LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hotelreservering Van der Valk Maastricht: geen restitutie

Caranne1
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2021 09:35

Hotelreservering Van der Valk Maastricht: geen restitutie

Ongelezen bericht door Caranne1 »

Ik had vorig jaar Andre Rieu geboekt op het Vreithof maar dat ging In verband met het coronavirus niet door en werd verschoven naar 4 juli 2021. Ik heb dus een nieuwe overnachting geboekt bij Van der Valk hotel te Maastricht, waarvoor ik 219,02 euro heb betaald.
Op mijn reservering stond dat ik niet kosteloos kon annuleren. Begin dit jaar is bij mij een teen geamputeerd en is er een bypass operatie uitgevoerd.
Aangezien ik thans beperkt ben in mijn mogelijkheden heb ik mijn reservering willen beëindigen. Ik heb in februari naar het van der Valk hotel geschreven dat ik mijn boeking wil opzeggen. Van der Valk deelde mij mede dat ik geen restitutie kan krijgen. Ik vind het verschil tussen geen restitutie en niet kosteloos annuleren een heel groot verschil zeker omdat ik dit tijdig heb doorgegeven. Ik vraag mij af of dit zomaar kan.

P.S.
Maandag a.s. moet ik weer naar het ziekenhuis omdat mijn bypass weer is dichtgeslibt.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hotelreservering Van der Valk Maastricht: geen restitutie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat is dan volgens u het verschil tussen een reservering beëindigen en annuleren?

Maar denkt u niet dat u over ruim drie maanden wel weer op de been bent?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hotelreservering Van der Valk Maastricht: geen restitutie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Voor dit soort situaties zijn annuleringsverzekeringen uitgevonden. Van der Valk wil zich gewoon aan de overeenkomst houden, daar is zelfs een verplichting toe. Om mee te werken aan uw aanpassingen van de overeenkomst is geen wettelijk recht.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hotelreservering Van der Valk Maastricht: geen restitutie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
13 mar 2021 19:32
Wat is dan volgens u het verschil tussen een reservering beëindigen en annuleren?
Je verdraait de woorden van TS. Waarom?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Hotelreservering Van der Valk Maastricht: geen restitutie

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

En hoeveel kost het annuleren?

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hotelreservering Van der Valk Maastricht: geen restitutie

Ongelezen bericht door BL2 »

Als je om medische redenen de overnachting niet kan doen, is het aanspreken van je annuleringsverzekering de beste optie.
Als je een "niet annuleren" kamer boekt kan je ook NIET annuleren.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hotelreservering Van der Valk Maastricht: geen restitutie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@moneyman


“Aangezien ik thans beperkt ben in mijn mogelijkheden heb ik mijn reservering willen beëindigen

Ik heb in februari naar het van der Valk hotel geschreven dat ik mijn boeking wil opzeggen”

Waar verdraai ik de woorden van de Ts?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hotelreservering Van der Valk Maastricht: geen restitutie

Ongelezen bericht door moederslink »

Het duurt nog 3.5 maand, wie weet! Komt best goed!
Juli 🌞🌞....zon, alles open , een feestje!
Anders proberen de tickets en de boeking te verpatsen aan iemand anders?

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hotelreservering Van der Valk Maastricht: geen restitutie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lady1234 schreef:
13 mar 2021 20:48
Waar verdraai ik de woorden van de Ts?
TS maakt duidelijk dat zij er een vergoeding voor over heeft. Dat bedoelt TS met het verschil tussen geen restitutie en niet kosteloos annuleren.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hotelreservering Van der Valk Maastricht: geen restitutie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts kan er wel een vergoeding voor over hebben, maar zij heeft een kamer geboekt die je niet kosteloos kunt annuleren.

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Hotelreservering Van der Valk Maastricht: geen restitutie

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Tja, dat is een gok die je neemt. Een niet annuleerbare reservering is precies dat.
Dan moet je dus niet gaan klagen als je die gok, door welke vervelende reden dan ook, verliest.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hotelreservering Van der Valk Maastricht: geen restitutie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lady1234 schreef:
13 mar 2021 21:28
De Ts kan er wel een vergoeding voor over hebben, maar zij heeft een kamer geboekt die je niet kosteloos kunt annuleren.
Waarom verander je nu van onderwerp?

- TS schrijft dat ze een groot verschil ziet tussen (helemaal) geen restitutie (= 0% terugkrijgen) en niet kosteloos annuleren (= niet 100% terugkrijgen).
- Jij maakt daarvan "het verschil tussen een reservering beëindigen en annuleren"
- MM spreekt jou aan op het verdraaien van de woorden van TS.
- Jij vraagt vervolgens "hoe verdraai ik de woorden van TS?"
- Ik geeft aan dat "TS een duidelijk verschil tussen kosteloos annuleren en betaald annuleren"

Je zou nu ook kunnen aangeven dat je TS niet goed hebt begrepen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hotelreservering Van der Valk Maastricht: geen restitutie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Is het Lady1234 die iets zou verdraaien, of is het de manier van lezen die de 2 vaste forumleden hebben die daarmee de reactie niet begrijpen? En er vervolgens een discussie op uitlokken waar TS niets aan heeft.

En als er dan zo graag iemand aangesproken wordt op de schrijfwijze, misschien is eerst in de spiegel kijken (of op tijd naar bed gaan) beter.
alfatrion schreef:
14 mar 2021 01:10
- Ik geeft aan dat "TS een duidelijk verschil tussen kosteloos annuleren en betaald annuleren"

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hotelreservering Van der Valk Maastricht: geen restitutie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Van der Valk deelde mij mede dat ik geen restitutie kan krijgen. Ik vind het verschil tussen geen restitutie en niet kosteloos annuleren een heel groot verschil zeker omdat ik dit tijdig heb doorgegeven. Ik vraag mij af of dit zomaar kan”

De Ts boekt een kamer en betaalt. Er kan niet kosteloos geannuleerd worden. Dat is bekend. Dus als je annuleert, ben je je geld kwijt, jammer.

Je krijgt ook niet een stukje terug omdat de boeking nog ver in de tijd ligt. En ook niet omdat je zelf vindt dat je toch wel wat restitutie zou moeten/mogen krijgen.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hotelreservering Van der Valk Maastricht: geen restitutie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat TS vraagt, is helder. Dat dat niet kan, ook. Maar in de vraag die jij stelde verdraaide je de woorden van TS. En daar stelde ik je een vraag over. Dat je die vraag ontwijkt, is afdoende antwoord.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hotelreservering Van der Valk Maastricht: geen restitutie

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
14 mar 2021 07:42
Is het Lady1234 die iets zou verdraaien
Ja, overduidelijk en expliciet. Voor iedereen -en dus ook voor jou- gewoon zichtbaar.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hotelreservering Van der Valk Maastricht: geen restitutie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Prima hoor. Er mag geannuleerd worden en de reservering mag beëindigd worden.
Maar de Ts kan niet kosteloos annuleren en de Ts kan geen restitutie krijgen, hoewel de Ts daartussen een groot verschil ziet, wat er natuurlijk niet is, hoe vroeg een en ander ook is doorgegeven, want op de reservering stond dat er niet kosteloos geannuleerd kon worden. Dus geen restitutie hoe groot of hoe klein ook.

Zondegeld.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hotelreservering Van der Valk Maastricht: geen restitutie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
14 mar 2021 21:39
NeoDutchio schreef:
14 mar 2021 07:42
Is het Lady1234 die iets zou verdraaien
Ja, overduidelijk en expliciet. Voor iedereen -en dus ook voor jou- gewoon zichtbaar.
Neen. Annuleren en de reservering beëindigen is gewoon hetzelfde. Dat TS daar 2 woorden voor gebruikt impliceert of dat de wetenschap er is dat annulering niet kosteloos kan en dat hij/zij dan probeert de reservering te beëindigen of dat er geen kennis is bij TS en die serieus denkt dat het verschillende zaken zijn. Terecht dat de vraag gesteld wordt of TS het verschil weet tussen die 2 uitspraken.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hotelreservering Van der Valk Maastricht: geen restitutie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Sommige mensen begrijpen kennelijk het verschil niet tussen niets terugkrijgen en een gedeelte terugkrijgen.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hotelreservering Van der Valk Maastricht: geen restitutie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

alfatrion schreef:
14 mar 2021 22:54
Sommige mensen begrijpen kennelijk het verschil niet tussen niets terugkrijgen en een gedeelte terugkrijgen.

Maar waarom zou je een gedeelte kunnen terugkrijgen als je niet kosteloos kunt annuleren?

Ik begrijp dat de Ts het probeert en onredelijk vindt, omdat zij het zo vroeg gemeld heeft, maar niet kosteloos kunnen annuleren, betekent gewoon dat je niets terugkrijgt. Hoe duidelijk kan dat zijn.

Gesloten