LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Radar Extra: De macht van de tabaksindustrie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Radar Extra: De macht van de tabaksindustrie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

jdbuithoorn schreef:Ja het scheelt belasting inkomsten en ook compensaties aan industrie en de pensioenfondsen(rendementen en meer mensen blijven pensioen trekken)
en dan ook nog klimaat willen redden , het gaat veel kosten.
Dit heet : je ziel aan de duivel verkocht hebben. Dat doet pijn , dat draai je niet zomaar terug, dus ...
Je realiseren via deze uitzendingen, hoe sterk de duivel is, is de eerste stap.
De handlangers van de duivel zit in ieder van ons, we waren zo gewend aan de gezellige verjaardagen met rokende(meestal ) ooms en vaders en moeders.
Verslaving ? , nooit aan gedacht, mijn vader moest eerst cardioloog bezoeken en stopte de volgende dag.
Verslaving : harde maatregelen en besef van doodlopende weg moeten het doen, het is niet anders, het geld is uiteindelijk bijzaak en komt de maatschappij wel overheen.
1. We moeten eens af van het idee dat er een bepaald klimaat is dat we moeten redden. Dat is er niet en zelfs al voor de mens hadden we vele klimaatveranderingen, waarvan de meeste zelfs heftiger dan de verandering die nu gaande is. De oplossing hiervan is hetgeen doen dat de mens al duizenden jaren doet, namelijk zichzelf aanpassen aan de natuur. Niet de natuur aanpassen aan de mens.

2. Er is uiteraard niet zoiets als de duivel. Als we al sprookjes mee gaan wegen, dan liever die van de gebroeders Grimm.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Radar Extra: De macht van de tabaksindustrie

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef: 1. We moeten eens af van het idee dat er een bepaald klimaat is dat we moeten redden. Dat is er niet en zelfs al voor de mens hadden we vele klimaatveranderingen, waarvan de meeste zelfs heftiger dan de verandering die nu gaande is. De oplossing hiervan is hetgeen doen dat de mens al duizenden jaren doet, namelijk zichzelf aanpassen aan de natuur.
Zeg je hiermee dat de mensen in Bangladesh alvast zwemvliezen moeten laten groeien?

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Radar Extra: De macht van de tabaksindustrie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
Nijogeth schreef: 1. We moeten eens af van het idee dat er een bepaald klimaat is dat we moeten redden. Dat is er niet en zelfs al voor de mens hadden we vele klimaatveranderingen, waarvan de meeste zelfs heftiger dan de verandering die nu gaande is. De oplossing hiervan is hetgeen doen dat de mens al duizenden jaren doet, namelijk zichzelf aanpassen aan de natuur.
Zeg je hiermee dat de mensen in Bangladesh alvast zwemvliezen moeten laten groeien?
Nee, waar zie je dat? Ik bedoelde niet dat de mens moet gaan evolueren, maar dat de mens de kwaliteiten bezit om zich aan alle situaties aan te passen. Mensen leven overal, in woestijnen, in regenwouden, op toendra's, in de regen, in de volle zon, in sneeuwgebieden, onder zeeniveau, op bergen, bij -30 en bij plus 50.

We hebben een ijstijd overleefd en we hebben warmere perioden overleefd. Maar nu willen we het zo bont maken dat wij de natuur gaan tegenwerken, omdat wij vinden dat het huidige klimaat het enige juiste is.

Dat is een beetje hetzelfde als overal het kapitalisme en democratie willen opdragen, omdat wij (en vooral Amerika) vinden dat dat het beste systeem is.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Radar Extra: De macht van de tabaksindustrie

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:We hebben een ijstijd overleefd en we hebben warmere perioden overleefd.
Het gaat niet alleen om de survivors, maar ook om de mensen die veranderde omstandigheden juist niet gaan overleven, En dat worden er heel wat in Bangladesh.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Radar Extra: De macht van de tabaksindustrie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
Nijogeth schreef:We hebben een ijstijd overleefd en we hebben warmere perioden overleefd.
Het gaat niet alleen om de survivors, maar ook om de mensen die veranderde omstandigheden juist niet gaan overleven, En dat worden er heel wat in Bangladesh.
Geef ik persoonlijk niets om, ook dat is natuur. Iedereen maar roepen dat we beter met de natuur om moeten gaan, maar ondertussen wel de natuur tegen willen houden om normale klimaatveranderingen te ondergaan.

What's next? Gaan we de aarde proberen langzamer te draaien op bepaalde momenten (zodat wij langer zon hebben) en op andere momenten sneller (zodat het duister sneller voorbij is)?

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Radar Extra: De macht van de tabaksindustrie

Ongelezen bericht door artilux »

Daarom vind ik het schandelijk ,dat het elektrische dampen zo moeilijk wordt gemaakt.
Mensen die niet kunnen stoppen zijn zeer gebaat bij dampen,allang niet zo schadelijk.
Waarom wordt dat zo tegen gehouden??

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Radar Extra: De macht van de tabaksindustrie

Ongelezen bericht door kokka »

Nijogeth schreef:
16again schreef:
Nijogeth schreef:We hebben een ijstijd overleefd en we hebben warmere perioden overleefd.
Het gaat niet alleen om de survivors, maar ook om de mensen die veranderde omstandigheden juist niet gaan overleven, En dat worden er heel wat in Bangladesh.
Geef ik persoonlijk niets om, ook dat is natuur. Iedereen maar roepen dat we beter met de natuur om moeten gaan, maar ondertussen wel de natuur tegen willen houden om normale klimaatveranderingen te ondergaan.

What's next? Gaan we de aarde proberen langzamer te draaien op bepaalde momenten (zodat wij langer zon hebben) en op andere momenten sneller (zodat het duister sneller voorbij is)?
we hoeven de normale klimaatverandering ook niet tegen te gaan, slechts de verandering door toedoen van de mens.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Radar Extra: De macht van de tabaksindustrie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kokka schreef:
Nijogeth schreef:
16again schreef: Het gaat niet alleen om de survivors, maar ook om de mensen die veranderde omstandigheden juist niet gaan overleven, En dat worden er heel wat in Bangladesh.
Geef ik persoonlijk niets om, ook dat is natuur. Iedereen maar roepen dat we beter met de natuur om moeten gaan, maar ondertussen wel de natuur tegen willen houden om normale klimaatveranderingen te ondergaan.

What's next? Gaan we de aarde proberen langzamer te draaien op bepaalde momenten (zodat wij langer zon hebben) en op andere momenten sneller (zodat het duister sneller voorbij is)?
we hoeven de normale klimaatverandering ook niet tegen te gaan, slechts de verandering door toedoen van de mens.
En dat is? Er zijn geen feitelijke cijfers bekend over wat de daadwerkelijke afdruk van de mens is. Het enige wat wel een feit is, dat is dat de mens voor maar 6% van de jaarlijkse CO2-uitstoot verantwoordelijk is. CO2-uitstoot kunnen wij als mens dus niet drastisch verminderen. We kunnen wel de CO2-opname verhogen, door bijvoorbeeld meer bomen te planten en door de verzuring (wel grotendeels door mensen veroorzaakt) van oceanen tegen te gaan.

Vaak wordt geroepen dat sinds 1850 de temperatuur met bijna 2 graden gemiddeld is gestegen en dat de mens hier dus voor verantwoordelijk is. Maar aangezien we uit een koude periode (de middeleeuwen wordt niet voor niets een kleine ijstijd genoemd), zou dit mogelijk ook een stijging kunnen zijn die vrijwel compleet natuurlijk is en dat de mens maar voor 0,00001 graad stijging verantwoordelijk is. Het is gewoon niet te bewijzen wat de uiteindelijke invloed van de mens is geweest en hoe het er zonder menselijke invloeden uit had gezien.

dedommeroker
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2017 20:41

Re: Radar Extra: De macht van de tabaksindustrie

Ongelezen bericht door dedommeroker »

Er wordt veel aandacht besteed aan de kwalijke gevolgen van roken.
Hiermee probeert men te voorkomen dat mensen gaan roken.
Maar er is ook een grote groep die rookt en daar van af wil komen.
Er zal maar een enkeling zijn die denkt dat het geen kwaad kan, maar mijn grote probleem is hoe kan je stoppen?
Het antwoord voor mij is niet zo simpel. Niet meer roken werkt niet bij mij.
Ik ben aan pleisters gegaan, laser therapie, acupunctuur .Met deze hulpmiddelen of zonder, ik hou het ongeveer 6 tot 7 weken vol.
Als je het echt wil lukt het wel wordt vaak gezegd, maar ik ben beslist niet de enige met zogezegd onvoldoende wilskracht.
Weet iemand een oplossing of een andere manier om te stoppen??

tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

Re: Radar Extra: De macht van de tabaksindustrie

Ongelezen bericht door tree3 »

De onderburen roken regelmatig een sigaret. De rook verdwijnt de kamer in. De onderburen staan vlakbij de ventilatie systemen. Buurtbemiddeling en alles heeft tot NIETS geleid.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Radar Extra: De macht van de tabaksindustrie

Ongelezen bericht door reggie2 »

tree3 schreef:De onderburen roken regelmatig een sigaret. De rook verdwijnt de kamer in. De onderburen staan vlakbij de ventilatie systemen. Buurtbemiddeling en alles heeft tot NIETS geleid.

Je kan toch niet verwachten dat je onderburen niet meer roken , omdat jij er last van hebt?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Radar Extra: De macht van de tabaksindustrie

Ongelezen bericht door moederslink »

@dedommeroker:
er is in mijn optiek echt maar 1 manier en dat is : tegen jezelf keer op keer op keer zeggen :
-" ik rook nooit meer " ....
-" ik wil nooit meer roken "....
- " ik ga nooit meer roken "....
Al het andere werkt niet .... 8)
Succes gewenst! ( groet ve " ervaringsdeskundige " :wink: )

Hendrik Maurits
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jan 2018 17:40

Re: Radar Extra: De macht van de tabaksindustrie

Ongelezen bericht door Hendrik Maurits »

Geheel eens met deze uitzending, als terminaal verstokt roker. (P.S. ik ga overigens niet dood door mijn rookgedrag)

Gaat Radar in 2018 ook een uitzending maken over het gebruik van wiet, en en het door onze overheid al jarenlang getolereerde gebruik van verdovende middelen? Wat zijn de gevolgen hier van? Onze overheid tolereert bijvoorbeeld het 'illegaal inkopen 'door coffeeshops van wiet. Hier komt veel criminaliteit uit voort; maar ook geestelijke schade voor de vele gebruikers en ook maatschappelijk schade (zoals bijvoorbeeld stoned achter het stuur zitten) Het zwart geld circuit groeit en bloeit hier waarschijnlijk rijkelijk.
Een sigaretje roken in een café mag niet meer; maar onze opportunistische overheid tolereert wel het gebruik van zeer schadelijk verdovende middelen in zogenaamde coffeeshops. Dit geeft nu reeds al, en op de lange duur, nog veel meer ellende. Maar in Den Haag ontdekken ze dit waarschijnlijk pas over 20 jaar. Als dán blijkt dat vele 'ouderen' die op hun 14de ooit begonnen zijn met het roken/gebruiken van wiet, of het gebruik van andere verdovende middelen, vele gezondheidsproblemen hebben. dan worden ze wakker. In dit geval niet door de lobby van de tabaksindustrie, maar door de dwaasheid van de politiek die 'coffeeshops' en zwarte handel min of meer heeft gelegaliseerd.

Tip voor de redactie van Radar: Ga eens met een verborgen camera aan de 'achterkant'van een willekeurige coffeeshop filmen. Vette auto's rijden soms af en aan, met bestuurders van jonge leeftijd...... veelzeggend. Succes.

Hendrik Maurits
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jan 2018 17:40

Re: Radar Extra: De macht van de tabaksindustrie

Ongelezen bericht door Hendrik Maurits »

groffen schreef:Zeer goede actie tegen het roken van tabak? . Maar waarom geen actie tegen het roken van Cannabis wat toch veel schadelijker is
Waarschijnlijk omdat den Haag en omstreken waarschijnlijk ook wiet (of erger) gebruikt, gezien hun idiote beleid. Een sigaretje roken in een café dat mag niet. Maar vette BMW's (met knapen van rond de 20 jaar) die de wiet aanleveren aan de achterkant van een coffeeshop, dat wordt door hen wel getolereerd.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Radar Extra: De macht van de tabaksindustrie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hendrik Maurits schreef:Geheel eens met deze uitzending, als terminaal verstokt roker. (P.S. ik ga overigens niet dood door mijn rookgedrag)

Gaat Radar in 2018 ook een uitzending maken over het gebruik van wiet, en en het door onze overheid al jarenlang getolereerde gebruik van verdovende middelen? Wat zijn de gevolgen hier van? Onze overheid tolereert bijvoorbeeld het 'illegaal inkopen 'door coffeeshops van wiet. Hier komt veel criminaliteit uit voort; maar ook geestelijke schade voor de vele gebruikers en ook maatschappelijk schade (zoals bijvoorbeeld stoned achter het stuur zitten) Het zwart geld circuit groeit en bloeit hier waarschijnlijk rijkelijk.
Een sigaretje roken in een café mag niet meer; maar onze opportunistische overheid tolereert wel het gebruik van zeer schadelijk verdovende middelen in zogenaamde coffeeshops. Dit geeft nu reeds al, en op de lange duur, nog veel meer ellende. Maar in Den Haag ontdekken ze dit waarschijnlijk pas over 20 jaar. Als dán blijkt dat vele 'ouderen' die op hun 14de ooit begonnen zijn met het roken/gebruiken van wiet, of het gebruik van andere verdovende middelen, vele gezondheidsproblemen hebben. dan worden ze wakker. In dit geval niet door de lobby van de tabaksindustrie, maar door de dwaasheid van de politiek die 'coffeeshops' en zwarte handel min of meer heeft gelegaliseerd.

Tip voor de redactie van Radar: Ga eens met een verborgen camera aan de 'achterkant'van een willekeurige coffeeshop filmen. Vette auto's rijden soms af en aan, met bestuurders van jonge leeftijd...... veelzeggend. Succes.
Afgezien van je eerste zin is dit hele verhaal offtopic. als je erover wilt discussieren, open dan gewoon een nieuw topic.

HarmanvanderVegt
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2017 12:10
Contacteer:

Re: Radar Extra: De macht van de tabaksindustrie

Ongelezen bericht door HarmanvanderVegt »

Als ik het goed begrijp regeerd op dit punt dus de tabaks industrie we zitten met een regering die naar die gasten luisterd , en er lekker aan verdiend kunnen ze een paar vliegtuigen van kopen. Ik snap het.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Radar Extra: De macht van de tabaksindustrie

Ongelezen bericht door scontra »

HarmanvanderVegt schreef:
21 jul 2019 10:21
Als ik het goed begrijp regeerd op dit punt dus de tabaks industrie we zitten met een regering die naar die gasten luisterd , en er lekker aan verdiend kunnen ze een paar vliegtuigen van kopen. Ik snap het.
De regering zit er ook namens u en daarom doen ze dit om ook om/voor uw bestwil !!
En die paar vliegtuigen waar u het zo schamper over heeft die zijn er ook om u, tegen welke willekeurige vijand dan ook , te beschermen ! Snapt u het !!!

Overigens, roken doe je geheel vrijwillig en niets en niemand dwingt je om een peuk op te steken, dus om de schuld van de schade die roken veroorzaakt nu bij de producent van het rokersgoedje te leggen gaat mij wat ver.
Bij alcoholisten wordt toch ook de jeneverstoker of de wijnboer niet verantwoordelijk gehouden voor de schade die zijn product toebrengt.
In het dagelijkse verkeer worden de schade door de doden en gewonden die er dagelijks vallen toch ook niet op de auto industrie verhaald ! En niemand, maar dan ook helemaal niemand die het autoverkeer gaat verbieden !

Heb overigens nog nooit van m'n leven gerookt en dat is toch al heel wat jaartjes. Wel heb ik het voornemen om slechts één keer te roken, maar dat duurt hopelijk nog wel even.

Ik maak er maar een :lol: tje van !!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Radar Extra: De macht van de tabaksindustrie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Overigens, roken doe je geheel vrijwillig
Met deze stelling geef je aan dat je er werkelijk niets van begrijpt. Ga es praten met een verslavingsarts.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Radar Extra: De macht van de tabaksindustrie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus al voordat je de eerste sigaret opsteekt ben je al verslaafd?

bennieol
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 apr 2011 16:50

Re: Radar Extra: De macht van de tabaksindustrie

Ongelezen bericht door bennieol »

waar ik me aan stoor is dat als ik rond loop of fietst dat ik vaak peukjes vind met mondstuk en dat in de natuur of gewoon op straat. Wetend dat daar kunststof inzit en slecht is voor de natuur. die mondstukken mag van mij verboden worden. niet roker en ben voor een goed en mooi natuur.

Gesloten