LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vliegreis deels geannuleerd, reisbureau onbereikbaar

Yvonne Meyer
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2020 19:14

Vliegreis deels geannuleerd, reisbureau onbereikbaar

Ongelezen bericht door Yvonne Meyer »

Wij hebben een reis geboekt via CheapTickets van Amsterdam naar Bali met overstap in Korea (met Korean Airlines) op 7 juli 2020 De vluchten van Seoul naar Den Pasar en terug zijn vanwege Corona door Korean Airlines geannuleerd maar de vluchten van Amsterdam naar Seoul en retour niet. Wij proberen nu in contact te komen met Cheap Tickets om duidelijkheid te krijgen over de andere vluchten, maar zij reageren niet op mails en zijn telefonisch niet bereikbaar. Korean Airlines verwijst ons naar CheapTickets. Zij geven aan dat wij wel rechtstreeks bij hen kunnen annuleren maar ik ben bang dat wij dan ons geld niet meer terug krijgen. Heeft iemand een advies voor ons?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Vliegreis deels geannuleerd, reisbureau onbereikbaar

Ongelezen bericht door mahadma »

Als U annuleert (om welke reden dan ook) bent U uw geld/annuleringskosten kwijt. Simpeler kan ik het niet zeggen.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vliegreis deels geannuleerd, reisbureau onbereikbaar

Ongelezen bericht door alfatrion »

mahadma schreef:
12 jul 2020 14:02
Als U annuleert (om welke reden dan ook) bent U uw geld/annuleringskosten kwijt. Simpeler kan ik het niet zeggen.
Onjuist. Simpeler kan ik het niet zeggen. Er zijn diverse redenen die maken dat je mag annuleren.
Artikel 6:265 BW
1 Iedere tekortkoming van een partij in de nakoming van een van haar verbintenissen geeft aan de wederpartij de bevoegdheid om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt.

2 Voor zover nakoming niet blijvend of tijdelijk onmogelijk is, ontstaat de bevoegdheid tot ontbinding pas, wanneer de schuldenaar in verzuim is.
Artikel 6:258 lid 1 BW
De rechter kan op vordering van een der partijen de gevolgen van een overeenkomst wijzigen of deze geheel of gedeeltelijk ontbinden op grond van onvoorziene omstandigheden welke van dien aard zijn dat de wederpartij naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst niet mag verwachten. Aan de wijziging of ontbinding kan terugwerkende kracht worden verleend.

Gesloten