PCR test voor reizen nog steeds te koop online

lindabroer
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2021 14:59

PCR test voor reizen nog steeds te koop online

Ongelezen bericht door lindabroer »

Ondanks dat de PCR test voor vakantie momenteel gratis is, kan je online nog steeds betaalde afspraken maken voor de PCR test. Mijn ouders zijn niet zo computer technisch en kunnen de snel veranderende maatregelen rondom COVID ook niet bijhouden. Zij hebben dus 'gewoon' een COVID PCR test (thuis test service) besteld en betaalt, want dat hadden ze vorige keer immers ook gedaan. Gisteren heel de middag gewacht op een tester die nooit is komen opdagen. Het bedrijf gebeld en die zegt doodleuk dat ze geen testen meer mogen afnemen en dat we een gratis test moeten aanvragen via een andere website. Uiteraard snel gedaan want anders kunnen ze straks niet vliegen omdat de papieren niet op orde zijn, maar het slaat nergens op. En we zijn niet de enige wie dit overkomen is. Bij de testlocatie stond nog een meneer die precies hetzelfde had meegemaakt.

Een snelle google zoektocht voor PCR test vakantie levert tientallen hits op met nog steeds actieve websites waar een PCR test voor vakantie besteld kan worden. Nergens staat op deze websites dat ze dit niet meer mogen doen of dat ze gesloten zijn. Je kan gewoon een afspraak maken en betalen, maar testen ho maar. Na bellen met het bedrijf krijg je te horen dat je je geld terug kan vragen. Natuurlijk fijn, maar daar gaat het niet om. Mijn ouders hadden hun vlucht kunnen missen als we niet snel een andere test konden regelen. Daar gaat het om. Dat betalen ze niet hoor.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: PCR test voor reizen nog steeds te koop online

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als ik zoek op PCR-test vakantie, krijg ik alleen maar hits van het RIVM met gratis test (Testenvoorjereis.nl) te zien.
Als je nou weet dat je ouders niet zo handig zijn met de computer en ook niet op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen, dan help je ze toch daarmee?
Ik begrijp het probleem verder niet zo, ze kunnen hun geld terug vragen, opgelost zou ik zeggen.

Gesloten