LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld terug ipv voucher van Transavia

emilevk005
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:18

Geld terug ipv voucher van Transavia

Ongelezen bericht door emilevk005 »

Hallo allemaal
Een aantal weken geleden 14-5-2020 kreeg ik een mail van Transavia dat onze vliegreis van 02-06-2020 naar Lanzarote was geannuleerd.
Nu heb ik een voucher gekregen 25-5-2020 wat ik helemaal niet wil.
Normaal krijg ik mijn mail van Transavia gewoon in mij inbox,maar deze vouchermail stond ergens tussen de advertenties verborgen vreemd dat juist deze mail niet gewoon in mijn inbox terecht is gekomen.
Ik wil gewoon mijn geld terug want wij zijn niet meer in de gelegenheid om van deze voucher gebruik te maken.
Weet nu iemand waar en hoe ik toch mijn geld terug krijg?
Is er misschien ergens hier op de radar site een voorbeeld brief die wij eventueel kunnen gebruiken voor teruggave van ons geld dat wij betaald hebben voor de vliegtickets?
Ander tips zijn ook zeer welkom.

Mvg
Emile

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Geld terug ipv voucher van Transavia

Ongelezen bericht door mahadma »

Er zijn/schijnen opties te zijn om"te claimen". (Als iedereen dat gaat doen ipv de voucher te gebruiken is er komend jaar geen reisburo meer te bekennen want zijn zijn ze stuk voor stuk failliet en kunt u achteraan in de rij gaan staan en een zeer grote kans op niets of bijna niets hebben). En of die claims gehoneerd KUNNEN worden is ook nog de vraag, dat moet via de rechter, en daar bent u absoluut niet de eerst wachtende, er zijn eerder (geschat) 1.000.000 wachtenden vóór u ..........

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld terug ipv voucher van Transavia

Ongelezen bericht door Moneyman »

mahadma schreef:
26 mei 2020 15:19
En of die claims gehoneerd KUNNEN worden is ook nog de vraag, dat moet via de rechter, en daar bent u absoluut niet de eerst wachtende, er zijn eerder (geschat) 1.000.000 wachtenden vóór u ..........
De stilstand in de rechtspraak is inmiddels opgeheven. Er kan gewoon gedagvaard worden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geld terug ipv voucher van Transavia

Ongelezen bericht door berndv »

emilevk005 schreef:
26 mei 2020 15:07
Is er misschien ergens hier op de radar site een voorbeeld brief die wij eventueel kunnen gebruiken voor teruggave van ons geld dat wij betaald hebben voor de vliegtickets?
die zijn er zeker. Of het resultaat anders is dan wanneer u vraagt kan ik niet garanderen, sterker, ik vermoed dat het resultaat hetzelfde is als een mailtje met een gewoon verzoek. En als die hetzelfde resultaat geeft, dan is de gang naar de rechter de enige logische weg.
emilevk005 schreef:
26 mei 2020 15:07
Normaal krijg ik mijn mail van Transavia gewoon in mij inbox,maar deze vouchermail stond ergens tussen de advertenties verborgen vreemd dat juist deze mail niet gewoon in mijn inbox terecht is gekomen.
daar kan transavia weinig aan doen. Die bepaalt niet waar uw mailprogramma uw mail in plaatst, dat doet uw mailprogramma.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Geld terug ipv voucher van Transavia

Ongelezen bericht door mahadma »

Moneyman schreef:
26 mei 2020 15:41
mahadma schreef:
26 mei 2020 15:19
En of die claims gehoneerd KUNNEN worden is ook nog de vraag, dat moet via de rechter, en daar bent u absoluut niet de eerst wachtende, er zijn eerder (geschat) 1.000.000 wachtenden vóór u ..........
De stilstand in de rechtspraak is inmiddels opgeheven. Er kan gewoon gedagvaard worden.
Met alle respect, dze TS zal niet de enige zijn en voordat dit gebeuren plaatsvind zal het zeker nog enige tijd vergen.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld terug ipv voucher van Transavia

Ongelezen bericht door Moneyman »

mahadma schreef:
26 mei 2020 16:14
Moneyman schreef:
26 mei 2020 15:41
mahadma schreef:
26 mei 2020 15:19
En of die claims gehoneerd KUNNEN worden is ook nog de vraag, dat moet via de rechter, en daar bent u absoluut niet de eerst wachtende, er zijn eerder (geschat) 1.000.000 wachtenden vóór u ..........
De stilstand in de rechtspraak is inmiddels opgeheven. Er kan gewoon gedagvaard worden.
Met alle respect, dze TS zal niet de enige zijn en voordat dit gebeuren plaatsvind zal het zeker nog enige tijd vergen.
TS hoeft ook niet de enige te zijn. Per rolzittingen worden honderden zaken behandeld. Jouw claim hierboven is gewoon niet meer juist. Claims kunnen gewoon gehonoreerd worden. Zónder 1.000.000 wachtenden.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Geld terug ipv voucher van Transavia

Ongelezen bericht door Brahms »

De overeenkomst is ontbonden door Transavia. Deze kan niet leveren dus u heeft gewoon recht op geld terug. Dat hele geneuzel met vouchers is door de reisbranche bedacht, in de hoop dat 100.000 mensen die bedrijfstak wel even belangeloos sponsoren met een forse donatie !
Transactie heeft bijna geen kosten gemaakt voor uw reis, dus het bijna complete bedrag ligt bij hun gewoon op de plank.

Als straks alle vouchers ingeleverd gaan worden door klanten zouden ze dan echt maanden voor niets gaan vliegen ?

Arizonakid
Berichten: 1124
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Geld terug ipv voucher van Transavia

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Brahms schreef:
26 mei 2020 16:44
Als straks alle vouchers ingeleverd gaan worden door klanten zouden ze dan echt maanden voor niets gaan vliegen ?
Wat snap je niet aan het concept voucher?
Er is geen sprake van voor niks vliegen, want iedereen heeft betaald voor die vouchers.

Gesloten