Verkrijgen reispas na formulier 'vaccinatiegegevens niet doorgeven'

Wige
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2021 13:37

Verkrijgen reispas na formulier 'vaccinatiegegevens niet doorgeven'

Ongelezen bericht door Wige »

Ik heb 2 vaccinaties gekregen bij mijn huisarts.
Destijds heb ik een formulier moeten invullen en daarop aangegeven dat mijn vaccinatiegegevens niet doorgegeven mochten worden aan het RIVM.
Pas nu blijkt dat het RIVM deze gegevens van mij wel nodig heeft om een reispas te kunnen ontvangen.
Ik wil het formulier dus veranderd hebben.
Toen ik mijn huisarts hierover belde, heeft hij aangegeven dat ze de gegevens niet meer konden veranderen en dat ik me maar moest melden bij het RIVM.
2 Weken geleden het RIVM gemaild, maar tot nu toe geen antwoord ontvangen. Dus gebeld. Na 3 keer te zijn doorverwezen, werd mij duidelijk gemaakt dat ik toch bij de huisarts moest zijn, omdat hij tenslotte over de gegevens beschikte.
Mijn huisarts gaf echter aan dat ze maar eenmalig het formulier mochten versturen en dat ze dus geen wijziging konden doorgeven.
Wat nu?
Hoe krijg ik het formulier en de toestemming daarin toch veranderd?
En hoe kom ik alsnog aan een reispas via het RIVM.
Zijn er meer mensen met dezelfde problemen?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Verkrijgen reispas na formulier 'vaccinatiegegevens niet doorgeven'

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Geen ervaring maar om deze reden heb ik alles aangevinkt wat aangevinkt kon worden. Hoe meer instanties op de hoogte zijn hoe beter in dit geval.


DeZevendeHenk
Berichten: 771
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Verkrijgen reispas na formulier 'vaccinatiegegevens niet doorgeven'

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

U weet nu dat u ingeënt bent en het RIVM niet, precies zoals u het graag wilde hebben. Dan ook niet klagen.

Dirkie
Berichten: 2921
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Verkrijgen reispas na formulier 'vaccinatiegegevens niet doorgeven'

Ongelezen bericht door Dirkie »

Volgens mij moet toch echt de huisarts dit doorgeven, die heeft de vaccinatie gedaan en niet het RIVM.
Wat ik niet begrijp is dat het besluit om de gegevens niet te delen met het RIVM een persoonlijk en principieel besluit is.
Nu blijkt dat vakantie toch belangrijker is dan dit principe.
Hoeveel zullen er nog volgen dit dit ineens ook belangrijker vinden?
Ik heb mijn gegevens overigens uit principe wel gedeeld met het RIVM.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verkrijgen reispas na formulier 'vaccinatiegegevens niet doorgeven'

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik neem aan dat de huisartsen iedere vaccinatie in het systeem moeten verwerken, en dat dat gebeurt op basis van de door de patiënt aangegeven keuzes. Nadat de vaccinatiemelding verzonden is, kan die blijkbaar niet meer door de huisarts aangepast worden. Niet zo gek, lijkt mij.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Verkrijgen reispas na formulier 'vaccinatiegegevens niet doorgeven'

Ongelezen bericht door angel1978 »

Morganlefay schreef:
09 jun 2021 11:14
Huisarts zet de Covid 19 vaccinatie bij het RIVM in hun registratiebestand. Als dat er niet in staat kan het zomaar zijn dat u een tijdje geleden geweigerd heeft om uw gegevens omtrent medische zaken te delen met het ZKH, RIVM oid.

Eeuhm ja, dat staat zelfs letterlijk in de OP.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Verkrijgen reispas na formulier 'vaccinatiegegevens niet doorgeven'

Ongelezen bericht door sjohie »

Wige schreef:
08 jun 2021 14:38
Ik heb 2 vaccinaties gekregen bij mijn huisarts.
Destijds heb ik een formulier moeten invullen en daarop aangegeven dat mijn vaccinatiegegevens niet doorgegeven mochten worden aan het RIVM.
Pas nu blijkt dat het RIVM deze gegevens van mij wel nodig heeft om een reispas te kunnen ontvangen.
Ik wil het formulier dus veranderd hebben.
Toen ik mijn huisarts hierover belde, heeft hij aangegeven dat ze de gegevens niet meer konden veranderen en dat ik me maar moest melden bij het RIVM.
2 Weken geleden het RIVM gemaild, maar tot nu toe geen antwoord ontvangen. Dus gebeld. Na 3 keer te zijn doorverwezen, werd mij duidelijk gemaakt dat ik toch bij de huisarts moest zijn, omdat hij tenslotte over de gegevens beschikte.
Mijn huisarts gaf echter aan dat ze maar eenmalig het formulier mochten versturen en dat ze dus geen wijziging konden doorgeven.
Wat nu?
Hoe krijg ik het formulier en de toestemming daarin toch veranderd?
En hoe kom ik alsnog aan een reispas via het RIVM.
Zijn er meer mensen met dezelfde problemen?
Dit hangt op uw huisarts als ik het goed heb, want dit is wat ik lees bij het RIVM,

Ik ben al gevaccineerd en wil nu toch mijn gegevens bij het RIVM registreren

Om uw gegevens toch te laten registreren moet u contact opnemen met de zorgverlener die de vaccinatie heeft gegeven. Dit kan de huisarts, de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst , ziekenhuis of andere zorginstelling zijn. Als u toestemming geeft kunnen zij de vaccinatiegegevens alsnog met het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu delen.


Het komt op mij over als dat er een ander formulier/proces hiervoor is, wat de huisarts niet helemaal helder heeft ofzo.

PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Verkrijgen reispas na formulier 'vaccinatiegegevens niet doorgeven'

Ongelezen bericht door PGros »

Ik heb alle gegevens ook niet gedeeld met RIVM en wens dat ook niet. Er stond teveel informatie die naar het RIVM gaat en dat hou ik liever bij de huisarts.
Er staat ook bij dat bij eventuele problemen het RIVM je niet kan bereiken en dat gebeurt dan via de zorgverlener waar de vaccinatie gezet is.
Ik verwacht dus ook dat een eventuele reispas ook via dat kanaal opgelost gaat worden.
(Maar eigenlijk verwacht en hoop ik dat een reispas helemaal niet nodig is omdat alles weer open kan op de korte duur)

Thatch22
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2017 16:58
Contacteer:

Re: Verkrijgen reispas na formulier 'vaccinatiegegevens niet doorgeven'

Ongelezen bericht door Thatch22 »

Ja ook geweigerd om de vaccinaties door te geven aan het RIVM, maar op dat moment was nooit bekend, dat een digitale QR app gemaakt zou worden. Dus niet daar geregistreerd., dus nu moet je wel of je wilt of niet.

Dus naar een GGD om het alsnog te corrigeren., jammer dat dit niet digitaal kan

lubeckdave
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 okt 2018 13:27

Re: Verkrijgen reispas na formulier 'vaccinatiegegevens niet doorgeven'

Ongelezen bericht door lubeckdave »

Wige schreef:
08 jun 2021 14:38
Ik heb 2 vaccinaties gekregen bij mijn huisarts.
Destijds heb ik een formulier moeten invullen en daarop aangegeven dat mijn vaccinatiegegevens niet doorgegeven mochten worden aan het RIVM.
Pas nu blijkt dat het RIVM deze gegevens van mij wel nodig heeft om een reispas te kunnen ontvangen.
Ik wil het formulier dus veranderd hebben.
Toen ik mijn huisarts hierover belde, heeft hij aangegeven dat ze de gegevens niet meer konden veranderen en dat ik me maar moest melden bij het RIVM.
2 Weken geleden het RIVM gemaild, maar tot nu toe geen antwoord ontvangen. Dus gebeld. Na 3 keer te zijn doorverwezen, werd mij duidelijk gemaakt dat ik toch bij de huisarts moest zijn, omdat hij tenslotte over de gegevens beschikte.
Mijn huisarts gaf echter aan dat ze maar eenmalig het formulier mochten versturen en dat ze dus geen wijziging konden doorgeven.
Wat nu?
Hoe krijg ik het formulier en de toestemming daarin toch veranderd?
En hoe kom ik alsnog aan een reispas via het RIVM.
Zijn er meer mensen met dezelfde problemen?
Dan heb jij een grote Eikel van een Huisarts !!!!

Kokka1
Berichten: 397
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Verkrijgen reispas na formulier 'vaccinatiegegevens niet doorgeven'

Ongelezen bericht door Kokka1 »

wel bijzonder dat het uit principe niet willen delen van je gegevens met het RIVM toch ineens anders is als je daadwerkelijk nadeel ondervind van je eigen principes.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Verkrijgen reispas na formulier 'vaccinatiegegevens niet doorgeven'

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Wige schreef:
08 jun 2021 14:38

Mijn huisarts gaf echter aan dat ze maar eenmalig het formulier mochten versturen en dat ze dus geen wijziging konden doorgeven.
Ook wel benieuwd naar wie ze dat formulier gestuurd zouden hebben...als je juist aangaf dat je gegevens NIET gedeeld mochtej worden...

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Verkrijgen reispas na formulier 'vaccinatiegegevens niet doorgeven'

Ongelezen bericht door grun »

StevieNL81 schreef:
09 jun 2021 19:53
Wige schreef:
08 jun 2021 14:38

Mijn huisarts gaf echter aan dat ze maar eenmalig het formulier mochten versturen en dat ze dus geen wijziging konden doorgeven.
Ook wel benieuwd naar wie ze dat formulier gestuurd zouden hebben...als je juist aangaf dat je gegevens NIET gedeeld mochtej worden...
Ik kan me voorstellen dat iedere huisarts altijd alle vaccinaties doorgeeft, maar dat de persoonsgegevens van de patienten die dat niet willen, geanonimiseerd zijn. Het RIVM wil wel weten hoeveel vaccinaties gezet zijn, om de beschermingsgraad in een regio te kunnen vaststellen en om de overheid te kunnen adviseren over toekomstige versoepelingen en/of maatregelen.

wynb4
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2021 19:53

Re: Verkrijgen reispas na formulier 'vaccinatiegegevens niet doorgeven'

Ongelezen bericht door wynb4 »

Bij mij staat alleen de 2e vaccinatie vermeld bij het RIVM omdat ik bij de 1e aan de GGD nog had opgegeven geen registratie te willen (bij de 2e had ik overigens aangegeven dat toch wel te willen en svp alsnog de 1e erbij te zetten; niet dus). RIVM reageert niet op een melding van mij, maar verwijst inderdaad in zo'n geval terug naar degene die gevaccineerd heeft. Dat was de GGD weliswaar en niet de huisarts, maar de GGD meldt interessant genoeg het volgende op mijn email: "Het niet delen van data levert geen problemen op. Het uitgangspunt is het systeem van het RIVM, echter als 2de optie wordt de data opgehaald bij de GGD. Wanneer u niets ziet staan bij het RIVM, kunt u op basis van de gegevens van de GGD een Digitaal Corona Certificaat krijgen." Dat wist ik niet! En zoiets zou ook zomaar kunnen gaan gelden voor de huisarts...

ateurlings
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:14

Re: Verkrijgen reispas na formulier 'vaccinatiegegevens niet doorgeven'

Ongelezen bericht door ateurlings »

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ertificaat

"Staan uw vaccinatiegegevens in een ander registratiesysteem, zoals bij uw huisarts, dan wordt er een andere manier ontwikkeld om uw vaccinatiegegevens op te vragen. Hoe precies? Dat wordt nu verder uitgewerkt"

Dirkie
Berichten: 2921
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Verkrijgen reispas na formulier 'vaccinatiegegevens niet doorgeven'

Ongelezen bericht door Dirkie »

ateurlings schreef:
10 jun 2021 08:11
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ertificaat

"Staan uw vaccinatiegegevens in een ander registratiesysteem, zoals bij uw huisarts, dan wordt er een andere manier ontwikkeld om uw vaccinatiegegevens op te vragen. Hoe precies? Dat wordt nu verder uitgewerkt"
Ik zou er niet vanuit gaan dat dit (snel) gaat lukken gezien het grote aantal wijzigingen in het 'beleid' en alles wat daarom aangepast moet worden.

wynb4
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2021 19:53

Re: Verkrijgen reispas na formulier 'vaccinatiegegevens niet doorgeven'

Ongelezen bericht door wynb4 »

Hoe dan ook, het probleem van de OP wordt opgelost.

Gesloten