Vliegwinkel.nl heeft refund al binnen maar maakt niks over

liserosey
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2021 11:45

Vliegwinkel.nl heeft refund al binnen maar maakt niks over

Ongelezen bericht door liserosey »

Hallo allemaal,

Ik had een vliegticket geboekt naar de VS, echter ging de travel ban er later af dan gepland. Had ik van tevoren ingecalculeerd, want de airlines waar we mee vlogen zouden in dat geval 'gewoon' een refund geven. Nou prima dacht ik. Via vliegtickets.nl ook nog 300 euro pp goedkoper uit, dus daar geboekt. Met veel pijn en moeite zover kunnen krijgen dat zij de refund aanvragen, want omdat het via een third party is geboekt konden wij dit (logsich) niet zelf bij united airlines aanvragen.
Echter geeft vliegwinkel al drie weken aan dat de refund binnen is, echter zie ik nog steeds niks op mijn rekening! De gebrekkige klantenservice via facebook messenger (hoe verzin je het als bedrijf zijnde.... te idioot voor woorden en zo onprofessioneel) geeft aan dat het 'bij de financiële afdeling ligt en elk moment overgemaakt kan worden'. Wanneer kan ik hier een juridische zaak van maken en rente vragen over het feit dat hun mijn geld op hun eigen rekening laten staan?

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Vliegwinkel.nl heeft refund al binnen maar maakt niks over

Ongelezen bericht door juliomariner »

U kunt proberen maar wel even kijken naar kosten/baten

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vliegwinkel.nl heeft refund al binnen maar maakt niks over

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mijn advies is om 2 maanden te wachten, zeker als je geen rechtsbijstandverzekering hebt. Dan weet je zeker dat de betaling niet gaat komen.

Daarna kan je het beste contact opnemen met een deurwaarder.

Nestor-A
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mei 2016 14:35

Re: Vliegwinkel.nl heeft refund al binnen maar maakt niks over

Ongelezen bericht door Nestor-A »

altijd met credit card betalen. Die halen het geld wel terug. Van Vliegwinkel sinds annulering vliegreis (juli 2020) niets gehoord. Gewoon een waardeloze club zo gauw het misgaat. Goedkoop is duurkooop. Zal nooit meer enig ticket kopen hij een aan Travix gelieerde onderneming (cheaptickets, budgetair etc...allemaal één groot drama). Zie ook Trustpilot, en vergeet de vijfjes (die lijken mij eigenlijk overwegend 100% nep).

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Vliegwinkel.nl heeft refund al binnen maar maakt niks over

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

tja het gekke is, als u zelf de refund had aangevraagd bij de vliegmaatschappij u uw centjes waarschijnlijk al had gevangen....

wat u nu nog kunt doen is bij de vliegmaatschappij informeren of de tickets al zijn vergoed, als dit het geval is schrijf vliegtickets dan aan met de eis het bedrag (volledig) terug te storten op uw rekening en eis dat men dit binnen 15 dagen doet, doet men dit niet dan een deurwaarder de vordering geven, meld ze dit ook....

Gesloten