Sri Lanka Airlines geeft aan refund te hebben betaald. Cheapticket ontkent

Donnavanklaveren
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2021 07:37

Sri Lanka Airlines geeft aan refund te hebben betaald. Cheapticket ontkent

Ongelezen bericht door Donnavanklaveren »

In augustus 2020 was ik van plan om met een vriendin naar Sri Lanka te gaan . De kosten van de tickets waren bijna 1600 euro. We hebben de tickets in februari 2020 aangeschaft. Ik heb mijn tickets via CheapTickets.nl gekocht. Ik zou met Sri Lanka Airlines, British Airlines en Quatar Airline vliegen.

De afdeling van Sri Lanka Airlines op Schiphol gaf begin mei 2021 aan dat de refund van mijn tickets al in december 2020 aan CheapTickets.nl is uitbetaald en verwijst naar een nummer wat volgens hen als bewijs dient. Cheaptickets kan volgens Sri Lana Airlines aan de hand van dit nummer de terugbetaling van de tickets in hun systeem terugzien. Dit zou betekenen dat CheapTickets.nl al een halfjaar het geld van de ticket heeft en dit niet terugbetaald. Dit is een kwalijke zaak.

Het contact met CheapTickets.n over het bovenstaande bericht van Sri Lanka Airlines verloopt uiterst moeizaam. Via Facebook chat geeft cheaptickets bijvoorbeeld aan geen refund te hebben ontvangen. De commucatie via Facebook loopt uiterst traag en onprofessioneel.

Ook de commucatie via de mail loopt traag . Mijn vraag wordt tot op heden niet beantwoord. Via de mail wordt niet aangeven of de refund is uitgekeerd. Er wordt alleen aangeven dat de uitbetaling van de refund lang kan duren. Dit lijkt een algemeen bericht te zijn. Er wordt niet op de inhoud van mijn bericht ingegaan. Ik krijg geen persoonlijk antwoord .
Wanneer de informatie van Sri lanka Airlines klopt, duurt de terugbetaling nu al een halfjaar.

Sri lanka Airlines gaat contact opnemen met CheapTickets.nl. Sri lanka Airlines geeft aan dat het ook voor hen ook moeilijk is om contact met CheapTickets.nl te krijgen.

Een ander saillant detail. Cheapticket gaf in maart 2021 via de mail aan dat Sri Lanka Airlines geen refund betaald of voucher verstrekt. Ik mag de datums van de ticket wijzigen tot oktober 2021. Ook hier is de communicatie heel vaag over. Dit bericht is geheel tegenstrijdige met het bericht wat ik onlangs van Sri Lanka Airlines zelf kreeg .

Ik weet niet wat ik nu het beste kan doen. Kan iemand mij adviseren. Dankjewel voor het meedenken.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Sri Lanka Airlines geeft aan refund te hebben betaald. Cheapticket ontkent

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik ga vanuit dat je vlucht is geannuleerd?

Als je betaald hebt met je creditcard, doe een beroep op aflevering garantie (als het in het termijn valt).

Anders kan je het beste contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering. Zonder verzekering kan je het beste een deurwaarder inschakelen, maar je kunt misschien ook naar een claim organisatie gaan. Dien ook een klacht in bij IL&T.


Op https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis ... ronacrisis staat heel duidelijk wat je kunt doen.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Sri Lanka Airlines geeft aan refund te hebben betaald. Cheapticket ontkent

Ongelezen bericht door WZZ »

Bedrijven zoals Cheaptickets bezwendelen de zaal nu al meer dan een jaar en blijven zich achter corona verschuilen. Het echte probleem is dat dit soort bedrijven geen enkel eigen kapitaal hebben en dus hun bezigheden bedrijven met uitsluitend het geld van de klant. Het beste is dan ook om NOOIT, NOOIT maar dan ook NOOIT meer in zee te gaan met dit soort bemiddelaars.

agnesm
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2011 17:46

Re: Sri Lanka Airlines geeft aan refund te hebben betaald. Cheapticket ontkent

Ongelezen bericht door agnesm »

Helemaal mee eens. Wij boeken veel rechtstreeks bij KLM of Easyjet en daar vouchers voor gehad en later geld. 1 reis hadden wij bij Gate1 gedaan en nooit enige reactie op mijn verzoek om een voucher of geld terug. Rechtstreeks contact opgenomen met American Airlines die aangaven Gate 1 te hebben terugbetaald. En wij kunnen dus fluiten naar € 900,=. Gate 1 reageerde niet op mailtjes, telefoon werd niet opgenomen en klachten op diverse forums deden ook niets. Boek dus echt nooit bij dit soort tussenpersonen als Gate 1.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Sri Lanka Airlines geeft aan refund te hebben betaald. Cheapticket ontkent

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Niet altijd waar, ik heb van Cheaptickets keurig netjes twee retours naar Amerika teruggehad die ik door corona niet kon gebruiken. Gewoon geld, geen vouchers. Ik wil maar zeggen dat het (vermoedelijk meestal) ook goed kan gaan.

Nestor-A
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mei 2016 14:35

Re: Sri Lanka Airlines geeft aan refund te hebben betaald. Cheapticket ontkent

Ongelezen bericht door Nestor-A »

"vermoedelijk meestal" - geloof je het zelf? Of ben jij weer zo'n medewerker die er zit om vijf sterren uit te delen op reviewsites en positief te reageren op consumentenfora?

Mijn eigen ervaring met Travix (het moederbedrijf) is dermate dramatisch dat ik slechts met driedubbele rode onderstreep kan bevestigen wat hierboven ook wordt gezegd: ga NOOIT met sites als Cheaptckets, Budgetair, Vliegwinkel etc in zee!

Zo gauw er ergens ook maar iets misgaat ben je je geld kwijt. Op mails wordt niet gerageerd en de telefoon is uitgezet.

Zie ook de talloze 1 - ster reacties op Trustpilot en bedenk dat veel vijf sterren daar, hoe zal ik het zeggen, eh.."verdacht" zijn.

https://www.trustpilot.com/review/www.c ... nguages=nl

gagerritsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2021 14:25

Re: Sri Lanka Airlines geeft aan refund te hebben betaald. Cheapticket ontkent

Ongelezen bericht door gagerritsen »

Ik wacht al vanaf augustus 2019 op een terugbetaling door Cheaptickets van €66,-- voor betaalde stoelreserveringen voor een gecancelde vlucht. KLM heeft het geld naar Cheaptickets overgemaakt en Cheap zegt dat ze het geld op mijn rekening gestort heeft. Ik kan echter onomstotelijk bewijzen dat ik het geld niet ontvangen heb. Veel mails e.d. stranden op het bericht dat ze het geld overgemaakt hebben, of dat ze het uitzoeken. Ook voor mij geldt: nooit meer boeken via Cheaptickets. Op de manier waarop ze klanten behandelen kun je alleen maar stellen dat goedkoop (??) vaak duurkoop is.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Sri Lanka Airlines geeft aan refund te hebben betaald. Cheapticket ontkent

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nestor-A schreef:
19 mei 2021 13:56
Of ben jij weer zo'n medewerker die er zit om vijf sterren uit te delen op reviewsites en positief te reageren op consumentenfora?
U bent af

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Sri Lanka Airlines geeft aan refund te hebben betaald. Cheapticket ontkent

Ongelezen bericht door Jablan »

Nestor-A schreef:
19 mei 2021 13:56
Of ben jij weer zo'n medewerker die er zit om vijf sterren uit te delen op reviewsites en positief te reageren op consumentenfora?
Die herken je vermoedelijk meestal aan de berichtenteller: 1. Arizonakid reageert hier vaker.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Sri Lanka Airlines geeft aan refund te hebben betaald. Cheapticket ontkent

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Nestor-A schreef:
19 mei 2021 13:56
"vermoedelijk meestal" - geloof je het zelf? Of ben jij weer zo'n medewerker die er zit om vijf sterren uit te delen op reviewsites en positief te reageren op consumentenfora?

Zie ook de talloze 1 - ster reacties op Trustpilot en bedenk dat veel vijf sterren daar, hoe zal ik het zeggen, eh.."verdacht" zijn.

https://www.trustpilot.com/review/www.c ... nguages=nl
Gelul van een dronken aardbei, zouden Jacobse en van Es zeggen. Ik niet, te netjes opgevoed.

Verder, enig idee hoeveel tickets ze bij Travix verkopen?
Dat een percentage mensen niet tevreden is en een slechte recensie achterlaat is niet zo vreemd, mensen zullen geen topic starten (en nooit meer teugkomen) als alles goed gaat.

Dus ja, er gaan zeker dingen fout, maar bij het grootse deel van de klanten gaat het simpelweg goed.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Sri Lanka Airlines geeft aan refund te hebben betaald. Cheapticket ontkent

Ongelezen bericht door Seinhuis »

gagerritsen schreef:
19 mei 2021 14:32
Ik wacht al vanaf augustus 2019 op een terugbetaling door Cheaptickets van €66,-- voor betaalde stoelreserveringen voor een gecancelde vlucht. KLM heeft het geld naar Cheaptickets overgemaakt en Cheap zegt dat ze het geld op mijn rekening gestort heeft. Ik kan echter onomstotelijk bewijzen dat ik het geld niet ontvangen heb. Veel mails e.d. stranden op het bericht dat ze het geld overgemaakt hebben, of dat ze het uitzoeken. Ook voor mij geldt: nooit meer boeken via Cheaptickets. Op de manier waarop ze klanten behandelen kun je alleen maar stellen dat goedkoop (??) vaak duurkoop is.
Voor jou geld precies hetzelfde manier wat ik heb geschreven om je 66 euro terug te krijgen. Of je het de moeite vind moet je zelf bepalen.

Nestor-A
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mei 2016 14:35

Re: Sri Lanka Airlines geeft aan refund te hebben betaald. Cheapticket ontkent

Ongelezen bericht door Nestor-A »

Verder, enig idee hoeveel tickets ze bij Travix verkopen?
Dat een percentage mensen niet tevreden is en een slechte recensie achterlaat is niet zo vreemd, mensen zullen geen topic starten (en nooit meer teugkomen) als alles goed gaat.
Opnieuw: geloof je het zelf?
Kijk voor de grap dit maar eens. Zit de grote baas ook in.
https://www.gids.tv/video/234181/cheapt ... oos-s04e06

Gesloten