Mag ik vliegen met een vaccinatiebewijs?

Rita dBV
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2021 10:00

Mag ik vliegen met een vaccinatiebewijs?

Ongelezen bericht door Rita dBV »

Eind mei ben ik twee keer gevaccineerd. In juli wil ik graag mijn dochter en familie in Amerika bezoeken. Daar ben ik,door omstandigheden als bijna 3 jaar niet geweest. De familie in Amerika is gevaccineerd. Hoe moet ik het eea aanpakken. Moet is me laten testen voor de vlucht? Kan ik een bewijs krijgen dat ik gevaccineerd ben?
Laatst gewijzigd door Radar op 19 apr 2021 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

sake1987

Re: Mag ik vliegen met een vaccinatiebewijs?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Kijk eerst eens of u überhaupt in Amerika wordt toegelaten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mag ik vliegen met een vaccinatiebewijs?

Ongelezen bericht door moederslink »

Indien mogelijk zou ik het nog maar even uitstellen.
De pandemie heerst nog , in welke omstandigheden komt u daar , hoe zijn de regels nu daar ?
U bent wel ingeënt, uw familie ook, maar anderen daar? In winkels? Bezoekjes? Buren, vrienden van hen? De Airport?
Half Zuid-Amerika ligt voor pampus. Zelf zou ik het nog niet riskeren.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mag ik vliegen met een vaccinatiebewijs?

Ongelezen bericht door sjohie »

Rita dBV schreef:
19 apr 2021 10:10
Eind mei ben ik twee keer gevaccineerd. In juli wil ik graag mijn dochter en familie in Amerika bezoeken. Daar ben ik,door omstandigheden als bijna 3 jaar niet geweest. De familie in Amerika is gevaccineerd. Hoe moet ik het eea aanpakken. Moet is me laten testen voor de vlucht? Kan ik een bewijs krijgen dat ik gevaccineerd ben?
Dat wordt 'm voorlopig niet vrees ik.

Ik citeer van de BuZa pagina;

Inreisbeperkingen
Er geldt een inreisverbod voor de Verenigde Staten van Amerika voor alle buitenlandse reizigers die in de 14 dagen voor hun bezoek aan de Verenigde Staten van Amerika in een van de volgende landen zijn geweest: alle Schengenlanden (waaronder Nederland)


Kortom, het wel of niet gevaccineerd zijn van u, of uw familie aldaar, lost dit nog niet op.

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Mag ik vliegen met een vaccinatiebewijs?

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Ik zou het rustig even afwachten en nog niets boeken, alles veranderd snel op het moment. op het moment dat Europa een beetje bijtrekt met vaccineren dan zal op een gegeven moment de inreisbeperking wel worden opgeheven.
het scheelt overigens wel hoe je Amerika in wil, ik heb zelf een B1/B2 OCS visum en daarmee mocht in een paar weken terug gewoon Amerika in ( om aan het werk te gaan )

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mag ik vliegen met een vaccinatiebewijs?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zou gewoon even contact opnemen met de Amerikaanse ambassade hier in Nederland. Die weten vast meer dan wij.

fred-
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2011 19:44

Re: Mag ik vliegen met een vaccinatiebewijs?

Ongelezen bericht door fred- »

Je mag vliegen met dat bewijs maar je moet je ook laten testen. Met vaccin kun je nog steeds corona hebben.
Afbeelding

ruudzelf
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 okt 2019 15:14

Re: Mag ik vliegen met een vaccinatiebewijs?

Ongelezen bericht door ruudzelf »

Volgens mij mag je ook vliegen zonder vaccinbewijs. Het is nl niet verplicht om te vaccineren volgens de Raad van Europa.
Ik weet niet hoe het buiten EU is om te vliegen maar hier in EU mag je volgens mij vliegen, zoniet dan is dat discriminatie en dat mag ook niet volgens de Raad van Europa....
https://indignatie.nl/2021/02/09/raad-v ... -personen/

ruudzelf
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 okt 2019 15:14

Re: Mag ik vliegen met een vaccinatiebewijs?

Ongelezen bericht door ruudzelf »

@Fred
Dat bedoel ik nou. Wat heb je aan dat vaccin waarvan niemand weet of het veilig is? NIEMAND kan je garanderen dat vaccin veilig is. Ook voor later niet? Je moet toch 1,5m afstand houden, mondkapje (wat niet werkt) EN de test (wat ook niet werkt/onbetrouwbaar is.
En aub kom niet met reacties voor bron, zoek zelf en je kunt het vinden.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mag ik vliegen met een vaccinatiebewijs?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat ik me vooral afvraag is, wie gaat dat controleren. Als men dat op de vliegvelden moet gaan doen, dan gaat alles nog langer duren, krijgen zij medische gegevens die persoonlijk zijn. Moeten de vliegmaatschappijen dat gaan doen bij het boarden dan ga je medische gegevens aan een bedrijf geven, ook niet echt een goed idee. De volgende mogelijkheid is pas in het land van bestemming en dan kan je dus direct omkeren.

Sowieso kunnen ze dat binnen Europa dus beter niet gaan controleren, dat vaccinatiepaspoort dat er misschien komt. Voor buiten Europa zit je toch al met inchecken bij balies en dergelijke, dan kan dat wel direct daar erbij.

ErikH
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 nov 2006 01:39

Re: Mag ik vliegen met een vaccinatiebewijs?

Ongelezen bericht door ErikH »

ruudzelf schreef:
23 apr 2021 19:35
@Fred
Dat bedoel ik nou. Wat heb je aan dat vaccin waarvan niemand weet of het veilig is? NIEMAND kan je garanderen dat vaccin veilig is. Ook voor later niet? Je moet toch 1,5m afstand houden, mondkapje (wat niet werkt) EN de test (wat ook niet werkt/onbetrouwbaar is.
En aub kom niet met reacties voor bron, zoek zelf en je kunt het vinden.
Alle vaccins die toegelaten zijn, zijn toch echt veiliger dan Corona krijgen! Of dacht je dat dat net zo onschuldig is als een (zware) griep??
Dit soort beweringen vind je bij complotdenkers uit de hoek van QAnon, Bolsonaro en Duterte. Die baseren zich ook op "bronnen", afkomstig uit hun eigen cirkel van extreem-rechtse idioten op forums als 8chan. En komen samen bij Jensen en Café Weltschmerz.
Helaas zijn er veel trollen (wel vaak dezelfde!) die dit soort beweringen ook op Nederlandse opiniepagina's loslaten.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Mag ik vliegen met een vaccinatiebewijs?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Nijogeth schreef:
24 apr 2021 00:18
Wat ik me vooral afvraag is, wie gaat dat controleren. Als men dat op de vliegvelden moet gaan doen, dan gaat alles nog langer duren, krijgen zij medische gegevens die persoonlijk zijn. Moeten de vliegmaatschappijen dat gaan doen bij het boarden dan ga je medische gegevens aan een bedrijf geven, ook niet echt een goed idee. De volgende mogelijkheid is pas in het land van bestemming en dan kan je dus direct omkeren.
Dat is echt niet nieuw hoor. Voor heel veel landen moest je al voor van alles zijn gevaccineerd. Waarom denk je dat het Internationaal Bewijs van Inenting of Profylaxe is ingevoerd? In bijvoorbeeld Cuba wordt (in ieder geval 3 jaar geleden nog), bij de douane gecontroleerd of je gevaccineerd bent.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mag ik vliegen met een vaccinatiebewijs?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar voor de EU is dat wel nieuw en mag volgens mij niet eens ivm met het vrij verkeer tussen deze landen. Zo'n helemaal nieuwe faciliteit in gebruik nemen voor de EU lijkt me zeer onwenselijk.

Rita dBV
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2021 10:00

Re: Mag ik vliegen met een vaccinatiebewijs?

Ongelezen bericht door Rita dBV »

Hartelijk dank voor alle reacties.
Ik vind het een goed idee om, tegen die tijd, contact op te nemen met de Amerikaanse ambassade. Dat zal ik zeker doen.
Fijn dat zoveel mensen meedachten.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Mag ik vliegen met een vaccinatiebewijs?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Rita dBV schreef:
19 apr 2021 10:10
Eind mei ben ik twee keer gevaccineerd. In juli wil ik graag mijn dochter en familie in Amerika bezoeken. Daar ben ik,door omstandigheden als bijna 3 jaar niet geweest. De familie in Amerika is gevaccineerd. Hoe moet ik het eea aanpakken. Moet is me laten testen voor de vlucht? Kan ik een bewijs krijgen dat ik gevaccineerd ben?
Nee, je kan niet vliegen naar Amerika, tenzij je eerst twee weken buiten het Schengen gebied/Europa gaat zitten.

Gesloten