Vliegtickets.nl en Ryanair geven nog steeds geen geld terug voor tickets uit mei 2020

Nordbeck
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2021 14:08

Vliegtickets.nl en Ryanair geven nog steeds geen geld terug voor tickets uit mei 2020

Ongelezen bericht door Nordbeck »

Wij hebben bij Vliegticket.nl een retour vliegreis geboekt van Eindhoven naar Pisa en vice versa, met Ryanair onder boekingscode 3TKD98A . Heen 27 mei 2020, terug 6 juni 2020. Op 16 mei stuurde Ryanair een mail dat de reis gecanceld werd vanwege Covid. Tot op de dag van vandaag is het me niet gelukt het geld voor deze reis terug te krijgen. Vliegtickets.nl komt alleen in actie als er vanuit Ryanair een zg. Customer Verification Form is ingevuld dat dan met meerdere ‘bewijsstukken’ per post moet worden verstuurd. Het lukt niet om dit formulier ' gevalideerd te krijgen op de site van Ryanair dus doet Vliegtickets.nl niets.Er is geen telefonisch contact mogelijk met Ryanair. Ze verwijzen naar een Externe klantenservice Cadena a raison van 1 euro per belminuut. Ook een chat loopt op niets uit en bij elke mail krijg ik standaard de opmerking dat mijn ‘zaak’ in behandeling’ wordt genomen en dat ik snel bericht krijg. Vervolgens hoor ik niets meer. Onze reis stond geboekt voor mei 2020, het is nu november 2021...De correspondentie gaat bij Ryanair in het Engels, bij Vliegtickets.nl waarschuwen ze nog dat soms Engels de voertaal is. Hoeveel van de reizigers is bij machte om in het Engels te corresponderen??? Met andere woorden de beide organisaties gaan er van uit dat een substantieel deel van de gedupeerde reizigers het opgeeft! Nu ik heb aangekondigd vanaf vandaag met uw programma contact op te nemen heb ik ook van Vliegtickets.nl niets meer vernomen.
Heel graag hoor ik van u of deze situatie meerdere mensen treft en wat er aan te doen is.
Vriendelijke groet, Pauline Nordbeck
Laatst gewijzigd door Radar op 12 nov 2021 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gewijzigd voor duidelijkheid

Limlander40
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 sep 2010 09:55

Re: Vliegtickets.nl en Ryanair geven nog steeds geen geld terug voor tickets uit mei 2020

Ongelezen bericht door Limlander40 »

Ik had rechtstreeks geboekt in die periode bij Ryanair. Ik had het geld pas terug in december na vaker kontakt te hebben gehad. Volgens mij was het via de chat van hun gelukt.

pienie72
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jun 2020 13:18

Re: Vliegtickets.nl en Ryanair geven nog steeds geen geld terug voor tickets uit mei 2020

Ongelezen bericht door pienie72 »

Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem. Geboekt bij Ryan Air zelf. Zou ook in mei 2019 naar Porto gaan.
Ik kom ook niet uit dat formulier en ik heb een extra probleem. Ik heb geboekt maar mijn vriendin als medereiziger heeft betaald omdat mijn creditcard het niet deed.
Ik krijg ook mails dat ze er mee bezig zijn en verwijzen vervolgens naar dat formulier. Gisteren weer gemaild, maar zal daar ongetwijfeld geen antwoord op krijgen of weer zo'n leuke 'we zijn er mee bezig' mail.
Ik heb nog een voucher tot eind vn het jaar maar kan er nu helaas geen gebruik van maken.
Wat te doen???

Seinhuis
Berichten: 2374
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vliegtickets.nl en Ryanair geven nog steeds geen geld terug voor tickets uit mei 2020

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mijn advies is om contact op te nemen met je rechtsbijstandverzekering. Indien je geen rechtsbijstandverzekering hebt kan je naar een deurwaarder gaan. Hun kunnen het beste inschatten wat verstandig is en kunnen juridisch proces aanspannen.

Voor advies kan je ook terecht bij www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies ... tvertraagd


Behalve je geld terug kan je in sommige gevallen ook een vergoeding krijgen voor de vertraging of annulering, tenzij de luchtvaartmaatschappij kan aantonen dat er sprake is van overmacht.

Gesloten