Nog geen terugbetaling van Ryanair

Jean-PaulR
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2020 11:19

Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door Jean-PaulR »

Graag lees ik ervaringen van terugbetalingen vluchten Ryanair nav annulering Corona. Op de site vermelden ze dat ze een heel eind zouden zijn met terug betalen en dat de vluchten van april al verwerkt zouden zijn. Nu hadden wij een vlucht in april en nog steeds niets ontvangen. Waar ik me aan stoor is dat het mij niet lukt om in contact te komen. Ik krijg via de Sitehelpdesk geen contact. Verder zie ik op mijn persoonlijke account de vluchten niet (meer) vermeld staan. Graag verneem ik ervaringen inzake status terugbetaling. Tips om in contact te komen met Ryanair zijn ook zeer welkom.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door mahadma »

U kunt zich voorstellen dat u niet de enige bent die één of meerdere emails stuurt en of herhaaldelijk belt. op die manier ontstaat er logischerwijze een flinke file in verwerking van alle vragen enz. Daar komt bij dat vele medewerkersters/kers thuis werken en verminderd beschikbaar zijn, waardoor nog meer filevorming ontstaat. En als elke cliënt terugbetaling gaat claimen zijn er vele reisorganisaties in no time failliet. In dat geval staat u achteraan in de rij en er een grote kans op niks. Probeer wat begrip te hebben qua tijd. Ze werken zoals anderen ook doen op datum vertrek en en niet op moment van klagen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik vind de vraag nu wel terecht, want Ryan Air had toegezegd voor eind juli alles afgehandeld te hebben. Is blijkbaar niet gelukt, ook omdat er nog steeds vluchten worden geannuleerd door de wisselende reisadviezen.
Je hebt wel direct bij RA geboekt, dat is nu een enorm voordeel. Geduld ... veel geduld, dan komt het goed.

Jean-PaulR
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2020 11:19

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door Jean-PaulR »

Beste mahadma,

Ik heb alle begrip en tijd, echter als er op de site staat dat ALLE april vluchten terugbetaald zouden zijn, wil ik (na 4 maanden wachten) status weten. Lijkt mij niet meer dan redelijk.

SandraU
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2020 13:45

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door SandraU »

Ik ben het met de steller eens. Ook wij hebben geboekt voor een vlucht in maart (Milaan). Bericht ontvangen dat het voor juli betaald zou worden, maar nu nog niets. Geduld heb ik wel, maar noem dan geen datum waarvoor alles betaald wordt. Of stuur een automatisch bericht dat het nog wat langer duurt. Begrip is er ook, maar dat moet wel wederzijds zijn!

TRUDYHENDRIKS
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2020 19:26

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door TRUDYHENDRIKS »

Vlucht naar Engeland geboekt via Cheap Tickets bij RyanAir voor april. Van beide geen reactie meer te krijgen.

rob.freriks
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2020 11:09

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door rob.freriks »

Ook ik heb klachten over de terugbetaling van Ryan Air. Er wordt veel beloofd maar daar houden ze zich niet aan. Ze beloofden voor de door hun geannuleerde vlucht van 19 mei terug te betalen tussen de 5 en 20 dagen maar tot op heden nog niet terugbetaald. Eerst werd er ook nog op aangedrongen (meermaals) om een voucher te nemen. Afgelopen vrijdag weer, in het Engels, naar hun zogenaamde klantenservice een verzoek ingediend tot eindelijke terugbetaling nu. Het is behoorlijk onduidelijk hoe je contact met hun kunt opnemen er wordt altijd vaag gereageerd dat het in behandeling is.

esther76mike
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2020 15:15

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door esther76mike »

Bij ons gezegd dat het bedrag over gemaakt is, helaas nooit iets ontvangen. Slechte bereikbaarheid klantenservice.
We zijn nog in gesprek...

Janneman7
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 aug 2012 12:10

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door Janneman7 »

Ryanair heeft op 20 mei onze vlucht geannuleerd en beloofd om uiterlijk eind juli het bedrag terug te storten.

Nu krijg ik allemaal mails of ik een voucher wil gebruiken terwijl ik heb aangegeven dat niet te willen.
Telkens moet ik dan weer opnieuw aangeven dat ik mijn geld terug wil.

Klantenservice is onbereikbaar en reageert ook niet op mails.

Ik vind het schandalig en wordt er boos van!

Bananas5
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2020 19:57

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door Bananas5 »

Hier meer van hetzelfde..
We zouden op 17 April vliegen, dit werd, terecht, geannuleerd. 24 Maart werd dit bekend, we hadden meteen aanvraag voor restitutie ingediend. We kregen meteen de optie aangeboden om, of een omboeking te plaatsen, of om een voucher te ontvangen. Via de Ryanair site met veel pijn en moeite een restitutie kunnen aanvragen, terwijl je continu doorgestuurd wordt naar de voucher optie.

Eind Augustus kregen we eindelijk de bevestiging dat het refund process was afgerond en dat de betalingsopdracht was verwerkt.
" We confirm that your refund request has been processed back to the form of payment used to pay for your booking. Your issuing bank will take 5-7 working days to process this refund amount back to your account back to your account"... Dit was 28 Augustus en je begrijpt inmiddels al wel dat we nog niets hebben ontvangen.

Vandaag eindelijk met iemand van Ryan Air kunnen chatten. deze persoon gaf aan dat het refund process was afgerond en dat het geld is overgemaakt.. Niet dus. En wanneer je om een betalingsbewijs vraagt, dan moeten we daar zelf om vragen bij onze eigen bank?!?!

Maar een klachtenformulier van het ILT gedownload en ingediend.
https://www.ilent.nl/onderwerpen/passag ... liegticket

Wordt vervolgt.. Helaas

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Vandaag een volledige terugbetaling ontvangen op mijn Visa card voor een vlucht die half maart naar Barcelona zou plaatsvinden. Vorige week een mail gekregen om de terugbetaling te conformeren, nu geld ontvangen.

Maessenh01
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2020 10:26

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door Maessenh01 »

2 vluchten voor mei en september voor de coronacrisis bij Ryanair geboekt. Nadat deze vluchten door Ryanair zijn geannuleerd heb ik 2 mails ontvangen waarin ik kon aangeven geld retour of een voucher. Ik heb voor beide vluchten geld retour aangegeven. Daarna heb ik niets meer vernomen. Ik krijg totaal geen reactie n.a.v. diverse mails of via bellen krijg ik ook geen contact met Ryanair. Het gaat om 560,70 euro. Wat kan ik nog doen om het geld alsnog terug te krijgen?

Ik zie dat ik helaas niet de enige gedupeerde ben kunnen jullie bij radar dit aanvechten tegen Ryanair.
Graag hoor ik van jullie.

HLB73
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2020 14:52

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door HLB73 »

Ik kan mij aansluiten bij de vele reacties: ook hier herhaaldelijk aangegeven dat ik een restitutie wil ontvangen maar nog niets gekregen. Het betrof in mijn geval een vlucht eind april/ begin mei en de belofte werd gedaan dat het geld binnen 14 dagen op mijn rekening zou staan. Later werd aangegeven dat het eind juli zou worden. Ook prima. Begrip van mijn kant. Maar inmiddels is het oktober en is mijn begrip er niet meer. Ik kan geen contact krijgen met Ryanair. Bij bellen krijg ik bandje na bandje en als ik ga chatten wordt er in zijn geheel niet gereageerd. Het gaat om een bedrag van bij na 600 Euro dus geen gevalletje 'laat maar'. Ze informeren mij niet... geen excuses of wat ook. Ik ben het helemaal zat.

herad
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2020 20:49

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door herad »

In mei vlucht met Ryanair (Lauda Air) van Dusseldorf naar Tenerife vv. door Ryanair gecancelled vanwege COVID.
Op 8 sept een berichtje van Ryanair Group Customer Care dat het geld binnen een week zou worden overgemaakt.
Tot nu toe niets ontvangen!
Inhoud bericht:

Our Ref: AD7MTE

Dear Customer,

We acknowledge your request for a refund in lieu of a travel voucher for your unused booking.
We confirm that your refund request has been processed back to the form of payment used to pay for your booking. Your issuing bank will take 5-7 working days to process this refund amount back to your account.
The amount refunded to your credit/debit card/method of payment is
EUR -496,96 Payment method: balancing
EUR -496,96 Payment Method: COVID VO refused

Please note the travel voucher issued has been voided and can no longer be used.

mieke1
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jul 2006 10:10

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door mieke1 »

Ook hier nog geen teruggave gehad, het gaat om 1200 euro, al geven ze maar ongeveer een datum aan maar ze zijn gewoon moeilijk te bereiken....

gustavo-woltmann
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 okt 2020 02:04

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door gustavo-woltmann »

Ik raad je aan oom een e-mail naar hen te schrijven of een post te sturen met het verzoek om terugbetaling,

mieke1
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jul 2006 10:10

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door mieke1 »

Geen email adres bekend, laat staan een adres waar je een brief naartoe kan sturen..vanmiddag weer bellen

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door Moneyman »

2 seconden zoeken:
Als je ons online klachtenformulier niet wenst te gebruiken kun je ook een brief sturen.
Neem daarin alle informatie op zodat we jouw klacht zo efficiënt mogelijk kunnen behandelen.

· Jouw volledige naam (zoals weergegeven op jouw ticket)
· Je boekingsreferentie
· Vluchtdetails (datum en vluchtnummer)
· De contactgegevens van jouw voorkeur; e-mailadres, telefoonnummer of postadres
· Details van de klacht, samen met de namen van personeel van Ryanair dat je gesproken hebt.

Stuur via post naar het onderstaande adres en wij reageren binnen 15 werkdagen.

Ryanair Customer Service Department, PO Box 11451, Swords, Co Dublin, Ireland
https://www.ryanair.com/be/nl/nuttige-i ... ns-opnemen
En na nog twee seconden zoeken:
Overige opties
Daarnaast is de Ryanair klantenservice ook te vinden op Twitter en Facebook onder @Ryanair. Deze is vooral voor vragen en verzoeken zoals het wijzigen van uw vlucht of het reserveren van een stoel. Er wordt naar gestreefd om 24/7 bereikbaar te zijn via social media. Daarnaast kunt u hen ook e-mailen via hun website http://www.ryanair.com/nl of een bezoek brengen op de Luchthavenweg 25 te Eindhoven.

Contactmogelijkheden
Telefoonnummer:0900 – 04 00 860
Nu bereikbaar:Vandaag van 09:00 tot 18:00
Kosten:€ 0,45 per minuut
Andere contactmogelijkheden
Twitter:https://twitter.com/Ryanair
Facebook:https://www.facebook.com/pages/Ryanair/107449335962639
Website:http://www.ryanair.com/nl
Adresgegevens
Adres: Luchthavenweg 25 in Eindhoven
https://www.klantenservice.tips/telefoo ... n/ryanair/

mieke1
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jul 2006 10:10

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door mieke1 »

Van de week ryan air aan de telefoon gehad en vandaag was het geld binnen op.mn rekening....ben superblij dat het alsnog zo snel is geregeld.

MarijnH86
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2020 12:52

Re: Nog geen terugbetaling van Ryanair

Ongelezen bericht door MarijnH86 »

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik heb echt alles geprobeerd? Van contact via chat, mail en zelfs de rechtsbijstand.
Ik heb alles ingevuld en heb 4 maanden later nog geen geld terug

Plaats reactie