LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ryan Air

whisky4
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 okt 2005 20:50

Ryan Air

Ongelezen bericht door whisky4 »

Ik heb een bericht ontvangen op 8 april voor omboeking van een vlucht van Ryan Air. Echter deze is maar geldig tot 31-8-2020 terwijl Portugal nog steeds op slot zit. Kan dat zomaar? In de voorliggende periode kan ik geen vrij krijgen.

DeZevendeHenk
Berichten: 788
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Ryan Air

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Nee, dat kan niet. Zo moeten u een regeling bieden eventueel met een voucher waarbij u als u niet kunt of wilt omboeken u uw geld terugkrijgt.

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: Ryan Air

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Ik zou vandaag naar Griekenland vliegen.
Heb een voucher gekregen omdat de vlucht is geannuleerd.

G.Schout
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2020 11:33

Re: Ryan Air

Ongelezen bericht door G.Schout »

Goedemorgen,
Ik zou 12 april naar Marokko vliegen met Ryan Air, nu hebben wij vandaag een voucher gekregen die geldig is tot 17 april 2021.
Het lukt niet om persoonlijk contact te krijgen met Ryan Air. Hoe kun je je geld terug krijgen? Heeft iemand hier ervaring mee?

beeldveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2020 14:32

Re: Ryan Air

Ongelezen bericht door beeldveld »

We hadden een vlucht naar Sevilla, die werd door Ryan Air geannuleerd.
Op de mededeling daarvan kon je je geld terugkrijgen. Gereageerd, een ook bevestiging daarop per mail verkregen.

Nu sturen ze nogmaals een mail en de keuze wordt nu sterk naar 'voucher' gestuurd. De link in de mail leidt tot niets, een telefoonnummer geeft een spaans sprekende vrouw......

Punt is:
1- We hadden al toezegging voor refund, staat die afspraak nu nog of...?
2-Nu komen ze met 'voucher', en de link naar Refund werkt niet.
3-Communiceren met hen lijkt onmogelijk, wat is wijsheid?

Ilseso
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2020 10:15

Re: Ryan Air

Ongelezen bericht door Ilseso »

wij hebben dezelfde ervaring met Ryan air. Refund gevraagd, krijgen voucher aangeboden per mail waar link voor refund in staat die niet werkt. Probeer contact te krijgen en dat lukt niet. Als iemand weet wat ik moet doen dan hoor ik dat graag. Ben nu van plan aangetekende brief naar Dublin te sturen

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: Ryan Air

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Via chat lukte mij het niet. Heb nu via het klachtenformulier gedaan. Als ik reactie krijg laat ik het weten.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ryan Air

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Vreemd, ineens allemaal nieuwe forumleden met hetzelfde probleem in 1 topic. In nagenoeg alle andere gevallen opent elk nieuw forumlid meteen een eigen topic.

Maar goed, Ryan air. Wellicht is even afwachten een betere optie. Het beetje personeel wat nog op kantoor zit wordt overspoeld met vragen. Nog niemand zal ervaring hebben met het geld terug krijgen en ik denk dat ook nog niemand het voor elkaar heeft gekregen om zaken aan te pakken. Daarvoor is het simpelweg nog te vroeg. Het ontvangen van een voucher zegt niet dat men geen recht heeft op geld terug. Echter is recht hebben iets anders dan recht krijgen of moeten hebben op dit moment. De tijd is te onzeker en de personele bezetting onderbezet.

Als iemand nu recht zou hebben op het geld terug, dan heeft die persoon over een half jaar dat ook. Vergelijk het met het oversteken van de straat in Pamplona. Het verkeerslicht kan wel op groen staan, maar als er een kudde stieren door de straat rent gaat men echt niet oversteken. Je hebt het recht, maar het recht halen is niet slim.
Om als een kudde stieren naar Ryan air te rennen heeft ook geen nut. De wachttijden zullen alleen maar oplopen daardoor. Wacht dus simpelweg even af tot er meer bekend is wanneer het leven weer een beetje normaler wordt, personeel weer aan het werk is en de cashflow weer op orde is. Je kan een kip gaan plukken tot die kaal is, maar je kan ook even wachten tot er genoeg veren aan zitten.

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: Ryan Air

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Waar doel je op met " vreemd " en allemaal nieuwe forumleden?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ryan Air

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien komen hier nu meer personen dan anders omdat er velen thuis zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ryan Air

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Melviinbl schreef:
23 apr 2020 21:31
Waar doel je op met " vreemd " en allemaal nieuwe forumleden?
Het komt bij mij altijd wat verdacht over als er ineens achter elkaar nieuwe forumleden komen met hetzelfde probleem. Als je kijkt naar de andere corona topics worden steeds nieuwe topics geopend. Het komt bijna nooit voor dat er ineens allemaal nieuwe forumleden achter elkaar op een nieuw topic reageren.

Mazarron
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2020 14:44

Re: Ryan Air

Ongelezen bericht door Mazarron »

Op 7 mei bericht gehad van Ryan air dat onze vlucht van 28 mei zou worden gecancelled. We hadden keus tussen voucher of geld terug binnen 20 werkdagen. Hebben gekozen voor geld terug. Hebben een bevestiging hiervan. Na zes weken en vele e-mails echter nog steeds geen geld terug. Op mails krijgen we geen enkele response. Schandalig..

banter23
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mei 2012 09:33

Re: Ryan Air

Ongelezen bericht door banter23 »

Hoe haal je het in je hoofd om voor zo'n schofterig organisatie als Ryanar op te komen?
allicht is de situatie nieuw voor ze, maar een half jaar niks laten horen en dan beweren dat ze een refund hebben betaald en jij moet als klant bankafschriften tonen dat je niet betaald hebt gekregen.... hmm
het was vanaf het begin af aaan duidelijk dat Ryanair er met de pet naar gooide, dus heel begrijpelijk dat er 100en mensen tegelijk op dit forum met dezelfde klacht komen.

(Deel bericht verwijderd door Moderator)

Gesloten