LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vliegwinkel niet bereikbaar

helen.van-dijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2020 15:10

Vliegwinkel niet bereikbaar

Ongelezen bericht door helen.van-dijk »

Hebben tickets voor de zomervakantie gekocht voor onze rondreis in Thailand.
Inmiddels zijn de vluchtgegevens al meerder malen gewijzigd.
Wij hebben deze tickets ( Qatar airways) gekocht ivm de gunstige vliegtijden. Inmiddels hebben we op de terugreis geen 1.30 uur maar 9.30 uur overstaptijd in Doha, midden in de nacht, mag dit zomaar?

Verder zouden we graag de reis naar volgend jaar verplaatsen omdat wij het eigenlijk niet aan durven. De leverancier van het landenarrangement biedtt dit ook aan en we kunnen dan tevens de rest van de reissom volgend jaar betalen, helaas loopt de betalingstermijn eind juni af. Maar vliegwinkel reageert nergens op, Qatar airways verwijst ons naar vliegwinkel omdat zij het ticket hebben verkocht, zelf bieden ze voor hun tickets wel voucher aan die 2 jaar geldig zijn maar daar kunnen dus geen gebruik van maken.
Wat zijn onze opties?

Johannes M
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2020 15:09

Re: Vliegwinkel niet bereikbaar

Ongelezen bericht door Johannes M »

Ik zit in hetzelfde schuitje echter mijn tickets voor 19 maart jl. zijn door de vliegmaatschappij geannuleerd maar heb van Budgetair nog geen cent gezien net als duizenden andere mensen. Vliegwinkel, BudgetAir, Cheaptickets en nog meer bedrijven vallen allemaal onder Travix.com en zijn geen van alle te bereiken, noch per e-mail noch per telefoon. Ik ben bang dat we allemaal naar onze centen kunnen fluiten en dat Travix er met de centen tussenuit is. Misschien dat Radar hier iets in kan betekenen. Het gaat immers om duizenden gedupeerde. Zie klachten op Trustpilot.nl en klacht.nl

emfontijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2020 10:56

Re: Vliegwinkel niet bereikbaar

Ongelezen bericht door emfontijn »

Ik heb ook problemen met BudgetAir. Op 10 januari 2020 heb ik voor 6 personen retourtickets naar Nepal (Amsterdam-Kathmandu met een tussenstop in Dubai) via BudgetAir geboekt voor een totaalbedrag van € 4669,- . De vliegmaatschappij is Emirates, de vertrekdatum is 7 april 2020 en retourdatum 14 april 2020. Door de Coronacrisis ontvang ik op 1 april 2020 een standaard mail dat onze vlucht is geannuleerd en dat het restitutieproces wordt opgestart. Vervolgens probeer ik meerdere malen contact te leggen via telefoon en email maar niets wordt beantwoord. Wel ontvang ik steeds geautomatiseerde e-mails dat ze telefonisch niet bereikbaar zijn en dat restituties in gang zijn gezet maar dat dit weken of zelfs maanden kan gaan duren. Nadat ik heb gegoogeld op reviews van BudgetAir word ik toch wel enigszins ongerust. Ik heb nl. nog 4669,- tegoed en BudgetAir is op geen enkele manier bereikbaar.

qlamenx
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2020 18:37

Re: Vliegwinkel niet bereikbaar

Ongelezen bericht door qlamenx »

emfontijn schreef:
08 jun 2020 10:59
Ik heb ook problemen met BudgetAir. Op 10 januari 2020 heb ik voor 6 personen retourtickets naar Nepal (Amsterdam-Kathmandu met een tussenstop in Dubai) via BudgetAir geboekt voor een totaalbedrag van € 4669,- . De vliegmaatschappij is Emirates, de vertrekdatum is 7 april 2020 en retourdatum 14 april 2020. Door de Coronacrisis ontvang ik op 1 april 2020 een standaard mail dat onze vlucht is geannuleerd en dat het restitutieproces wordt opgestart. Vervolgens probeer ik meerdere malen contact te leggen via telefoon en email maar niets wordt beantwoord. Wel ontvang ik steeds geautomatiseerde e-mails dat ze telefonisch niet bereikbaar zijn en dat restituties in gang zijn gezet maar dat dit weken of zelfs maanden kan gaan duren. Nadat ik heb gegoogeld op reviews van BudgetAir word ik toch wel enigszins ongerust. Ik heb nl. nog 4669,- tegoed en BudgetAir is op geen enkele manier bereikbaar.
Hoi emfontijn,

Heb je inmiddels al reactie gehad?
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Al sinds 7 weken geen enkele reactie gehad.

Heb jij in de tussentijd hier nog iets aan gedaan?
Graag zie ik je reactie tegemoet.

Alice2510
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2020 21:02

Re: Vliegwinkel niet bereikbaar

Ongelezen bericht door Alice2510 »

Ik zou met mijn 2 volwassen kinderen naar Mexico vliegen op 27/3/20. De KLM tickets via Air France en Delta airlines heb ik via Tix.nl gekocht. Mijn herhaalde verzoeken via het contactformulier worden genegeerd en mijn geld heb ik nu 4 maanden later nog niet terug.
Hopeloos wordt ik ervan dat dit gewoon kan en ik hen niet kan bereiken.
Wat kan ik nog doen en waar kan ik voor hulp aankloppen?

incredit
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2020 14:41

Re: Vliegwinkel niet bereikbaar

Ongelezen bericht door incredit »

Mij is hetzelfde overkomen. Tix.nl reageert niet op de diverse verzoeken. Via Tix.nl heb ik een vlucht geboekt, we zouden met vliegmaatschappij Ryanair gaan. In tegenstelling tot Tix.nl is Ryanair wel telefonisch te bereiken, maar daar kan je alleen terecht bij gebrekkig Engels sprekende medewerkers die je van het kastje naar de muur sturen en uiteindelijk verwijzen naar Tix.nl. Het is een ramp en na vele maanden de ticketkosten niet retour ontvangen. Wie zou hier werk van kunnen maken? Hoe is Tix.nl aan te pakken vraag ik mij af.

Gesloten