LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vliegwinkel.nl-Emirates

Denholt76
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2020 15:45

Vliegwinkel.nl-Emirates

Ongelezen bericht door Denholt76 »

Dag,

Aankomende zomer zouden wij met ons gezin naar Thailand reizen. Deze vliegreis zou uitgevoerd worden door Emirates. Emirates geeft aan dat alle tickets die gekocht zijn voor 30 juni voor reizen tot 30 November in aanmerking komen voor "Hold Your Ticket" voor een periode van 24 maanden vanaf aankoopdatum.

" We’d like you to know that you now have two new options that offer you the flexibility to fly with us again when you’re ready if you booked a ticket on or before 30 June 2020 for travel on or before 30 November 2020.
How to simply keep your ticket for the future

You can choose to keep your ticket and we’ll extend its validity to 24 months from the date of your original booking. The fare amount you paid for your original booking will be accepted for any flight to the same destination/region* at any time with no fees during this period."

Prima regeling van Emirates. Contact met Emirates gehad en deze verwijzen mij terug naar Vliegwinkel.nl. Vliegwinkel reageert met veel moeite dat wijzigen van een ticket 150 euro p.p. voor Emirates kost en 50 euro p.p van Vliegwinkel.nl zelf. Ik heb aangegeven dat Emirates zegt dat dit niet klopt en prompt liet vliegwinkel die 150 euro vervallen. Maar toch ben ik nog niets opgeschoten. Vliegwinkel zegt dat ik nu terug kan mailen met andere datum maar aangezien wij volgend jaar zomer willen vliegen weet ik de datum nog niet. Vliegwinkel snapt er zelf niets van....wie is hier nou het reisbureau?

Emirates geeft aan dat die regeling gewoon door Vliegwinkel.nl nageleefd kan worden maar Vliegwinkel.nl doet er niets mee. Iemand enig idee waarom vliegwinkel.nl zo halsstarrig is? Het moet voor hen toch niet veel uitmaken?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vliegwinkel.nl-Emirates

Ongelezen bericht door tttlocke »

Vraag het Vliegwinkel.nl.

U heeft te maken met de voorwaarden en werkwijze van dat bedrijf.
Emirates vindt dat kennelijk ook: zij verwezen u immers terug naar Vliegwinkel.nl in plaats van te doen alsof u rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij boekte.
Natuurlijk heeft Vliegwinkel.nl andere belangen dan Emirates.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vliegwinkel.nl-Emirates

Ongelezen bericht door berndv »

Denholt76 schreef:
20 apr 2020 15:56
Vliegwinkel snapt er zelf niets van....wie is hier nou het reisbureau?
vliegwinkel een reisbureau? Vliegwinkel is een website die goedkope tickets aanbiedt, een reisbureau is een bedrijf waar u over het algemeen iets meer betaalt dan bij het goedkoopste adres, bij een reisbureau kunt u inderdaad terecht voor service.

dennis.holtdijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2020 15:42

Re: Vliegwinkel.nl-Emirates

Ongelezen bericht door dennis.holtdijk »

Bedankt voor jullie opbeurende antwoorden. Gelukkig reageert Emirates wel ipv vliegwinkel.nl. Vandaag heeft Emirates mijn vertrekdatum met een dag later veranderd. Zij geven weer aan dat vliegwinkel.nl mij op hun voorwaarden moet wijzen.

En bedankt dat ik nu weet dat vliegwinkel.nl geen reisbureau is.....Gaan we straks ook weer zeuren op punten, komma’s en Hoofdletters?

dennis.holtdijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2020 15:42

Re: Vliegwinkel.nl-Emirates

Ongelezen bericht door dennis.holtdijk »

tttlocke schreef:
20 apr 2020 22:42
Vraag het Vliegwinkel.nl.

U heeft te maken met de voorwaarden en werkwijze van dat bedrijf.
Emirates vindt dat kennelijk ook: zij verwezen u immers terug naar Vliegwinkel.nl in plaats van te doen alsof u rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij boekte.
Natuurlijk heeft Vliegwinkel.nl andere belangen dan Emirates.
Maar ik krijg wel rechtstreeks mail hoor van Emirates dat ik recht heb op de geldende voorwaarden die Emirates aangeeft. Maar vertel de belangen van Vliegwinkel.nl tov Emirates eens aan mij?!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Vliegwinkel.nl-Emirates

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het maakt toch ook niet uit met punten en komma's. Als ze maar aangesloten zijn bij de ANVR en de SGR maakt de naam niet uit. Het gaat maar over de wettelijke garantie regeling. Anders kun je elke buitenlandse ticketverkoper met een nl extensie nemen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vliegwinkel.nl-Emirates

Ongelezen bericht door tttlocke »

dennis.holtdijk schreef:
21 apr 2020 12:35
Vandaag heeft Emirates mijn vertrekdatum met een dag later veranderd.
Maar dat is toch een andere wijziging dan waar u recht op had?
Vliegwinkel.nl vroeg u ook naar de datum en daar was u niet tevreden over, want u wist de datum zelf nog niet.

dennis.holtdijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2020 15:42

Re: Vliegwinkel.nl-Emirates

Ongelezen bericht door dennis.holtdijk »

tttlocke schreef:
21 apr 2020 15:17
dennis.holtdijk schreef:
21 apr 2020 12:35
Vandaag heeft Emirates mijn vertrekdatum met een dag later veranderd.
Maar dat is toch een andere wijziging dan waar u recht op had?
Vliegwinkel.nl vroeg u ook naar de datum en daar was u niet tevreden over, want u wist de datum zelf nog niet.
Klopt. Emirates heeft zefstandig de datum met een dag verschoven. Vliegwinkel.nl heeft mij net bericht dat ze een refund kunnen aanvragen. Dit snap ik echter niet. Ik geef al meerdere keren aan dat ik het prima vind dat Emirates de regeling heeft dat je je ticket 24 maanden na aankoop kan behouden en zelf een datum mag kiezen voor bijvoorbeeld volgend jaar. Emirates heeft dat ook liever....dus snap het probleem niet helemaal. Eerst moet ik vliegwinkel op de gewijzigde voorwaarden van Emirates wijzen en nu doen ze ook maar weer wat...

Gesloten