LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moeten transgenders subsidie krijgen voor een borstprothese?

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Moeten transgenders subsidie krijgen voor een borstprothese?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

mh73 schreef:Hoe kun je zo'n beslissing rijmen met het niet toelaten van het medicijn voor taaislijmziekte, wat wel een noodzakelijk iets is?
Dat kun je ook niet rijmen.

Voor de taaislijm ziekte ging het om 127 miljoen (750 x € 170.000) en hier 2,8 miljoen, compleet niet te rijmen. Ook is in oktober 2017 alsnog het medicijn (voor een lager tarief) opgenomen in het basis pakket. Het tarief wat de fabrikant vroeg was gewoon niet te betalen. Zeker niet als je kijkt hoevaak mensen hier klagen over de kosten voor de zorg.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Moeten transgenders subsidie krijgen voor een borstprothese?

Ongelezen bericht door sjohie »

sylvesterb schreef:
mh73 schreef:Hoe kun je zo'n beslissing rijmen met het niet toelaten van het medicijn voor taaislijmziekte, wat wel een noodzakelijk iets is?
Dat kun je ook niet rijmen.

Voor de taaislijm ziekte ging het om 127 miljoen (750 x € 170.000) en hier 2,8 miljoen, compleet niet te rijmen. Ook is in oktober 2017 alsnog het medicijn (voor een lager tarief) opgenomen in het basis pakket. Het tarief wat de fabrikant vroeg was gewoon niet te betalen. Zeker niet als je kijkt hoevaak mensen hier klagen over de kosten voor de zorg.
En wat ook meetelt is de psychologie er achter. Het blijkt uit studies dat zodra mensen weet hebben van een nieuw medicijn, alles wat ze tot dan toe aan medicijnen slikten meteen waardeloos is, en iedereen die ze dat nieuwe medicijn niet gunt, een harteloze nazi kampbeul is, die zij vervolgens weer allerlei ergs toewensen. Zoek de reacties van patiënten en patiëntenorganisaties in de Pompe/Fabré discussie er maar eens bij.

Daar stond toentertijd een mooi artikel van een psycholoog over in het AD, jammer, maar ik kan het zo even niet vinden, ik las het ook in de papieren krant, misschien is het nooit online gezet.

Maar goed, het Zorginstituut doet wat de rest van de politiek en de burgers zelf liever niet doen, die moeten een prijs hangen aan gezondheid, en dus bepalen of een medicijn of behandeling betaald gaat worden, of niet, als het medicijn in kwestie niet zoveel nieuws doet, of in dit geval, of een borstprothese electieve chirurgie is of niet.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Moeten transgenders subsidie krijgen voor een borstprothese?

Ongelezen bericht door yan »

We kunnen alles wel op "psygisch" gooien, maar waar houdt het op.
Ik voel me psychisch ook prettiger na 3 weken all-in clusive vakantie? ook maar vergoeden dan?
Als ik een burn-out krijg wordt het immers een stuk duurder :lol:

Gesloten