Wij wachten al bijna een jaar op 3300 euro van de Vliegwinkel

Meta Moria
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2021 20:45

Wij wachten al bijna een jaar op 3300 euro van de Vliegwinkel

Ongelezen bericht door Meta Moria »

In december 2019 kochten wij via de Vliegwinkel 4 tickets naar Sri Lanka voor juli 2020, onze eerste verre reis met het gezin. Sinds het uitbreken van de Corona crisis is de Vliegwinkel onbereikbaar geweest via mail of telefoon. Onze vluchten werden geannuleerd door Qatar Airways maar nog steeds geen bericht van de Vliegwinkel. Volgens Qatar Airways hadden wij recht op een volledige refund maar deze moest wel aangevraagd worden door de Vliegwinkel.

Begin november zijn wij eindelijk via messenger in contact gekomen met de Vliegwinkel. Zij gaven op 3 december 2020 aan dat ze een refund hadden ingediend. Vliegwinkel blijft tijdens het hele proces zeer vaag en op elk messenger bericht krijgen wij geautomatiseerde antwoorden. Via Qatar hebben wij begrepen dat zij pas op 19 februari 2021 de refund aanvraag hebben ontvangen. Ook heeft Qatar Airways schriftelijk bevestigd dat zij op 1 april 2021 het geld hebben overgemaakt naar de Vliegwinkel.

Vliegwinkel geeft vandaag, 20 april aan dat zij nog geen geld hebben ontvangen van Qatar Airways. Internationale overboekingen duren geen 20 dagen, het geld is dus bij de Vliegwinkel maar wij hebben nog niets ontvangen. Wij wachten inmiddels al bijna een jaar op meer dan 3300 euro en we weten inmiddels niet meer wat we moeten doen om het geld waar wij recht op hebben terug te krijgen.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Wij wachten al bijna een jaar op 3300 euro van de Vliegwinkel

Ongelezen bericht door rvjapio »

Vanaf nu elke dag vliegwinkel bellen, naar de directie vragen, het stortingsbewijs van Quatar als bewijs gebruiken en stampij blijven maken. D-reizen bleek refunds van reizigers gewoon in de eigen schuldenberg te hebben gestoken. Dat moet u met vliegwinkel proberen te voorkomen.

Meta Moria
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2021 20:45

Re: Wij wachten al bijna een jaar op 3300 euro van de Vliegwinkel

Ongelezen bericht door Meta Moria »

Vliegwinkel is al sinds het uitbreken van de Corona crisis telefonisch niet bereikbaar. Ook niet via de mail. Enige medium dat ze gebruiken is messenger en helaas 9 van de 10 keer ontvangen we een geautomatiseerd bericht. Ik heb van Qatar Airways via de mail bevestiging gekregen dat zij 1 april uitbetaald hebben. Maar ook dat bericht richting Vliegwinkel lijkt niet te helpen.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Wij wachten al bijna een jaar op 3300 euro van de Vliegwinkel

Ongelezen bericht door 16again »

rvjapio schreef:
21 apr 2021 10:52
D-reizen bleek refunds van reizigers gewoon in de eigen schuldenberg te hebben gestoken. Dat moet u met vliegwinkel proberen te voorkomen.
Denk je echt dat dit nog niet gebeurd is?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Wij wachten al bijna een jaar op 3300 euro van de Vliegwinkel

Ongelezen bericht door sylvesterb »

rvjapio schreef:
21 apr 2021 10:52
Vanaf nu elke dag vliegwinkel bellen, naar de directie vragen, het stortingsbewijs van Quatar als bewijs gebruiken en stampij blijven maken. D-reizen bleek refunds van reizigers gewoon in de eigen schuldenberg te hebben gestoken. Dat moet u met vliegwinkel proberen te voorkomen.
Zo naïef om te denken dat als je de klantenservice (veelal extern) vraagt om je door te verbinden met de directie dat dit ook gebeurd bij een groot bedrijf als vliegwinkel, keep dreaming. Compleet zinloos advies, heb jaren bij een grote internet provider gewerkt en vragen naar de manager/directie levert je niets op. Je kunt beter vriendelijk blijven en respectvol, mogelijk dat je dan een medewerker tegen komt die iets harder voor je wilt gaan rennen.

Je kunt beter schriftelijk gaan communiceren, als Vliegwinkel net zoals D-Reizen omvalt dan zal veel bellen, schreeuwen dat je de directeur wilt spreken geen enkel effect hebben. Ingebreke stellen, dagvaarden zou dan een optie kunnen zijn, maar van een kale kip kun je nou eenmaal niet plukken.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Wij wachten al bijna een jaar op 3300 euro van de Vliegwinkel

Ongelezen bericht door Har45 »

Indien het Vliegticket annuleerbaar is, dient een restitutieverzoek in beginsel binnen één jaar na de
oorspronkelijke vertrekdatum te zijn ingediend, tenzij de luchtvaartmaatschappij anders bepaalt.

Het eventueel te restitueren bedrag wordt teruggestort op de rekening/credit card waarmee de Opdrachtgever de betaling
heeft voldaan maar pas nadat het restitutiebedrag van de luchtvaartmaatschappij door Viegwinkel.nl is ontvangen.

Dit duurt gemiddeld 2 tot 3 weken, maar in sommige gevallen duurt die aanzienlijk langer en kan het
6 tot 12 maanden in beslag nemen

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wij wachten al bijna een jaar op 3300 euro van de Vliegwinkel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat ik apart vind is dat Vliegwinkel niet wordt geloofd als er wordt gezegd dat ze nog geen geld hebben ontvangen, maar Qatar Airways wel direct wordt geloofd als ze zeggen dat ze het geld hebben overgemaakt. Om te stellen dat Vliegwinkel liegt, zou je dus eerst 100% vast moeten stellen dat Qatar Airways de waarheid zegt.

Meta Moria
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2021 20:45

Re: Wij wachten al bijna een jaar op 3300 euro van de Vliegwinkel

Ongelezen bericht door Meta Moria »

Misschien ligt dat aan de wijze van communiceren van de Vliegwinkel. Zij zijn amper bereikbaar (niet via telefoon en niet via de mail) en als je iets van ze hoort is dat 9 van de 10 keer een automatisch antwoord (via een chatbot). Qatar Airways staat zijn passagiers wel netjes te woord, via telefoon, mail en chat. Aangezien zij op papier hebben gezet dat ze hebben uitbetaald aan de Vliegwinkel ga ik er van uit dat dit inderdaad is gedaan. Qatar geeft ook duidelijk aan dat een refund uitbetalen maximaal 40 dagen duurt. Bij Vliegwinkel krijgen we met heel veel moeite elke keer een heel klein beetje info . Wij zijn helaas niet de enige die hier last van hebben.

Carol213
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2021 12:33

Re: Wij wachten al bijna een jaar op 3300 euro van de Vliegwinkel

Ongelezen bericht door Carol213 »

Dag Meta,

Wij zitten in hetzelfde schuitje. Is het bij jullie inmiddels al opgelost?

Seinhuis
Berichten: 2371
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Wij wachten al bijna een jaar op 3300 euro van de Vliegwinkel

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering of deurwaarder. Hun weten als beste hoe je dit kunt oplossen.

Indien betaald met je creditcard neem dan met hun contact op.

www.juridischloket.nl kan je advies geven.

Robbie van den bergh
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2021 20:17

Re: Wij wachten al bijna een jaar op 3300 euro van de Vliegwinkel

Ongelezen bericht door Robbie van den bergh »

Beste radar,

Wij hebben jullie aflevering gezien over vergoedingen van vliegtickets die zijn gecanceld wegens corona. Wij willen weten hoe dit juridisch in elkaar zit. Zouden jullie ons van advies kunnen voorzien?

Via Cheaptickets hebben we 2 losse tickets geboekt. Een vliegticket van San Francisco naar Guadalajara en van Guadalajara naar Las Vegas. De kosten van de tickets ligt totaal op bijna €1000. De vluchten zijn destijds door de vliegmaatschappij (Interjet) geannuleerd wegens corona.

Via Cheaptickets hebben we gelijk een restitutieverzoek ingediend. Hier zijn we al bijna 1,5 jaar meebezig. We kregen elke keer terug dat ze er druk meebezig waren. Tot 1,5 week geleden. Toen zagen we ineens via de online statusaanvraag dat ons restitutieverzoek is geweigerd. Enige contact die wij met Cheaptickets nog krijgen is via de chat en in het Engels. Ze verwijzen ons elke keer naar de vliegmaatschappij. En zeggen ook niks meer voor ons te kunnen doen. Helaas is Interjet ook niet te bereiken. Website en contactgevens staan niet meer online. We lezen met verbazing dan ook dat Interjet failliet is gegaan op 31-12-2020.

Nu is onze vraag: Wat kunnen we nog doen om toch ons geld terug te kunnen krijgen? Is er überhaupt nog kans.

paulatuinman
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2022 11:29

Re: Wij wachten al bijna een jaar op 3300 euro van de Vliegwinkel

Ongelezen bericht door paulatuinman »

Ik heb in december 2021 3 vliegtickets geboekt via vliegwinkel.nl Ik had er een service pakket premium bijgeboekt voor 29.50 euro. Toen ik mijn ticket wilde wijzigen ,werd mij per chat verteld dat ik 154 euro zou moeten betalen. Een week later kreeg ik per mail te horen dat ik 55 euro wijzigingskosten zou moeten betalen. Uiteindelijk heb ik via een plaatselijke reisagent mijn wijziging kunnen doorvoeren voor omgerekend 30 euro. Wat een verschil. Ook het contact maken met vliegwinkel.nl is bijna onmogelijk. Ik zou iedereen aanraden NIET te boeken met vliegwinkel.nl.
( jammer want in het verre verleden was het een uitstekend reisbureau)

Jasper1997
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2022 10:10

Re: Wij wachten al bijna een jaar op 3300 euro van de Vliegwinkel

Ongelezen bericht door Jasper1997 »

Ik heb vorig jaar een vliegticket naar Colombia bij cheaptickets geboekt waar ik helaas niet naartoe kon vanwege covid19 inreisbeperkingen van de Verenigde Staten. Op voorhand heb ik ze hier over gemaild maar helaas zonder reactie of een reactie 4 weken na het verstrijken van de vlucht datum. Na het verstrijken van de vlucht datum heb ik om deze reden contact gezocht met United airlines en hebben ze mijn ticket op actief gezet, waardoor ik dus nog steeds travelcredit op mijn ticket heb. Om dit echter te gebruiken zal de wijziging via cheaptickets gedaan moeten worden. Ik heb de ticket bij cheaptickets geboekt, zij zijn het reisbureau en daarom zal de wijziging, volgens standaard procedures van united airlines, via cheaptickets moeten. Voor de duidelijkheid het gaat hier gewoon om een wijziging/gebruik van travelcredit, niet meer en niet minder. Wat op het oog een relatief eenvoudige procedure lijkt, blijkt helaas dan dus toch ingewikkelder en frustrerender dan ik nodig acht.

Ze weigeren keer op keer mij verder te helpen door géén contact met United te willen leggen om gebruik te maken van dit travelcredit, mij weg te sturen naar united of mijn emails simpelweg niet te beanwoorden. Ik heb hier meermaals met ze over gemaild én gechat. Ze vertellen mij dat het niet meer actief is, maar als ik direct na de chat met United airlines bel, dan geven ze mij aan dat het gewoon op actief staat. Het enige wat ze daarvoor hoeven te doen is via de email of telefonisch contact te leggen met United airlines. Helaas wordt dat structureel geweigerd of wordt er gezegd dat het niet kan. Ik vind het bizar ik de klanten service de procedure moet uitleggen van het wijzigen van een boeking via een reis bureau en dat ik vervolgens gewoon wéér niet wordt verder geholpen. Uiteraard heb ik mijn chat en email contacten met ze opgeslagen en gedocumenteerd.

Inmiddels heb ik de gehele klantenservice van United airlines Nederland telefonisch gesproken. Email contact gehad met United airlines in de verenigde staten en allen zeggen ze hetzelfde; Mijn vlucht kan gewijzigd worden/travel credit kan gebruikt worden maar daarvoor zal het reisbureau zelf met ons contact op moeten nemen om daar gebruik van te maken (standaard procedure). Sterker nog omdat ik dus een BULK ticket heb, is het voor united airlines simpelweg niet eens mogelijk om te zien wat ik er voor betaald heb, maar dat zal ik u dus niet hoeven uitteleggen. Zoals u wel begrijpt is het dan ook erg frustrerend om te weten dat ik nog travelcredit heb, maar dat ik er door deze gang van zaken geen aanspraak op kan maken. United airlines heeft mij uitgelegd dat mijn travelcredit tot en met 31 december 2022 gebruikt kan worden. Ook deze zaken heb ik uiteraard per email en chat uitgelegd maar helaas wederom zonder effect.

Inmiddels heb ik ze laten weten dat ik op een andere manier ga proberen alsnog dat travelcredit te gebruiken.
Hiervoor contact opgenomen met het juridisch loket. Zij hebben mij aanbevolen contact op te nemen met de geschillencommisie reizen.

Seinhuis
Berichten: 2371
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Wij wachten al bijna een jaar op 3300 euro van de Vliegwinkel

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met uw reisverzekering en annuleringsverzekering.
Neem contact op met uw creditcard maatschappij (indien betaald met uw creditcard). Ik doe geen beloftes, maar misschien is het mogelijk om uit die hoek uw geld terug te krijgen.

Als dat niet lukt dan ga ik mee met de advies en is www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... es/reizen/ een goede keuze. Al doe ik ook hierom geen beloftes (dat doe ik nooit)

Plaats reactie