Reis geboekt - Overheidsregels veranderd

sake1987

Re: Reis geboekt - Overheidsregels veranderd

Ongelezen bericht door sake1987 »

Nu boeken is gokken.

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Reis geboekt - Overheidsregels veranderd

Ongelezen bericht door Jasper45 »

WalterCraanen schreef:
03 mei 2021 12:16
Heb ik recht op kosteloze annulering en terugstorting van reeds betaalde bedragen en zo ja .. hoe pak ik dat dan aan, want de annuleringsverzekering dekt dit voorval niet.
Schade te claimen bij de veroorzaker.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Reis geboekt - Overheidsregels veranderd

Ongelezen bericht door sjohie »

Jasper45 schreef:
04 mei 2021 08:22
WalterCraanen schreef:
03 mei 2021 12:16
Heb ik recht op kosteloze annulering en terugstorting van reeds betaalde bedragen en zo ja .. hoe pak ik dat dan aan, want de annuleringsverzekering dekt dit voorval niet.
Schade te claimen bij de veroorzaker.
Zou eerst even de voorwaarden lezen, oktober vorig jaar waren de meeste namelijk al zover aangepast, dat wereldwijde pandemieën er niet meer door gedekt werden.. :wink:

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Reis geboekt - Overheidsregels veranderd

Ongelezen bericht door alfatrion »

WalterCraanen schreef:
03 mei 2021 12:16
Heb ik recht op kosteloze annulering en terugstorting van reeds betaalde bedragen en zo ja ..
Neen. De algemene voorwaarden worden niet aangepast. De prestatie wordt nog steeds geleverd, er wordt geen wanprestatie geleverd. Je komt dan al snel uit op overmacht en de onvoorziene omstandigheid, maar je hebt in Corona geboekt, had kunnen voorzien dat de overheid de regels zou veranderen en partijen hadden dat als ontbindende voorwaarde kunnen opnemen. Partijen hebben om hun motiverende reden er voor gekozen om een overeenkomst te sluiten zonder een dergelijke ontbindende voorwaarde.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Reis geboekt - Overheidsregels veranderd

Ongelezen bericht door newmikey »

WalterCraanen schreef:
03 mei 2021 12:16
Heb ik recht op kosteloze annulering en terugstorting van reeds betaalde bedragen en zo ja .. hoe pak ik dat dan aan, want de annuleringsverzekering dekt dit voorval niet.
Daar kunnen we kort over zijn: nee

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Reis geboekt - Overheidsregels veranderd

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

kweenie schreef:
03 mei 2021 23:29
Nijogeth schreef:
03 mei 2021 13:27
kweenie schreef:
03 mei 2021 12:43
dan snap ik sowieso niet dat je met een vliegvakantie het veel grotere risico wilt nemen dat je besmet raakt en twee weken thuis moet blijven.
Is dat risico nou daadwerkelijk zoveel groter? Volgens mij valt het op Gran Canaria alleszins mee en lopen er hier meer besmette mensen rond dan daar. Daarbij zul je daar veelal buiten vertoeven.
Ja, het risico is behoorlijk wat groter als je twee keer met z'n allen in het vliegtuig gaat en dat waarschijnlijk ook waarschijnlijk veel vaker dicht bij elkaar zit in het hotel, bv rond etenstijd.
Er is al vaak genoeg aangetoond dat een vliegtuig 1 van de veiligste omgevingen is die je kunt bedenken op het moment. De lucht wordt daar heel vaak ververst, zeker als je het vergelijkt met een huis, winkelpand of kantoor. En in hotels zullen ongetwijfeld maatregelen zijn genomen om afstand te houden, net zoals dat bij ons gebeurd. En je kunt altijd buiten gaan eten als het binnen niet ziet zitten.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Reis geboekt - Overheidsregels veranderd

Ongelezen bericht door john18 »

Zelf wou ik ook op vakantie naar het buitenland. Maar gezien de omstandigheden in Nederland gaan we dit jaar maar weer in Nederland lekker op vakantie. Met een heerlijke jacuzzi en sauna bij het huisje. Zelf neemt u de gok ik neem het niet. U kunt misschien geen vakantie opnemen maar de werkgever hoeft u ook niet te betalen als u in zo’n situatie thuis moet zitten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Reis geboekt - Overheidsregels veranderd

Ongelezen bericht door kweenie »

PeterPeters1966 schreef:
04 mei 2021 09:58
Er is al vaak genoeg aangetoond dat een vliegtuig 1 van de veiligste omgevingen is die je kunt bedenken op het moment. De lucht wordt daar heel vaak ververst, zeker als je het vergelijkt met een huis, winkelpand of kantoor. En in hotels zullen ongetwijfeld maatregelen zijn genomen om afstand te houden, net zoals dat bij ons gebeurd. En je kunt altijd buiten gaan eten als het binnen niet ziet zitten.
Gaat niet alleen om die vlucht zelf, maar ook
(vooral) om de tijd in en om het vliegveld en de reis daar naartoe en daar vandaan. En natuurlijk ook de tijd in de hotels. Daar zullen vast ook maatregelen zijn genomen, maar als iedereen zich daar net zo 'goed' aan houdt als hier in Nederland, laat dan maar zitten...

WalterCraanen
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2018 16:53

Re: Reis geboekt - Overheidsregels veranderd

Ongelezen bericht door WalterCraanen »

Iedereen hier hartelijk dank voor uw reacties. Ik heb er veel aan gehad.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Reis geboekt - Overheidsregels veranderd

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Er zijn weer nieuwe ontwikkelingen, er gaan mogelijk landen of gebieden naar code geel of groen waarbij je niet meer in quarantaine hoef bij terugkomst.

Hou het goed in de gaten. Het kan elke dag anders zijn.

Gesloten