een wijziging in de reis, nu is het zo als er gewichtige redenen zijn om deze reis te wijzigen ze dit kunnen doen...

u kunt dit weigeren maar dan moet dit wel " een nadeel van meer dan een geringe betekenis zijn"....

gaat er dus om, is de wijziging een wezenlijke wijziging en ik denk niet dat je daarvan kan spreken in dit geval....

Chromebook
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jun 2020 08:37

Re: Geen Voucher optie bij geannuleerde reis

Ongelezen bericht door Chromebook »

Ook mijn vlucht bij TUI is geannuleerd. Een week later is dezelfde vlucht met dezelfde bestemming en datum toch actief en uiteraard duurder. Dat vind ik op zijn zachtst gezegd dubieus. Ben bezig om mijn geld terug te krijgen want dit soort praktijken tolereer ik niet.
Ik begrijp dat vliegmaatschappijen het moeilijk hebben maar zodra ze dit soort trucjes doen heb ik geen medelijden.

Chromebook
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jun 2020 08:37

Re: Geen Voucher optie bij geannuleerde reis

Ongelezen bericht door Chromebook »

Update, TUI heeft mij een mail gestuurd dat ze wel terug zullen betalen. Ik ben benieuwd maar het ziet er goed uit. TUI bedankt!

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Geen Voucher optie bij geannuleerde reis

Ongelezen bericht door thecure »

Dit is een flinke wijziging in de reis en hiervoor mag je gewoon annuleren.

Vrienden van ons hadden hetzelfde vanaf Eelde , maar dan via corendon.
Hun konden gewoon annuleren omdat er dit jaar niet meer gevlogen gaat worden van Eelde.

Gesloten