Stempel in het gele boekje

Kuupie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2021 16:40

Stempel in het gele boekje

Ongelezen bericht door Kuupie »

Heb twee vaccinaties van Pfizer en wilde een stempel halen in het gele boekje.
Mijn vriendin had hem de dag ervoor gekregen, ook voor haar man, bij de vaccinatiepost in Zoetermeer, ze hadden er een aparte tafel voor. Gele boekje, bewijs van vaccinatie was genoeg.
Ik woensdag ook maar nee= kan niet meer Ik moet dan naar Delft of naar Den Haag. De posten zijn op een afstand van een uur fietsen vanaf Zoetermeer. Niet iedereen heeft een auto. Ik hoorde dat dat in Brabant ook speelde.
Vind het heel raar en klantonvriendelijk.

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Stempel in het gele boekje

Ongelezen bericht door rvjapio »

Het boekjesverhaal is nogal vaak veranderd dankzij onze minister. Sinds afgelopen maandag 7 juni heeft elke post een stempeltafel. Ik heb die dag ook de stempel voor mijn tweede prik - achteraf dus - bijgetekend gekregen. Ik werd bij de ingang keurig naar de uitgang gewezen (waar die tafel staat) en daar binnen gelaten. Na drie minuten wachten was het geregeld.Probeer het dus nog eens.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Stempel in het gele boekje

Ongelezen bericht door sjohie »

Er is een enorme hausse op die stempeltjes, tot zelfs verbaal en fysiek geweld jegens GGD medewerkers aan toe, en veel GGD's zijn nog wat zoekende hoe ze dit praktisch kunnen faciliteren/bemensen, al hun capaciteit is immers ingezet om de vaccinaties te zetten. Geef het een paar dagen, en dan zal er per GGD wel iets robuusters opgetuigd worden.

Kokka1
Berichten: 397
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Stempel in het gele boekje

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Kuupie schreef:
10 jun 2021 19:45
Mijn vriendin had hem de dag ervoor gekregen, ook voor haar man,
das wel handig..ik ga ook vragen of mijn vriendin mijn prikken kan halen :D

Arma
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 okt 2020 18:33

Re: Stempel in het gele boekje

Ongelezen bericht door Arma »

wij wonen in duitsland en daar is direct van begin af aan in het gele boekje bijgeschreven en gestempeld ,daar heeft zowat iedereen zo n boekje.

jhogaarts
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:32

Re: Stempel in het gele boekje

Ongelezen bericht door jhogaarts »

Het is en blijft een zooitje.

JayneBrouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2021 19:18

Re: Stempel in het gele boekje

Ongelezen bericht door JayneBrouwer »

Vandaag in Alkmaar gevaccineerd en er waren geen gele boekjes daar, ook niet toen ik erom vroeg.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Stempel in het gele boekje

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat Gele Boekje moet u toch zelf aanschaffen?

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Stempel in het gele boekje

Ongelezen bericht door Lowieze »

Je kunt het gele boekje alleen bij de GGD halen als je daar komt voor een reisvaccinatie.
Anders moet je het bestellen.
Ik heb het idee dat veel mensen niet weten wanneer je een geel boekje echt nodig hebt. Daarom maar even een link met de uitleg:

https://www.zoover.nl/blog/msn/hoe-kom- ... tieboekje/


.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Stempel in het gele boekje

Ongelezen bericht door sjohie »

Jose2501 schreef:
11 jun 2021 19:13
sjohie schreef:
11 jun 2021 11:46
Er is een enorme hausse op die stempeltjes, tot zelfs verbaal en fysiek geweld jegens GGD medewerkers aan toe, en veel GGD's zijn nog wat zoekende hoe ze dit praktisch kunnen faciliteren/bemensen, al hun capaciteit is immers ingezet om de vaccinaties te zetten. Geef het een paar dagen, en dan zal er per GGD wel iets robuusters opgetuigd worden.
Je kan online je gele boekje bestellen bij regionale GGD's. Als je je 2 prikken hebt gehad en staan geregistreerd. Er zijn er tientallen door het hele land. Binnen 5 werkdagen krijg je het toegestuurd. Kosten € 8,75
Leuk om te weten, maar niet echt voor ons hier thuis, want wij hebben beiden al jaren zo'n boekje tbv zaken- en vakantiereizen.. :wink:

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Stempel in het gele boekje

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

En ga er niet van uit dat het gele boekje overal wordt geaccepteerd. Dat er nu gestempeld wordt is puur het gevolg van zeuren en niet omdat het daardoor opeens een internationaal erkend document is. Je moet nog altijd checken wat de specifieke inreiseisen van een land zijn.

Monty5
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 dec 2020 16:17

Re: Stempel in het gele boekje

Ongelezen bericht door Monty5 »

Bij SDU.nl kun je de gele boekjes bestellen.

Gesloten