Nog geen terugbetaling van Ryanair

Nietmorgenmaarnu
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2016 14:15

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door Nietmorgenmaarnu »

Vorig jaar juli zou ik met Ryanair terugvliegen vanuit Krakau naar Amsterdam,
Ik ben minder valide dus werd met de rolstoel en assistentie geholpen, ik sta met de assistentie wagen voor het vliegtuig kan de piloot in zijn ogen kijken en ze gaan weg zonder mij en de ander minder valide.

Mijn bagage en rollator waren al aan boord, ik heb moeten overnachten op het vliegveld in het hotel daar en nieuwe tickets via Warschau Amsterdam moeten kopen. Waren mijn tickets van Ryanair goedkoop of last minute nee zeker niet. Gewoon volle mep.

Extra kosten ruim 1000 euro (2 personen). Alles gedaan volgens de website gemaild aangetekend brieven verzonden buiten dat ik een wacht/volgnummer krijg nog nooit een fatsoenlijke reactie gehad nu ruim een jaar verder kan ik nog fluiten naar mijn geld.

Ik zeg #ryanairsucks

mieke1
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jul 2006 10:10

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door mieke1 »

Hoi MarijnH86,

Geen flauw idee....wij hadden ook alles al 100x gedaan en gezegd dat we geen voucher wilde maar gewoon ons geld, formulieren ingevukd enzenz. Rayanair gebeld en toen hadden we iemand aan de lijn en die heeft alles genoteerd en vertelde ons dat we binnen 24 uur een brief zouden krijgen en de mededeling dat we ons geld binnen 3 weken terug zouden hebben.

2 dagen later weer een mail dat ons geld tussen 5-7 dagen gestort zou zijn...ik dacht ik wacht het allemaal af...en toen savonds stond het op mn rekening.

Geboekt in Jan...vliegen op 8 Juli en geannuleerd op 27 mei......

Ik hoop dat jullie het ook snel terug zullen hebben.

davidstraten91
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 okt 2020 15:03

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door davidstraten91 »

Kennissen van ons hebben hier ook last van gehad recentelijk! Je zal vast niet de enige zijn, vanwege de drukte hoor je het helaas enorm veel ook bij alle andere vliegmaatschappijen.

jeroengulpen
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2020 20:49

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door jeroengulpen »

Beste Mahadma,
Ik merk dat mijn begrip voor Ryanair snel begint af te nemen. U geeft aan dat ze alles in volgorde afhandelen. Ik heb ik in februari 2020 geboekt en onze vlucht is op 20 maart geannulleerd. Op 6 juli (4 maanden later) kregen we bericht dat het geld binnen 5-7 dagen zou worden teruggestort. Ook dat is inmiddels 3 maanden geleden. Tot op heden géén terugbetaling en geen contact. Ik heb van nature best veel begrip maar merk dat dit langzaam op raakt. Als ze alles in volgorde van boeking afhandelen ben ik benieuwd waarom een boeking uit februari nog niet is terugbetaald. Wat mij steeds bozer maakt is de onmacht. Het feit dat je geen contact krijgt. Geen reacties en dat ze gewoon niet doen wat ze zeggen.

philbee
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2020 09:45

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door philbee »

Kan iemand mij vertellen hoe ik in contact kom (liefst telefoonnummer waar je fysiek persoon aan de lijn krijgt) met Ryanair voor de restitutie van een betaling die gedaan is in Januari voor vluchten Juni/Juli. We hebben een mail gekregen voor restitutie of voucher waarbij we voor restitutie hebben gekozen echter geen teken van leven meer
De chatbot werkt niet, het reserveringsnummer wordt niet meer herkend en geaccepteerd
Dank op voorhand

mieke1
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jul 2006 10:10

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door mieke1 »

Hoi Philbee,

Ik heb gebeld naar 020-2622907, daar kreeg ik iemand aan de lijn en toen was het in 3 dgn geregeld....heb wel een 1/2 uur aan de lijn gehangen.

Succes...

hosseliander
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2021 15:07

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door hosseliander »

Ik kamp met exact hetzelfde probleem. Ook in April 2020 een reis geboekt en geannuleerd wegens Covid-19. Nog steeds geen reactie gekregen van RyanAir en ze zijn niet te bereiken. Iemand anders die wel contact met hen heeft gekregen, dan wel een voucher of restitutie heeft gekregen van het aankoopbedrag? Ik snap dat het een stortvloed aan aanvragen betreft, maar dit duurt nu al bijna een jaar.

hub reul
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2009 09:21

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door hub reul »

In April zouden wij met 3 personen naar Rome vliegen met RYANAIR.
Alles netjes betaald.
RYANAIR annuleerde deze deze reis en beloofde eerst een Voucher en later terugbetaling.
Ondanks vele verzoeken betaalt RYANAIR niets terug en reageert niet op onze Emails.

Het is een SCHANDE zoals RYANAIR met haar klanten omgaat en géén oplossing biedt.

H Reul

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op dit moment veel klachten uit de reiswereld hierover. Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering of een deurwaarder. Misschien kan www.juridischloket.nl je een goeie tip geven.

Op https://www.consuwijzer.nl/reizen-en-ac ... rd-mag-dat staat misschien interessante informatie.

Vouchers zijn niet meer toegestaan. Je hebt recht op alternatieve vlucht of je geld terug.

catoverhoeven
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2023 13:16

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door catoverhoeven »

Voor onze reis naar Puglia stoelen gereserveerd bij Ryanair eind oktober 2022. Reis werd geannuleerd vanwege stakingen in Italië op de luchthavens. Reisorganisatie retourneerde heel snel het betaalde bedrag maar van Ryanair taal nog teken. Nu krijgen we te horen (30-1-23) dat de omstandigheden die de vlucht verstoord hebben buiten de invloedssfeer van Ryanair vallen!! Alsof ze wel in onze invloedssfeer vallen! Het gaat maar om 32 euro, maar meer om het principe!!

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U kunt het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of een incassobureau/deurwaarder.

U moet binnen 7 dagen uw geld terug krijgen, zie www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodat ... rd-mag-dat.

Omdat het hier gaat om een externe omstandigheid heeft u vermoedelijk geen recht op schadevergoeding vanwege de vertraging. Maar ik vermoed dat ze wel uw vliegticket terug moet betalen.

Plaats reactie