LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsverhoging voor boeken dezelfde reis met coronavoucher

Corine67
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2020 09:49

Prijsverhoging voor boeken dezelfde reis met coronavoucher

Ongelezen bericht door Corine67 »

Ons familieweekend in België met 16 personen kan door de corona-crisis niet doorgaan. Nu is het mogelijk hetzelfde weekend (Pinksterweekend 2021) te boeken met onze voucher. Alleen kregen we te horen dat we dan ruim 300 euro meer moeten betalen voor exact dezelfde reis, omdat de eigenaar de tarieven verhoogd heeft. We boeken niet rechtstreeks bij de eigenaar maar via een organisatie. De organisatie zegt hier niets aan te kunnen doen. Mag dit wel? We voelen ons een beetje ge#%@*^/..

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Prijsverhoging voor boeken dezelfde reis met coronavoucher

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, waarom zou dit niet mogen? De prijzen stijgen over het algemeen ieder jaar wel.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Prijsverhoging voor boeken dezelfde reis met coronavoucher

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik kan me het gevoel van TS goed voorstellen. De reis van TS wordt door de organisator geannuleerd, "vanwege Corona", zegt de organisator er nog bij. De organisator weigert om geldterug te geven want dan zou hij failliet gaan en wilt je dwingen om een andere reus te boeken. De organisator wilt ook nog eens drie honderd euro extra voor dezelfde reis volgend jaar. Zijn wens is dat je anders de reissom kwijt bent.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Prijsverhoging voor boeken dezelfde reis met coronavoucher

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De benzine en de koffie zal volgend jaar ook wel duurder zijn.

Frites misschien niet, wat die aardappelen zijn nu te geef.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Prijsverhoging voor boeken dezelfde reis met coronavoucher

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die aardappelen zijn er volgend jaar niet meer. Dan worden er geen aardappelen gepoot dus worden ze schreeuwend duur. Koffie zit al een jaar in een vrije val, tenminste bij de Lidl. De benzine (Duitsland) wordt goedkoper dan Bier.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Prijsverhoging voor boeken dezelfde reis met coronavoucher

Ongelezen bericht door mahadma »

De reiswereld heeft "Fluid pricing", d.w.z. (vrij vertaald "dag-uur-week prijs". Dus elke reis kan duurder worden, gelijk blijven, en last minut nog gunstiger. Dus prijzen zweven, doe je niks aan.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Prijsverhoging voor boeken dezelfde reis met coronavoucher

Ongelezen bericht door Ivo.w »

"Dezelfde boeking" is een boeking die op hetzelfde moment voor dezelfde reisdatum en dezelfde groepssamenstelling gedaan wordt.

In dit geval zijn twee van de drie criteria niet hetzelfde. De oorspronkelijke boeking is immers lang geleden al gedaan, en de nieuw boeking moet u nog doen. En de oorspronkelijke boeking was voor een reisdatum in 2020, de nieuwe boeking is voor een reisdatum in 2021.

Er is dus geen sprake van 'dezelfde boeking', maar van een geheel nieuwe boeking voor gebruik van dezelfde accommodatie (of hetzelfde type accomodatie op hetzelfde park) in een geheel andere periode.

Een andere periode betekent in de reiswereld per definitie een andere prijs. Een ander moment van boeken heeft meestal ook invloed op de prijs.

klaartje59
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 feb 2014 21:02

Re: Prijsverhoging voor boeken dezelfde reis met coronavoucher

Ongelezen bericht door klaartje59 »

Misschien helpt het om zelf contact op te nemen met de eigenaar. Ik begrijp best dat u hier flink van baalt. Al kan ik ook begrijpen dat eigenaren van een park oid of organisaties hier ook van balen.

Toch vraag ik me af of nu al de prijzen bekend zijn voor volgend jaar. Bij veel organisaties zijn die prijzen pas eind van het jaar bekend. Maar weet dus niet om wat voor camping, park of accomodatie het gaat.

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Prijsverhoging voor boeken dezelfde reis met coronavoucher

Ongelezen bericht door pierrev »

Het is heel simpel Brussel heeft besloten dat een voucher niet geaccepteerd hoeft te worden dus op grond daarvan geld terug eisen en ergens anders boeken voor volgend jaar

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Prijsverhoging voor boeken dezelfde reis met coronavoucher

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dan € 25 per persoon meer betalen uit principe.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Prijsverhoging voor boeken dezelfde reis met coronavoucher

Ongelezen bericht door tttlocke »

pierrev schreef:
23 mei 2020 21:24
Het is heel simpel Brussel heeft besloten dat een voucher niet geaccepteerd hoeft te worden dus op grond daarvan geld terug eisen en ergens anders boeken voor volgend jaar
'Brussel' heeft volgens mij niets gezegd over het boeken van weekendjes in België.
Misschien omdat ze er ook niets over te zeggen hebben.
Ik weet niet of er voor het geval van TS Europese regelgeving bestaat, die eventuele nationale besluiten terzijde schuift.

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Prijsverhoging voor boeken dezelfde reis met coronavoucher

Ongelezen bericht door pierrev »

tttlocke schreef:
23 mei 2020 22:20
pierrev schreef:
23 mei 2020 21:24
Het is heel simpel Brussel heeft besloten dat een voucher niet geaccepteerd hoeft te worden dus op grond daarvan geld terug eisen en ergens anders boeken voor volgend jaar
'Brussel' heeft volgens mij niets gezegd over het boeken van weekendjes in België.
Misschien omdat ze er ook niets over te zeggen hebben.
Ik weet niet of er voor het geval van TS Europese regelgeving bestaat, die eventuele nationale besluiten terzijde schuift.
dat besluit heeft Brussel voor heel europa genomen dus ja dat valt er ook onder voor elke geboekte reis dien je als je dat wil je geld terug te krijgen dus ook een weekendje

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Prijsverhoging voor boeken dezelfde reis met coronavoucher

Ongelezen bericht door tttlocke »

pierrev schreef:
23 mei 2020 22:28
tttlocke schreef:
23 mei 2020 22:20
[...]Ik weet niet of er voor het geval van TS Europese regelgeving bestaat, die eventuele nationale besluiten terzijde schuift.
dat besluit heeft Brussel voor heel europa genomen dus ja dat valt er ook onder voor elke geboekte reis dien je als je dat wil je geld terug te krijgen dus ook een weekendje
Er is door 'Brussel' volgens mij helemaal geen specifiek besluit genomen. Er is slechts verwezen naar de bestaande de regelgeving, die betrekking heeft op losse vliegtickets.
Met geboekte reizen of gehuurde accommodatie heeft dat volgens mij niets te maken.
Kunt u wat preciezer aangeven op welke besluiten van 'Brussel' die te maken hebben met het huren van huisjes in België, u hier doelt?

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Prijsverhoging voor boeken dezelfde reis met coronavoucher

Ongelezen bericht door Moneyman »

tttlocke schreef:
23 mei 2020 22:36
Er is door 'Brussel' volgens mij helemaal geen specifiek besluit genomen. Er is slechts verwezen naar de bestaande de regelgeving, die betrekking heeft op losse vliegtickets.
Inderdaad. Het verhaal van pierre is een klok/klepel-verhaal.

Gesloten