LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stoppen met roken

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Stoppen met roken

Ongelezen bericht door Radar »

Wie rookt of heeft gerookt weet hoe moeilijk het is: stoppen met roken. Uit een enquête van Radar onder meer dan 35.000 respondenten blijkt dat eigenlijk alle rokers wel degelijk willen stoppen, maar dat het vaak dus niet lukt. Zelfs als je de longziekte COPD hebt. Waar ligt dat aan, hoe werkt het mechanisme in het hoofd en bestaat de ideale stopmethode?

Maandag 25 september in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

Meer over de uitzending

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mijn mechanisme was simpel: ik moest het zélf willen. Vaak gestopt dankzij anderen, nooit gelukt. Totdat ik zelf besloot te stoppen. Pakje Marlboro uit het autoraam gegooid (sorry... maar 't is al verjaard) en nooit meer een sigaret aangeraakt. Zonder problemen.

Peflo
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2017 20:04

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door Peflo »

Zo'n 27 jaar geleden ben ik gestopt met roken. Ik rookte intensief, uiteindelijk zo'n 1,5 tot 2 pakjes per dag.
Ik ging op een dag inzien wat voor een schade roken toebrengt aan je lijf. Ben toen op 30 december meteen gestopt, na alles wat ik rookwaar nog had te hebben weggegooid.
Nu 27 jaar later rook ik nog steeds niet, na 20 jaar te hebben gerookt.
Wat ik ooit van mijn moeder heb meegekregen 'waar een wil is, is een weg'
Dus stop te zeggen ' het lukt me niet'.

Nelis123
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2017 20:48

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door Nelis123 »

Goed verhaal radar maar waarom toetsen jullie niet aan dat de n l. Regering de verslavende en giftige stoffen toestaan als extra ingrediënt in de tabak die mensen zo verslaafd houden.
Pak de bron eens aan, degene die hier financieel gewin bij hebben.

Veel succes met uw programma.

annemarie.ijkelenstam
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2017 20:50
Contacteer:

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door annemarie.ijkelenstam »

Waarom heeft radar het niet over hypnose en stoppen met roken.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door mp2017 »

Nijogeth schreef:
breien schreef:Zijn er ook homepathische middelen die bewezen helpen bij het stoppen met roken?
Ik weet dat er een middel is dat er 100% zeker voor zorgt dat je er mee stopt. Tijdens het roken gooi je een fles spiritus over je hoofd leeg, na 10 minuten rook je nooit meer.
Jou antwoord is niet de vraag van het topic!
Of ben je eèn clown aan spelen, om dit topic niet serieus te nemen :wink:

Sommige artsen zeggen , dat er lichamelijke problemen tussen de oren zitten.

Dat is een fabeltje, net zoals het roken .
Het is de wilskracht en geen middeltje, waar je bij helpt.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door Nijogeth »

mp2017 schreef:
Nijogeth schreef:
breien schreef:Zijn er ook homepathische middelen die bewezen helpen bij het stoppen met roken?
Ik weet dat er een middel is dat er 100% zeker voor zorgt dat je er mee stopt. Tijdens het roken gooi je een fles spiritus over je hoofd leeg, na 10 minuten rook je nooit meer.
Jou antwoord is niet de vraag van het topic!
Of ben je eèn clown aan spelen, om dit topic niet serieus te nemen :wink:

Sommige artsen zeggen , dat er lichamelijke problemen tussen de oren zitten.

Dat is een fabeltje, net zoals het roken .
Het is de wilskracht en geen middeltje, waar je bij helpt.
Nee goh, een antwoord is zelden de vraag. Alleen bij een retorische vraag.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door mp2017 »

:mrgreen: Fabeltje of niet, maar je antwoord op @breien slaat dan op niets.
Gebruik jou advies voor je zelf! :lol:

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door gosewijn »

Pakje Marlboro uit het autoraam gegooid

Foei MM dat is milieu vervuiling . :wink: :D :D :D :D

Mucha

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Joep.sr
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 okt 2018 08:57

Re: Stoppen met roken

Ongelezen bericht door Joep.sr »

Vijftien jaar geleden ben ik gestopt met (ketting) roken, ik was toen 53 jaar en ik besefte toen dat ik als ik een aardige oude dag wilde beleven ik toch echt met roken zou moeten stoppen. Ik had inmiddels last van etalage benen (ook wel stelpoten genoemd) en beklemming op m'n borst als ik me opwond of inspande ( ja ook dan)! Uiteindelijk had ik mezelf ervan overtuigd dat "stoppen" was wat ik wilde, ik had niet een bepaalde datum voor ogen maar wachtte op het juiste moment, zo van "En nu doe ik het" , dat moment kwam op eerste Kerstdag tijdens het roken van weer een sigaret. Ik heb die sigaret uitgemaakt en ik heb daarna nooit meer gerookt. Uiteraard kreeg ik hunkeringen om weer te gaan roken, hieraan bood ik weerstand door te simuleren dat ik een sigaret rookte, ik deed alsof ik een sigaret tussen m'n vingers had, nam een diepe haal en klopte denkbeeldig de as van m'n sigaret en bedacht; "Is dit nou alles waar ik me druk over maak?", het werkte, de hunkering ging weer voorbij. Het viel me op dat de hunkeringen steeds minder vaak voorkwamen met steeds grotere tussenpozen tot ze uiteindelijk verdwenen waren. In de tussentijd voelde ik me steeds beter , het leek alsof m'n bloed sneller ging stromen en m'n benen lichter werden, dit stimuleerde om vol te houden. Om een lang verhaal niet nog langer te maken wil ik zeggen dat ik nooit spijt gehad heb van de beslissing die ik toen genomen heb, ik helemaal "niets" meer heb met roken en ik veel meer energie heb en een veel betere conditie dan 15 jaar geleden.

Gesloten