Is het gebruik van wietolie wel veilig?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Is het gebruik van wietolie wel veilig?

Ongelezen bericht door mp2017 »

mp2017 schreef:
bgt schreef:In Israël en sommige andere landen zijn ze toch een stuk verder dan hier. De lobby van de farmaceutische industrie houdt het gebruik van CBD olie en THC olie tegen en dit zie je ook in de politiek. Ik gebruik zelf ook CBD&THC olie in de percentages van 16&20 % en dat werkt perfect voor m'n reuma/artrose/fybromyalgie. Mij niet gezien met al die rotzooi die wordt voorgeschreven voor deze aandoeningen.
Dus je leeft in Israël of krijgt het daar.

Sommige landen is een begrip, maar hier is het verboden, om THC olie te verkopen.
Ik vind jou percentage wel aan de hoge kant.
Ik zit op 10 procent THC, wat op het ogenblik voldoende is.
breien schreef:
Als u de uitzendng niet hebt gezien, mag u er ook geen oordeel over vellen. Ik heb geen mensen in de uitzending gezien die stoned werden van DBC-olie.
Ik vel geen oordeel over de uitzending, maar ventileer mijn mening! :wink:
denniskersten1 schreef:Er werd net aangegeven dat er mensen zijn die na gebruik bijwerkingen krijgen die duiden op de aanwezigheid van THC. Er zijn wel degelijk flesjes te koop waar het wel in zit, na onderzoek door Radar. Het zou erg prettig zijn als Radar dit openbaar maakt.

A2 Video
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2017 20:12

Re: Is het gebruik van wietolie wel veilig?

Ongelezen bericht door A2 Video »

Ook ik als gebruiker van CBD olie zou graag de onderzoeksrapporten zien van de 47 merken waarover gesproken werd.
Staat mijn merk erbij? Alvast bedankt Radar.

Tim54
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 okt 2017 20:14

Re: Is het gebruik van wietolie wel veilig?

Ongelezen bericht door Tim54 »

Goede olie koop ik in het buitenland, spanje . Perfecte olie, biologisch geteeld, schimmelvrij, rechtstreeks van de producent.zeer professioneel en 100% zuiver.Thc olie is niet legaal verkrijgbaar, helaas, maar met een beetje googlen is het geen probleem.Hallucineren met THC komt zelden voor, en is niet ernstig en niet schadelijk. Thc olie is onmisbaar bij kanker.Thc dient dan ook veelal met cbd ingenomen te worden. Op internet kan men zeer veel getuigenissen lezen en zien van mensen die opgegeven zijn door artsen ,volledig zijn genezen door THC. Ook hier geldt letterlijk "baat het niet dan schaadt het niet" Nog nooit is iemand doodgegaan van cbd/thc olie! Nederland loopt hopeloos achter in kennis over de cannabisplant. Deze plant is de enige plant in de wereld met deze heilzame werking, die vele kostbare en schadelijke medicijnen kan vervangen. De heksenjacht van de overheid op deze plant en het criminaliseren van de teelt is nagenoeg een misdaad tegenover de samenleving. Wij creëren de misdaad, zwart geld,en en hele generatie maffiosi . Dan te bedenken dat alcohol schadelijker is dan weet!!!

Mucha

Re: Is het gebruik van wietolie wel veilig?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Laatst gewijzigd door Radar op 06 okt 2017 10:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: verwijderde quote

Tim54
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 okt 2017 20:14

Re: Is het gebruik van wietolie wel veilig?

Ongelezen bericht door Tim54 »

[Offtopic bijdrage door Moderator verwijderd] als zou het allemaal onzin zijn dat THC olie kanker geneest, en/of CBD olie wel of niet een beetje THC olie heeft, wat streng "verboden" is. Een canadese firma investeert op dit moment 20 miljoen in een grootse mediweet plantage in portugal. verwachte omzet 45 miljard euro!!! , let wel alleen voor de europese markt. Wel of geen CBD/THC olie is een gelopen race. Door het beleid van mevr schippers die al bij 5 plantjes door het plafond schiet, beslagname, vervolging, strafblad, boetes, enz, enz.Indien mevr Schippers iets meer visie had, en zou snappen wat CBD/THC voor de mensheid betekent en zal gaan betekenen , dan had nederland een mooie slag kunnen slaan. Nu loopt de nederlandse staat vele tientallen miljarden euro"s mis. Dit is nu juist het verschil tussen ministers die ons land opbouwen en .......!!
Laatst gewijzigd door Radar op 05 okt 2017 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic

Mucha

Re: Is het gebruik van wietolie wel veilig?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Mucha

Re: Is het gebruik van wietolie wel veilig?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

PeterMoonen
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 aug 2017 01:30
Contacteer:

Re: Is het gebruik van wietolie wel veilig?

Ongelezen bericht door PeterMoonen »

Dames en heren,

Is er iemand die weet wat de beste CBD-olie is, daar dat in de uitzending helaas niet werd vermeld.

Bedankt en mvrgr. Peter Moonen
Laatst gewijzigd door Radar op 05 okt 2017 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht door Moderator verplaatst naar bestaande topic.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Is het gebruik van wietolie wel veilig?

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic bijdragen door Moderator verwijderd. Een forumgebruiker riskeert een waarschuwing of verbanning bij plaatsen van offtopic reactie.

Willemwil
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2017 21:18

Re: Is het gebruik van wietolie wel veilig?

Ongelezen bericht door Willemwil »

Het zou fantastisch zijn als Radar ook openbaar zou maken welke merken CBD-olie wel de juiste ingrediënten bevatten en welke de boel 'beflessen'.
Idem met welke merken vol zitten met pesticiden en welke niet.
Heel veel wijzer worden we zo niet van de uitzending, er wordt van alles opgerakeld- ze zeggen wel A maar geen B.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Is het gebruik van wietolie wel veilig?

Ongelezen bericht door mp2017 »

Willemwil schreef:Het zou fantastisch zijn als Radar ook openbaar zou maken welke merken CBD-olie wel de juiste ingrediënten bevatten en welke de boel 'beflessen'.
Idem met welke merken vol zitten met pesticiden en welke niet.
Heel veel wijzer worden we zo niet van de uitzending, er wordt van alles opgerakeld- ze zeggen wel A maar geen B.

Ik kijk nooit naar de uitzending, maar vele members hier adviseerden, om de uitzending te kijken, maar blijkbaar is het dan toch een dode mus geweest.

Zoek op Google op" zuivere CBD olie"!

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Is het gebruik van wietolie wel veilig?

Ongelezen bericht door kuklos »

mp2017 schreef:Wat de werking betreft, weten de gebruikers wel hoe het in elkaar steekt, daarvoor hoef er geen onderbouwing te zijn, want de tegenstanders spreken dan meteen over kwakzalverij
Dus laten we het bij deze, om nog verdere woorden te verliezen.
Nee, we laten het er niet bij. Niet zolang niet onomstotelijk een werking is vastgesteld. Of alle voorschrijvers en producenten het gratis gaan verstrekken omdat er geen werking is vastgesteld.
Zolang er geld wordt gevraagd voor het product zal er gevraagd worden om een bewijs van werking.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Is het gebruik van wietolie wel veilig?

Ongelezen bericht door mp2017 »

kuklos schreef:
mp2017 schreef:Wat de werking betreft, weten de gebruikers wel hoe het in elkaar steekt, daarvoor hoef er geen onderbouwing te zijn, want de tegenstanders spreken dan meteen over kwakzalverij
Dus laten we het bij deze, om nog verdere woorden te verliezen.
Nee, we laten het er niet bij. Niet zolang niet onomstotelijk een werking is vastgesteld. Of alle voorschrijvers en producenten het gratis gaan verstrekken omdat er geen werking is vastgesteld.
Zolang er geld wordt gevraagd voor het product zal er gevraagd worden om een bewijs van werking.
Hier het antwoord van de NVWA op de uitzending van Radar!

Ook de bijdragen lezen!

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ctie-nvwa/

[Offtopic bijdrage door Moderator verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 08 okt 2017 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Is het gebruik van wietolie wel veilig?

Ongelezen bericht door kuklos »

[Offtopic bijdragen door Moderator verwijderd]

Feitelijk verschilt deze discussie weinig van de discussie over homeopathie en komen we uit bij hetzelfde punt, laten we a.u.b. de werking onderzoeken en de gedane claims verifiëren en dan daadwerkelijk zien of het helpt.
mp2017 schreef:Ik hoop dan voor jou, dat je dit niet als laatste reddingsmiddel nodig hebt, als andere dingen niet meer helpen.
Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Wiet en wietolie, THC olie, CBD olie, whatever it is, geneest geen kanker. Dus een laatste redmiddel?
Laatst gewijzigd door Radar op 08 okt 2017 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Is het gebruik van wietolie wel veilig?

Ongelezen bericht door kuklos »

mp2017 schreef:Nergens schrijf ik dat THC kanker geneest, dat is wat @mucha in het spel gebracht heeft.
Dat heeft Tim54 ingebracht:
Tim54 schreef:... als zou het allemaal onzin zijn dat THC olie kanker geneest, .....
Jij gebruikte de term "laatste redmiddel". Niet zo gek dat ik dan de associatie leg met het genezen van kanker. Als jij niet doelt op het genezen van kanker met het gebruik van "laatste redmiddel", waar doel je dan op?

[Offtopic bijdragen door Moderator verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 08 okt 2017 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Is het gebruik van wietolie wel veilig?

Ongelezen bericht door mp2017 »

In mijn door de moderatie verwijderd bericht, heb ik duidelijk uitgelegd, waarom mensen THC als laatste redmiddel gebruiken, nergens komt het woord kanker in voor.

Daar waar de huidige geneeskunde geen uitkomst meer bied (pijnbestrijding) proberen mensen andere dingen uit, en een daarvan is THC.



Daarom schreef ik ook, lees de berichten uit de link van het NVWA, waar mensen hun bevindingen schrijven, dat het nog meer aandoeningen geeft dan kanker, waar THC kan helpen.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Is het gebruik van wietolie wel veilig?

Ongelezen bericht door kuklos »

mp2017 schreef:In mijn door de moderatie verwijderd bericht, heb ik duidelijk uitgelegd, waarom mensen THC als laatste redmiddel gebruiken, nergens komt het woord kanker in voor.
Dat bericht heb ik niet gelezen, dus ik had/heb geen idee wat je daar geschreven hebt.
mp2017 schreef:Daar waar de huidige geneeskunde geen uitkomst meer bied (pijnbestrijding) proberen mensen andere dingen uit, en een daarvan is THC.
Dus je zegt dat als reguliere pijnstillers niet meer helpen wietolie dan een uitkomst biedt? Mensen kunnen claimen er baat bij te hebben gehad en dit ook zo te hebben ervaren, maar toch zou ik graag willen dat dit bevestigd wordt middels onderzoeken.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Is het gebruik van wietolie wel veilig?

Ongelezen bericht door Moneyman »

mp2017 schreef:Daarom schreef ik ook, lees de berichten uit de link van het NVWA, waar mensen hun bevindingen schrijven, dat het nog meer aandoeningen geeft dan kanker, waar THC kan helpen.
Als dergelijke middelen aandoeningen geeft, zou ik er verre van blijven.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Is het gebruik van wietolie wel veilig?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Eigenlijk (ook) off topic: hier https://www.kwf.nl/over-kwf/Pages/stand ... nabis.aspx staat een artikel over cannabis(-olie) en de positieve werking bij klachten als pijn, misselijkheid, gebrek aan eetlust of langdurige zenuwpijn. Er staat dat er genoeg wetenschappelijke gegevens zijn die dit onderbouwen. De links naar de onderzoeken staan erbij. Maar er staat ook dat de bewijsvoering niet altijd sterk is.
Over het genezen van ernstige ziektes is men duidelijk. Oncontroleerbare succesverhalen, soms verzonnen en geen enkel bewijs.

On topic: is het gebruik van wietolie -Tros Radar bedoelt hiermee CBD olie- veilig? Eigenlijk niet zolang je niet weet wat er in zit. Het aandeel werkzame stoffen wijkt vaak af van het etiket. En als er THC in zit dan zou dat best wel eens onveilig kunnen zijn.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Is het gebruik van wietolie wel veilig?

Ongelezen bericht door mp2017 »

Klaas Jan schreef:Eigenlijk (ook) off topic: hier https://www.kwf.nl/over-kwf/Pages/stand ... nabis.aspx staat een artikel over cannabis(-olie) en de positieve werking bij klachten als pijn, misselijkheid, gebrek aan eetlust of langdurige zenuwpijn. Er staat dat er genoeg wetenschappelijke gegevens zijn die dit onderbouwen. De links naar de onderzoeken staan erbij. Maar er staat ook dat de bewijsvoering niet altijd sterk is.
Over het genezen van ernstige ziektes is men duidelijk. Oncontroleerbare succesverhalen, soms verzonnen en geen enkel bewijs.

On topic: is het gebruik van wietolie -Tros Radar bedoelt hiermee CBD olie- veilig? Eigenlijk niet zolang je niet weet wat er in zit. Het aandeel werkzame stoffen wijkt vaak af van het etiket. En als er THC in zit dan zou dat best wel eens onveilig kunnen zijn.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden,Capeau!

Neen het is niet off topic, want de titel van het topic gaat over "Wietolie" en daar valt ook het THC onder.

Wietolie is al een verkeerde benaming, maar dit heeft @ Klaasjan al in het begin geschreven, hoe het moet zijn.

Gesloten