LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vertrek dichtbij maar vlucht nog niet geannuleerd door Lufthansa

Raval
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2020 19:45

Vertrek dichtbij maar vlucht nog niet geannuleerd door Lufthansa

Ongelezen bericht door Raval »

Hallo. Ik heb afgelopen Februari een vlucht geboekt naar Bangkok en terug bij Lufthansa via Gate1. Deze vlucht zou aanvankelijk op 10 December vertrekken. Reeds 2x is de vlucht op kleine details gewijzigd door Lufthansa (vertrek is nu op 11 December). Maar tot op heden is er niets geannuleerd door hun. Dit terwijl ik weet dat ik Thailand helemaal niet binnen kom op dit moment. Heeft iemand hier dit ook al mee gemaakt? En hoe is dat afgelopen? Gate1 is helemaal niet bereikbaar. Zowel bij MijnGate1 als bij Lufthansa staan mijn gegevens gewoon in hun systeem en staat er ook nog steeds dat de vlucht confirmed is. Dit kan toch niet kloppen?

Wie kan mij hier meer over vertellen en/of raad geven?

Alvast bedankt.....Raval.
Knipsel.JPG
(32.7 KiB) 2318 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vertrek dichtbij maar vlucht nog niet geannuleerd door Lufthansa

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De vlucht staat los van lokale regelgeving. Als er gevlogen kan en mag worden, dan wordt de vlucht uitgevoerd. Dat u door de regelgeving daar het land niet in kan komen doet niets af aan de vlucht. Om die reden gaat de vlucht echt niet geannuleerd worden.

Als u zekerheid wilt hebben kunt u het beste zelf omboeken. Echter zal dit niet gratis zijn.

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Vertrek dichtbij maar vlucht nog niet geannuleerd door Lufthansa

Ongelezen bericht door Aygulf »

Dit vond ik op de site van DimSum (reisorganisatie die individuele reizen naar Azië aanbiedt.:

Nieuws uit Thailand (12 november 2020)
Thailand heeft de deur inmiddels op een klein kiertje gezet. Reizigers met Nederlandse en Belgische nationaliteit mogen inmiddels Thailand inreizen, wel met een verplicht visum (momenteel alleen een TR VISA) en een verplicht quarantaine van 15 nachten (op eigen kosten). Eén van de eisen van het visum is dat u een minimaal saldo van € 15.000,- moet kunnen aantonen aan het eind van de maand. De kosten voor het visum bedragen tussen de 45 en 110 US dollar en het visum is twee maanden geldig. Ondanks deze maatregelen is het een eerste stap in de goede richting.

Raval
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2020 19:45

Re: Vertrek dichtbij maar vlucht nog niet geannuleerd door Lufthansa

Ongelezen bericht door Raval »

Beste Aygulf, hoeveel van de 100 mensen zouden de helft van hun vakantie opofferen tussen 4 wanden van een dure hotelkamer en dan ook nog 15000 euro op hun bankrekening moeten kunnen aantonen? Dit is geen stap in de goede richting maar een volslagen onacceptabele regeling.

agnesm
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2011 17:46

Re: Vertrek dichtbij maar vlucht nog niet geannuleerd door Lufthansa

Ongelezen bericht door agnesm »

Veel succes. Ik heb in april hetzelfde gehad met Gate 1 en heb nooit enig contact met ze kunnen krijgen.
Telefoon werd niet opgenomen, mails werden niet beantwoord. Vlucht is uiteraard niet doorgegaan en er is geen geld teruggestort.
En ik heb echt vele malen gemailed, zelfs in augustus, september en oktober.

Zet Gate 1 op een zwarte lijst svp voor de toekomst, want ik vertrouw dit bedrijf echt nooit meer. Heb rechtstreeks contact gehad met American Airlines, de maatschappij waarmee gevlogen werd, maar die verwezen weer terug naar Gate 1. Dus ik denk dat Gate 1 goede zaken heeft gedaan met het niet terug storten van het geld van geannuleerde vluchten!

N.B.: wij hadden ook tickets bij KLM rechtstreeks geboekt. Keurig geregeld binnen no time en vouchers ontvangen.

Gesloten