Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

k2p
Berichten: 1188
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door k2p »

Ik heb in maart corona gehad. Ik ben in juni gevaccineerd. Dus voldoende voor een groen vinkje.
Want binnen 6 maanden corona gehad, en meer dan 2 weken terug een vaccin gehad.
Dat zijn de enige officiële vereisten voor dat groene vinkje.

Maar, ik heb gebruik gemaakt van de vrijwillige optie om toch 2 keer te vaccineren. Deze was vorige week.
En wat denk je? Ik krijg nu ten onrechte géén groen vinkje.
Ik ga as donderdag naar Frankrijk, maar 'computer says no', want 'overheid en ict'.

Waar de computer moet zien 'binnen 6 maanden hersteld, en langer dan 2 weken terug een vaccinatie gehad => groen vinkje',
ziet de computer nu '2e vaccinatie korter dan 2 weken terug gezet => geen groen vinkje'.
Want een of andere domme programmeur (en zijn code reviewer, en zijn testers, en QA, en Acceptance) is vergeten om in deze IF-conditie toch te kijken naar dat ik hersteld ben geweest in de afgelopen 6 maanden, en dus die 2e vaccinatie irrelevant is.

Ik heb gebeld met de RIVM, maar die doen of hun neus bloedt. En als je vraagt om een klacht in te dienen, zeggen ze mail maar naar info at rivm punt nl. 'Nee mevrouw, ik wil dat u een klacht voor mij noteert.' Dan zegt ze ja, en terwijl ze verder praat hangt ze maar op. Want ook dát is onze overheid.

Het wrange is dus dat als ik voor vorige week mijn groen vinkje had opgehaald, ik hem nu dus wel had.
Maar nee, ik luisterde als een sukkel naar de overheid, want die zei 'Haal het vinkje nog niet op, als je 'm nog niet nodig hebt.'

Nu moet ik me dus weer onnodig door m'n neus laten boren, met zo een wattenstaafje voor een onnodige test, voor ik naar Frankrijk ga. Nou, als dat maar goed gaat... Want bij velen is die test ook niet of veel te laat verwerkt.

Bij wie speelt dit nog meer?

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Heeft de overheid gezegd dat je het groene vinkje nog niet op moet halen als je m nog niet nodig hebt? Dat was toch alleen om de grote drukte in het begin tegen te gaan? Overigens wel mooi dat u dat advies blind opvolgt, maar vervolgens de richtlijnen voor vaccinatie negeert, want u bent vrijwillig een 2e onnodige prik gaan halen. En bij 2 prikken geldt inderdaad dat u 14 dagen na de 2e prik pas een groen vinkje krijgt.

k2p
Berichten: 1188
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door k2p »

@Nijogeth : Een 2e vaccinatie is ondanks herstel, niet tegen de richtlijn. Sterker nog, de minister had aangegeven dit juist aan te moedigen. Maar wel bedankt dat u mij op voorhand de schuld in de schoenen wilt schuiven.

Zie ook: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -heb-gehad
Toch 2 vaccinaties ondanks corona
Als u dat wil mag u wel 2 vaccinaties halen ondanks dat u corona hebt gehad. Dit is niet bezwaarlijk.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het mag, het is niet het voorschrift. Dat voorschrift dat u wel helemaal perfect op schijnt te volgen als het gaat om het niet ophalen van het groene vinkje. En ja, als je dingen doet waar de systemen niet op zijn ingericht, dan kan dat inderdaad problemen opleveren. Dat weten we toch ondertussen wel? Situaties die zelden voorkomen worden niet toegevoegd aan systemen, omdat dat veel meer problemen oplevert dan oplost.

k2p
Berichten: 1188
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door k2p »

Nijogeth, je praat onzin. Ik heb niks gedaan wat tegen de voorschriften inging, of waarvan bekend was dat systemen er niet op zijn ingericht. Ik heb keurig opgevolgd wat Hugo de Jonge aangaf: vrijwillig een 2e vaccinatie zoals het werd aangemoedigd, en het groene vinkje pas ophalen wanneer ik het nodig heb.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door reggie2 »

Kan je niet langs zo'n vaccinatie straat gaan voor info? Misschien weten zij meer.
Succes.

k2p
Berichten: 1188
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door k2p »

Maar waar ik dus echt goed kwaad van word, is niet zozeer dat dit fout ging. Maar dat wanneer ik de overheid (RIVM) bel, ze dus gewoon zeggen 'wij gaan er niks aan doen'. Want ik ben maar 1 burger, en dus mag stikken. Tenzij er bijvoorbeeld aandacht aan wordt geschonken door de media, en de minister gedwongen wordt zich er mee te bemoeien.

Dus TROS RADAR @redactie : schenk hier aub aandacht aan! Het RIVM moet dit recht gaan zetten, maar het lijkt er niet op dat ze het willen oppakken.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat is echt niet voor as donderdag geregeld.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

k2p schreef:
26 jul 2021 19:27
Nijogeth, je praat onzin. Ik heb niks gedaan wat tegen de voorschriften inging, of waarvan bekend was dat systemen er niet op zijn ingericht. Ik heb keurig opgevolgd wat Hugo de Jonge aangaf: vrijwillig een 2e vaccinatie zoals het werd aangemoedigd, en het groene vinkje pas ophalen wanneer ik het nodig heb.
Dit staat letterlijk op de pagina die je eerder noemde.
"Als u COVID-19 hebt gehad. Door de infectie hebt u al immuniteit opgebouwd en dan is 1 dosis van een vaccin voldoende voor goede bescherming."

k2p
Berichten: 1188
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door k2p »

Lady1234 schreef:
26 jul 2021 19:33
Maar dat is echt niet voor as donderdag geregeld.
Klopt. Mijn neus kriebelt nu al. Ik zal me onnodig moeten laten testen.
Maar desondanks zie ik dit graag opgepakt worden.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door Jablan »

Heb je alles op papier, inclusief vaccinatieboekje? Dan gebruik je die.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

k2p schreef:
26 jul 2021 18:54
Maar, ik heb gebruik gemaakt van de vrijwillige optie om toch 2 keer te vaccineren. Deze was vorige week.
En wat denk je? Ik krijg nu ten onrechte géén groen vinkje.
Ik ga as donderdag naar Frankrijk, maar 'computer says no', want 'overheid en ict'.
Voor Frankrijk moet je 1 week volledig gevaccineerd zijn en gebruik je de internationale QR code zonder vinkje. Concreet is er dus niets aan de hand.

Zie https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer ... -frankrijk

k2p
Berichten: 1188
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door k2p »

Jablan schreef:
26 jul 2021 20:23
Heb je alles op papier, inclusief vaccinatieboekje? Dan gebruik je die.
Dat is inderdaad misschien een mogelijkheid. Maar bij beiden wordt uitdrukkelijk aangegeven dat ze geen bewijs zijn om mee te kunnen reizen. Dus je loopt wel het risico dat het niet wordt geaccepteerd in het buitenland. Dan is toch testen voor vertrek veiliger.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

k2p schreef:
26 jul 2021 21:27
Jablan schreef:
26 jul 2021 20:23
Heb je alles op papier, inclusief vaccinatieboekje? Dan gebruik je die.
Dat is inderdaad misschien een mogelijkheid. Maar bij beiden wordt uitdrukkelijk aangegeven dat ze geen bewijs zijn om mee te kunnen reizen. Dus je loopt wel het risico dat het niet wordt geaccepteerd in het buitenland. Dan is toch testen voor vertrek veiliger.
Je zit al 7 dagen na je 2de vaccinatie dus je voldoet gewoon aan de eisen voor Frankrijk.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door Jablan »

Soms moet je niet afgaan op wat de Nederlandse overheid zegt, maar op wat elders wordt gemeld. Ook in Frankrijk wordt het gele vaccinatieboekje geaccepteerd.

F84
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jun 2021 21:27

Re: Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door F84 »

Want een of andere domme programmeur (en zijn code reviewer, en zijn testers, en QA, en Acceptance) is vergeten om in deze IF-conditie toch te kijken naar dat ik hersteld ben geweest in de afgelopen 6 maanden, en dus die 2e vaccinatie irrelevant is.
Ik nodig je uit het programma te verbeteren als je dit kan. Afgeven op deze mensen gaat je niet helpen.

Ik herken je frustratie absoluut. Ik ben langer dan een half jaar geleden hersteld en ben ruim een maand geleden gevaccineerd en mis ook de NL qr-code. Echter is deze bug bekend en gok ik erop dat ze hier vast mee bezig zijn aangezien de app geregeld geüpdate kan worden.

Overigens toen ik belde ben ik netjes te woord gestaan. Heeft ze mij uitgelegd wat ze heeft gedaan en aangegeven dat het wel even kon duren voor ik wel een qr-code kreeg. Ook heeft ze verteld wat een vervolgstap kon zijn mocht dit niet werken.

Dus nee je bent niet een enkele burger die hier last van heeft. Echter gaan razen tegen mensen die enkel hun werk doen en overbelast worden met vragen gaat je niet verder helpen.

Ik duim voor je dat je de testuitslag tijdig hebt en dat je kan genieten van een heerlijke vakantie. Tot die tijd kan ik je de wijze woorden van mijn vader vertellen: je druk maken om iets wat je niet kan veranderen gaat je niet helpen en kost je enkel een hoop energie. Dat gezegd hebbende vond ik deze uitspraak vaker dan eens zeer frustrerend.
Laatst gewijzigd door F84 op 26 jul 2021 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jablan schreef:
26 jul 2021 21:42
Soms moet je niet afgaan op wat de Nederlandse overheid zegt, maar op wat elders wordt gemeld. Ook in Frankrijk wordt het gele vaccinatieboekje geaccepteerd.
Maar niet relevant omdat je altijd een internationale QR code krijgt en je voor Frankrijk maar 1 week volledig gevaccineerd hoeft te zijn.

Gele boekje bevat daarbij ook niet de Corona besmetting die je al hebt gehad.

k2p
Berichten: 1188
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door k2p »

F84 schreef:
26 jul 2021 21:52
Ik ben langer dan een half jaar geleden hersteld en ben ruim een maand geleden gevaccineerd en mis ook de NL qr-code.
Tenzij je je verspreekt, heb je geen recht op een QR. Je moet korter dan een halfjaar geleden zijn hersteld.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Om een groen vinkje te krijgen bij 1 vaccinatie moet corona door een arts vast zijn gesteld en in de medische dossier staan.

Na de 2de vaccinatie moet je 2 weken wachten om de QR te krijgen in de corona check app. Dus het kan zijn dat het terecht zij dat je geen groene vinkje te hebben.

In Frankrijk geld een termijn van 1 week. Dus als alles goed gaat kan je gewoon op vakantie.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door Jablan »

sylvesterb schreef:
26 jul 2021 21:53
Maar niet relevant omdat je altijd een internationale QR code krijgt en je voor Frankrijk maar 1 week volledig gevaccineerd hoeft te zijn.

Gele boekje bevat daarbij ook niet de Corona besmetting die je al hebt gehad.
Voor k2p relevant, want volledig gevaccineerd. De besmetting in maart verloopt in september, is slechts beperkt geldig voor reizen.

Gesloten