LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hotel gesloten - maar hoe kan ik restitutie aanvragen bij Expedia ?

Perenijsje
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2020 19:35

Hotel gesloten - maar hoe kan ik restitutie aanvragen bij Expedia ?

Ongelezen bericht door Perenijsje »

Hallo,

Via Expedia een hotel geboekt in New York. Op de site van het hotel is te lezen dat het gesloten is op het moment dat wij daar aan zouden komen vanwege COVID-19. M.a.w. het hotel kan zijn diensten niet leveren.

Dat lijkt mij dan typisch een gevalletje waarbij wij ons geld zouden moeten kunnen terugvragen van Expedia - de bestelde dienst kan immers niet worden gelever. Maar, via de expedia site kan je niets anders dan bellen. Dat hebben we inmiddels een paar keer geprobeerd, maar komen niet verder dan vingertje wijzen tussen Expedia en het hotel en Expedia medewerkers die gewoonweg de telefoon ophangen als je lastige vragen stelt.

Mijn vragen:
- Iemand anders ervaring met deze situatie ? Hotel is gesloten kan zijn diensten niet bieden, dus is restitutie toch mijn 'recht' ?
- Hoe kan ik in vredesnaam Expedia bereiken anders dan per telefoon ? Ik wil nl. een schriftelijke aanvraag (brief, e-mail) naar expedia sturen, maar ze zijn vrij goed in het verbergen van hun adressen.

Alvast bedankt allemaal !

marc2222
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jun 2020 20:46

Re: Hotel gesloten - maar hoe kan ik restitutie aanvragen bij Expedia ?

Ongelezen bericht door marc2222 »

dit staat op de site van expedia.

Veel van onze reispartners blijven hun beleidsregels aanpassen en updaten. Ga naar Mijn reizen om te controleren of je reservering voor gratis annulering in aanmerking komt. Als dat niet zo is, kun je nog steeds annuleren, maar het standaard annuleringsbeleid is dan van toepassing.

Je hotel annuleren:Probeer dit eerst: annuleer online via Mijn reizen.
Ga naar je boeking en volg de instructies om je boeking te annuleren.Als het bovenstaande je foutmeldingen geeft, dien dan het formulier voor een annuleringsverzoek in.Vul dit formulier in met het reisplannummer, e-mailadres en telefoonnummer van je boeking.Nadat je het formulier hebt ingeleverd, wordt het annuleringsverzoek verwerkt. Als dat is voltooid, ontvang je een bevestigingsbericht.

Als je geen optie ziet om te annuleren, betekent het mogelijk dat je boeking niet-restitueerbaar is of de datum ervan te dicht in de toekomst ligt.

 

Gesloten