LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is een online intolerantie-test betrouwbaar?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Is een online intolerantie-test betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Radar »

Je vermoedt al een tijd dat je intolerant bent voor gluten en waarom zou je naar een dokter gaan als je dat ook online kunt testen. Weet je meteen of er meer producten zijn waar je niet tegen kan. Stukje haar afknippen, op de post doen en voor je het weet heb je de uitslag in de mail. Lang leve het internet. Is zo'n online intolerantie-test net zo betrouwbaar als de testen die een arts doet? Radar laat drie personen een aantal haren opsturen en de uitslagen zijn op zijn minst opmerkelijk te noemen.

Meer over deze uitzending

Maandag 19 februari 2018 in Radar, om 21:25 uur bij AVROTROS op NPO 1

OnnoK
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2018 21:23

Re: Is een online intolerantie-test betrouwbaar?

Ongelezen bericht door OnnoK »

Waarom 'intolerantie'? Waarom niet gewoon 'allergie'?

treesvanleeuwen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2018 22:22

Re: Is een online intolerantie-test betrouwbaar?

Ongelezen bericht door treesvanleeuwen »

Ik heb deze test ook laten doen, samen met mijn man. Wij zijn afgegaan op de intolerantie uitslagen en hebben dit niet verward met allergieen. De intolerantie uitslagen die er uitkwamen waren soms verrassend maar ook verhelderend. Zo blijkt mijn man intolerant te zijn voor hyacinten. Wij hebben hier geen aandacht aan geschonken en net als ieder voorjaar hyacinten gekocht. nadat deze in bloei kwamen, kreeg hij in toenemende mate last van heftige hoestbuien waarbij hij bijna stikte. Nadat we een voedselintolerantie vermoeden, haalden we de test erbij en lazen toen over die hyacinten intolerantie. We hebben de hyacinten naar het balkon verbannen en binnen een paar uur waren de hoestbuiten verleden tijd. Voor mijzelf kwam een intolerantie van lachgas naar voren (was mij al bekend) evenals een aantal andere zaken waarvan sommige mij wel en andere mij niet bekend voor kwamen. Ik vind het dan zaak om dit in de gaten te houden. aangezien het heel moeilijk is om achter een intolerantie te komen. Dit in verband met vaak een vertraagde reactietijd. Bij mij kan dit soms wel 24 uur zijn. Tevens kwam uit de test naar voren dat ik een tekort heb aan vitamine K en multi mineralen. Dit klinkt mij logisch in mijn oren aangezien ik geen dikke darm heb. Dus al met al ben ik wel tevreden over deze test en wilde dit ook even laten weten.

Ron L
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 nov 2008 05:19

Re: Is een online intolerantie-test betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Ron L »

Wij hebben het hele gezin getest en ik had al meteen ernstige bedenkingen bij de uitslagen... Zaken waar ik zelf van weet dat ik er niet tegen kan kwamen geheel niet voor op de lijst en zaken waar ik absoluut nog nooit last van heb gehad waren 100% intolerant. Radar bevestigde eigenlijk mijn vermoedens alleen maar.

Ik ben wel erg benieuwd of de geteste tekorten wèl betrouwbaar zijn. Kwamen deze wel hetzelfde terug bij de verschillende onderzoeken of waren die ook zo uiteenlopend?

Ron L
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 nov 2008 05:19

Re: Is een online intolerantie-test betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Ron L »

OnnoK schreef:Waarom 'intolerantie'? Waarom niet gewoon 'allergie'?
Omdat dit niet hetzelfde is. Even iets beter lezen, staat in het stuk.

stofzuigertje

Re: Is een online intolerantie-test betrouwbaar?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er is voor deze groep een nog groter gevaar....

Elk jaar als er in de vakantie periode vele uitzendkrachten zonder ervaring binnen komen en er te kort begeleiding is,
een foutje is snel gemaakt en bij verkeerde grondstoffen..... soms een extra logo, en niemand kan het proeven of controleren, behalve mensen die deze ziekte hebben!

Bij controle was de voorraad verkeerd en daarom ontdekt en terug gehaald, maar als je dat niet wekelijks doet komen er gluten in glutenvrij verpakking op de markt.
Deze producten zijn vaak maandag ochtend omdat dan de machines schoon zijn, en personeel word hiervoor opgeleid, helaas, de uitzendkrachten niet en deze test..... ja, ik weet dat de Franse Alcohol tester ook niet betrouwbaar was.
Na 3 bier mocht ik nog rijden!

Pas na uitgebreid onderzoek zou ik deze vertrouwen.

simon Louwman
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:22

Re: Is een online intolerantie-test betrouwbaar?

Ongelezen bericht door simon Louwman »

Testyourintolerance. Deze haartest was een item in Radar een paar weken geleden. Wij hebben voor onszelf en al onze kinderen en kleinkinderen zo'n test besteld. De rapportage was ook bij ons allen volkomen de plank mis. Al bij eerder bij medisch verantwoorde tests werden intoleranties vastgesteld die in dit onderzoek helemaal niet werden genoemd en ook andersom. Ik heb ons geld teruggeëisd maar nog geen reactie ontvangen. Wie heeft dezelfde ervaring en wil er werk van maken?
Laatst gewijzigd door Radar op 05 mar 2018 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht door moderatie verplaatst naar bestaand topic

mourik12
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2020 23:33

Re: Is een online intolerantie-test betrouwbaar?

Ongelezen bericht door mourik12 »

V.w.b. de haaranalyse, ben ik van mening, dat deze vooral het meest nuttig is voor het meten van de zware metalen.

De interpretatie van voedsel intoleranties lijkt mij bijzonder moeilijk, omdat ieder menselijk lichaam anders in elkaar zit en uniek is. Maar waarschijnlijk verdwijnen deze intoleranties, nadat er voldoende ontgift is op zware metalen.


Daarom moet niet meteen het kind met het badwater weggegooid worden en de haaranalyse in de beklaagdenbank neergezet, omdat er op een verkeerde manier hiervan gebruik wordt gemaakt.

Nogmaals, met het ontgiften van zware metalen bewijs je de gezondheid van de mensen al een grote dienst. Verder betreur ik, dat Radar eenzijdig te werk gaat en afgaat op een paar losse feiten. Goede onderzoeksjournalistiek zou dit moeten voorkomen.

Gesloten