LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tix.nl

Ruben71
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2020 11:51

Tix.nl

Ongelezen bericht door Ruben71 »

Ik had in februari een vlucht naar Indonesië geboekt bij Tix.nl. Deze ging uiteindelijk niet door vanwege de coronacrisis. Na ruim twee maanden wachten krijg ik van Tix een voucher aangeboden. Deze is echter 5% minder waard dan het bedrag dat ik betaald heb toen ik de boeking deed. Volgens Tix omdat de waarde van de vlucht in de tussentijd verminderd zou zijn.
Is Tix verplicht het hele bedrag terug te storten of in ieder geval een voucher voor het volledige bedrag aan te bieden? Of moet ik hiermee akkoord gaan?

Boycot
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:08

Re: Tix.nl

Ongelezen bericht door Boycot »

Lol, grappige reactie van Tix. Maar je hebt gewoon recht op het volledige bedrag in cash.

Yelkovan62
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2021 20:57

Re: Tix.nl

Ongelezen bericht door Yelkovan62 »

SInds februari 2020 heb ik ticket gekocht bij Tix.nl, i.v.m. Covid-19 heb ik netjes een bericht gehad van Tix.nl dat onze vlucht was geannuleerd door hen. We hebben gereageerd hoe het dan zit met de betaalde tickets. Ook hierop hebben we netjes antwoord gekregen door Tix.nl dat we binnen een gestelde termijn van 90 dagen onze kosten zouden terug worden gestort.
Nadat 90 dagen verstreken waren hebben we wederom gevraagd wat de laatste stand van zaken was, antwoord was "i.v.m. drukte kon het nog duren", wij hadden daar begrip op en hebben rustig op gewacht. Na ruim 6 maanden verstreken te zijn hebben we weer gemaild, antwoord hierop was verbazingwekkend "wij hadden een LowCost vlucht en daardoor moesten we contact leggen met de luchtvaartmaatschappij (SunExpress)".
Niks vermoedend hebben wij dat ook gedaan en raad een wat SunExpress als antwoord stuurde, "dat we bij Tix.nl moesten zijn, zij zijn immers die het geld had geïncasseerd en moeten dit netjes afhandelen".

We hebben dit aan Tix.nl doorgegeven en als antwoord van hen was, "dat ze het zouden afhandelen en ons spoedig zouden antwoorden".

Na lang wachten weer gemaild hoe het zat met onze refund, antwoord" dat we LowCost ticket hadden en dat we contact moesten leggen met Sunexpress". Ik wederom Tix.nl terug gemaild en zei geven na mijn mail "dat ze achteraan zouden gaan".


Nu wordt dit balletje sinds september 2020 heen en weer gespeeld.

Wat kan ik als consument nog doen om mijn geld terug te krijgen van Tix.nl, want ik heb hen betaald voor de vluchten en niet SunExpress.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Tix.nl

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je moet je geld terug krijgen van wie je het geld betaald hebt.
Het voordeel is dat hun belooft hebben om je geld terug te geven.

Als je betaald hebt met je creditcard, neem dan contact met je creditcard maatschappij op. Hun hebben aflevering garantie.

Anders kan je contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering. Heb je geen rechtsbijstandverzekering, ga dan naar een deurwaarder in het land waar Tix is gevestigd (vermoedelijk zijn hun in Nederland (Breda) gevestigd). Hou wel rekening mee dat van een kale kip niet valt te plukken.

Gesloten