LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld terug van D-Reizen

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Geld terug van D-Reizen

Ongelezen bericht door Femmiej »

Hiii allen,

Kort ons verhaal; begin feb 2020 vakantie betaald bij D reizen, augustus 2020 heeft dreizen de restitutie ontvangen, december 2020 zou dit uitbetaald worden, dat werd januari, dat werd februari, dat werd eind maart......

Gisteren gebeld (net als menig anderen) door dreizen dat ze in zwaar weer zitten en de uitbetalingen gestopt zijn.

We kunnen nu wel voor ons bedrag, via Dreizen, bij TUI boeken. Want volgens de mw. Aan de telefoon heeft dreizen nog geld tegoed van TUI, dus kunnen ze onderling handjeklap doen. Dan gelden de voorwaarden van TUI en zijn we in ieder geval zeker van een vakantie. Doen we dit niet dan lopen we het risico ons geld kwijt te zijn als ze over de kop gaan.

Er zijn vast meer mensen die nu in deze situatie zitten, dus ik vraag me af, wat zijn jullie overwegingen?

Ik wil gewoon MIJN geld terug en zelf bepalen of en hoe ik op vakantie ga. Aan de andere kant, als de kans groot is dat we het anders kwijt zijn, dan maar liever een vakantie waar ik niet op zit te wachten.

Als dreizen dus nog geld tegoed heeft van TUI, laat TUI dat dan aan dreizen geven, dan heb ik ook mijn geld terug.

Ik heb echt lang geduld en begrip gehad voor de situatie maar die is nu wel weg helaas....

Als iemand juridische onderbouwing heeft, verneem ik dat ook graag.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Geld terug van D-Reizen

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik zou nog iets meer geduld hebben, nu niets boeken, maar na half juni bij D-Reizen kijken welke vakantie voor je voucher mogelijk is.

Ook D-Reizen wacht op de overheid voor deelname aan het voucherfonds. Het zou er al moeten zijn ...

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Re: Geld terug van D-Reizen

Ongelezen bericht door Femmiej »

Bedankt voor je reactie! Wij hebben helaas geen voucher. Wij zouden gewoon cash krijgen :/

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Geld terug van D-Reizen

Ongelezen bericht door Jablan »

Vraag of D-Reizen dan de schuld zwart op wit op papier wil zetten. Het is waanzinnig onrustig in de reisbranche, je weet niet of de mensen hun baan houden en dan is het fijn om alles vastgelegd te hebben.

D-Reizen is onderdeel van Van Den Broek Familiebedrijven en ik verwacht niet, dat dit bedrijf failliet zal gaan. Ze hebben geen beursnotering, geen hijgende aandeelhouders, maar een bescheiden familie als eigenaar.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geld terug van D-Reizen

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
21 mar 2021 20:07
D-Reizen is onderdeel van Van Den Broek Familiebedrijven en ik verwacht niet, dat dit bedrijf failliet zal gaan. Ze hebben geen beursnotering, geen hijgende aandeelhouders, maar een bescheiden familie als eigenaar.
Meestal zijn het juist losse "onderdelen" om te voorkomen dat de ene tak de andere meetrekt in het verderf

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Geld terug van D-Reizen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je hebt recht op geld terug, maar dan moet dat geld er wel zijn.

De makkelijkste manier is om bij je creditcard maatschappij een beroep te doen op aflevering garantie. Dan moet je wel met je creditcard betaald hebben.

Natuurlijk kan je ook je rechtsbijstandverzekering hieronder om hulp vragen.
Bij pakket reis kan je terecht bij AVR en bij geschillencommissie reizen.

Anders kan je het beste contact opnemen met een deurwaarder.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Geld terug van D-Reizen

Ongelezen bericht door Jablan »

Jablan schreef:
21 mar 2021 18:55
Ook D-Reizen wacht op de overheid voor deelname aan het voucherfonds. Het zou er al moeten zijn ...
Er is toestemming vanuit de EU voor het voucheronds en D-Reizen kan het opgestarte kort geding nu laten vervallen. Kortom: er komt wat beweging in.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Geld terug van D-Reizen

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ha nou...maar dat fonds gaat D Reizen het geld niet geven.... of slechts een heel klein gedeelte. Dus of je daar mee geholpen bent...

Tenminste: zo heb ik eea gelezen. Het zou fijn zijn als iemand beter nieuws had.

Zie 4.8 van onderstaande vonnis. Het is duidelijk dat er nog verschil van mening is over welk bedrag ze mogen verwachten.

http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2021:2558

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 940
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Geld terug van D-Reizen

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Gewoon uw geld terugeisen, dat is waar u recht op hebt. Het is uw geld en u bepaalt waar, wanneer en hoe u vakantie viert en u bepaald waar u boekt, niet D reizen en ook niet de forumleden die dit allemaal zo zielig vinden voor de reisorganisaties.
Toen de bomen tot de hemel groeide waren de reisorganisaties ook niet soepel, waarom zouden de klanten dat nu wel moeten zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geld terug van D-Reizen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
30 mar 2021 18:45
Gewoon uw geld terugeisen, dat is waar u recht op hebt. Het is uw geld en u bepaalt waar, wanneer en hoe u vakantie viert en u bepaald waar u boekt, niet D reizen en ook niet de forumleden die dit allemaal zo zielig vinden voor de reisorganisaties.
Toen de bomen tot de hemel groeide waren de reisorganisaties ook niet soepel, waarom zouden de klanten dat nu wel moeten zijn.
Het zal niet zozeer gaan om de zieligheid van de reisorganisaties, maar wel voor alle anderen die achter het net gaan vissen. Er zijn maar enkele mensen nodig om het hele bedrijf failliet te laten gaan waardoor de rest van de consumenten met lege handen zullen staan. En wat gaat u die mensen adviseren? Soms is het kiezen uit kwaden.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Geld terug van D-Reizen

Ongelezen bericht door Smartje »

Begrijpt nu eigenlijk iemand wel dat dit “Voucher” geld er helemaal niet meer is.
Aanbetaling, vooruit betalen is het VOOR-financieren van zo’n bedrijf voor het VOLGENDE jaar.
Winst, aandeelhouder, belastingen, nog een mooie Staatssteun.
En hoe zou het komen dat de hotelgasten zelf moesten (bij) betalen om dat er door de reisorganisatie nog niets was betaald.
Betalingen achteraf zou beter zijn.
En die paar vakantiegangers die, achteraf niet kunnen betalen, weegt niet op tegen de bedragen die vooruit betaald zijn.
Zijn al in diverse Topics aan de kaak gesteld.

kantoorcleo
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2021 21:19

Re: Geld terug van D-Reizen

Ongelezen bericht door kantoorcleo »

Wij hebben met 6 personen een reis naar New York en Washington geboekt, alles alles van te voren geregeld, €12.000,00 betaald met 6 personen in November 2019 nota bene voor de reis in Mei 2020, welke natuurlijk niet doorging, voucher gekregen die uiterlijk 18 maart 2021 betaald zou worden, NOT, in afwachting van rechtzaak welke D reizen verloren heeft, nu weer de toezegging dat uiterlijk 18 mei as alles wordt betaald, tientallen mails en telefoontjes gepleegd, ze houden ons gewoon voor de gek, ieder van ons heeft voor die €2000,00 per persoon heel hard moeten werken en sparen , bij SGR claim ingediend, niets van gehoord.....echt te bizar voor woorden dit.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geld terug van D-Reizen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

D reizen is failliet.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geld terug van D-Reizen

Ongelezen bericht door sjohie »

Morganlefay schreef:
06 apr 2021 10:38
Lady1234 schreef:
06 apr 2021 10:32
D reizen is failliet.
En die zal niet de enige zijn. Er zullen er wel meer gaan volgen.
Ze gooien het op die voucherbank die te laat zou zijn gekomen, maar TUI en zij liggen in de clinch over bepaalde vouchers die D-reizen heeft uitgeven mbt bij hun geboekte reizen van TUI, daar staat/stond een rechtszaak over op stapel. Ook is het nu failliete moederbedrijf in december gekocht door de huidige eigenaren, dus er speelt zoals gebruikelijk wel wat meer dan je op het eerste gezicht zou denken.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geld terug van D-Reizen

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
06 apr 2021 10:32
D reizen is failliet.
Klopt, voor degenen die het nog niet hebben gelezen, hier informatie er over:

https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... -verklaard
https://nos.nl/artikel/2375585-d-reizen ... r-ons.html

Om de vraag van de TS te beantwoorden: het was met de kennis van nu dus slimmer om met Tui in zee te gaan, dan heb je in ieder geval iets. Hopen dat je daar dan ook voor gekozen hebt. En het is nog meer te hopen dat Tui niet ook nog eens failliet gaat.

Voor alle anderen die op hun geld zitten te wachten: je zult nu bij de curator moeten zijn.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geld terug van D-Reizen

Ongelezen bericht door 16again »

breien schreef:
06 apr 2021 12:04
Ik wil geen geld terug. Ik wil op vakantie.
De curator heeft geen vliegtuig en geen vliegbrevet.
Vliegcapaciteit zal het probleem niet zijn. Er staan genoeg toestellen en piloten aan de grond

Wheresmymoney
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2021 21:32

Re: Geld terug van D-Reizen

Ongelezen bericht door Wheresmymoney »

Onze tickets via Dreizen geboekt ruim voor corona. Twee tickets van Amsterdam naar Kathmandu ter waarde van bijna 1300,-. Toen de vlucht geannuleerd werd door corona heeft Dreizen akkoord gegeven de refund te regelen, ook hier hebben ze het een paar keer uitgesteld totdat bekend werd dat ze failliet waren. Zojuist contact gehad met Etihad en die claimen het geld al aan Dreizen uitbetaald te hebben. Maar zoals ik hier zie zijn wij niet de enige wiens geld is gevlogen. Pure armoe

Gesloten