LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 1

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door angel1978 »

Wat mij betreft maakt TrosRadar hiervan een vraag/antwoord rubriek, waarbij je alleen nog maar op de TS kan/mag antwoorden. Daarmee voldoet dit ook aan de doelstelling van deze hele rubriek.

Dus een TS plaatst een vraag en iedereen mag op de vraag reageren, maar elke reageerder wordt apart afgesplitst en TS ziet alle antwoorden en kan daarop weer reageren, maar iemand die reageert ziet alleen zijn eigen draadje met de reacties van TS daarop. Reacties van anderen zie je niet, met elkaar in discussie gaan en elkaar afkatten kan dus dan ook niet meer.
Om te voorkomen dat opgedane kennis verloren gaat of niet beschikbaar is, zou je een optie kunnen maken waarbij TS als deze tevreden is met het antwoord en/of een oplossing heeft gevonden adhv een antwoord deze als 'beste antwoord' of 'de oplossing' kunnen markeren ( dat kan nu ook al ). Daarmee wordt het topic gesloten en openbaar gemaakt ( alle reacties zijn dan voor iedereen leesbaar, maar er kan niet meer op gereageerd worden ).
Hiermee worden reageerders gedwongen alleen op de TS te reageren en deze te helpen. Het afkatten van elkaar is dan niet meer mogelijk ( tenzij via PB, maar daar heeft niemand last van en je kunt er zelf voor kiezen dit wel of niet open te zetten ).
Scheelt een hoop werk voor de moderatie, vragenstellers krijgen veel beter toegespitst hun antwoorden ( geen oeverloos offtopic gezwam of geruzie ) en TrosRadar kan gewoon informatie ophalen zoals ze graag willen..

Wil iemand graag lekker discussiëren en ruziën met anderen ( los van iemand die een vraag heeft ), dan staat het internet vol met tal van fora waarop dit mogelijk is!

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door angel1978 »

Wie heeft er geen zwakte in zijn karakter?
Ik denk iedereen. Echter is niet iedereen in staat dit ook bij zichzelf te herkennen en eens goed in die spiegel te kijken.. Wellicht zit daar een kern van het probleem?

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door witte angora »

angel1978 schreef:Wat mij betreft maakt TrosRadar hiervan een vraag/antwoord rubriek, waarbij je alleen nog maar op de TS kan/mag antwoorden. Daarmee voldoet dit ook aan de doelstelling van deze hele rubriek.

Dus een TS plaatst een vraag en iedereen mag op de vraag reageren, maar elke reageerder wordt apart afgesplitst en TS ziet alle antwoorden en kan daarop weer reageren, maar iemand die reageert ziet alleen zijn eigen draadje met de reacties van TS daarop. Reacties van anderen zie je niet, met elkaar in discussie gaan en elkaar afkatten kan dus dan ook niet meer.
Om te voorkomen dat opgedane kennis verloren gaat of niet beschikbaar is, zou je een optie kunnen maken waarbij TS als deze tevreden is met het antwoord en/of een oplossing heeft gevonden adhv een antwoord deze als 'beste antwoord' of 'de oplossing' kunnen markeren ( dat kan nu ook al ). Daarmee wordt het topic gesloten en openbaar gemaakt ( alle reacties zijn dan voor iedereen leesbaar, maar er kan niet meer op gereageerd worden ).
Hiermee worden reageerders gedwongen alleen op de TS te reageren en deze te helpen. Het afkatten van elkaar is dan niet meer mogelijk ( tenzij via PB, maar daar heeft niemand last van en je kunt er zelf voor kiezen dit wel of niet open te zetten ).
Scheelt een hoop werk voor de moderatie, vragenstellers krijgen veel beter toegespitst hun antwoorden ( geen oeverloos offtopic gezwam of geruzie ) en TrosRadar kan gewoon informatie ophalen zoals ze graag willen..

Wil iemand graag lekker discussiëren en ruziën met anderen ( los van iemand die een vraag heeft ), dan staat het internet vol met tal van fora waarop dit mogelijk is!
Het is niet zo'n probleem om reacties van anderen te kunnen lezen, het probleem is inderdaad het reageren. Het zou, denk ik, inderdaad aanzienlijk kunnen schelen als mensen niet meer op elkaar kunnen reageren, op de topicstarter na. Die zou misschien aanvullende vragen kunnen hebben voor deze of gene.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door witte angora »

angel1978 schreef:
Wie heeft er geen zwakte in zijn karakter?
Ik denk iedereen. Echter is niet iedereen in staat dit ook bij zichzelf te herkennen en eens goed in die spiegel te kijken.. Wellicht zit daar een kern van het probleem?
Ik denk inderdaad dat dit een erg grote rol kan spelen in de onderlinge verhoudingen.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door arvandongen »

angel1978 schreef:
Wie heeft er geen zwakte in zijn karakter?
Ik denk iedereen. Echter is niet iedereen in staat dit ook bij zichzelf te herkennen en eens goed in die spiegel te kijken.. Wellicht zit daar een kern van het probleem?
Precies! De kern van het probleem is het onnodig willen uitbuiten van de zwakte van een ander.

Als je alfatrion met rust laat of inhoudelijk correct reageert is er totaal geen probleem.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
angel1978 schreef:Wat mij betreft maakt TrosRadar hiervan een vraag/antwoord rubriek, waarbij je alleen nog maar op de TS kan/mag antwoorden. Daarmee voldoet dit ook aan de doelstelling van deze hele rubriek.

Dus een TS plaatst een vraag en iedereen mag op de vraag reageren, maar elke reageerder wordt apart afgesplitst en TS ziet alle antwoorden en kan daarop weer reageren, maar iemand die reageert ziet alleen zijn eigen draadje met de reacties van TS daarop. Reacties van anderen zie je niet, met elkaar in discussie gaan en elkaar afkatten kan dus dan ook niet meer.
Om te voorkomen dat opgedane kennis verloren gaat of niet beschikbaar is, zou je een optie kunnen maken waarbij TS als deze tevreden is met het antwoord en/of een oplossing heeft gevonden adhv een antwoord deze als 'beste antwoord' of 'de oplossing' kunnen markeren ( dat kan nu ook al ). Daarmee wordt het topic gesloten en openbaar gemaakt ( alle reacties zijn dan voor iedereen leesbaar, maar er kan niet meer op gereageerd worden ).
Hiermee worden reageerders gedwongen alleen op de TS te reageren en deze te helpen. Het afkatten van elkaar is dan niet meer mogelijk ( tenzij via PB, maar daar heeft niemand last van en je kunt er zelf voor kiezen dit wel of niet open te zetten ).
Scheelt een hoop werk voor de moderatie, vragenstellers krijgen veel beter toegespitst hun antwoorden ( geen oeverloos offtopic gezwam of geruzie ) en TrosRadar kan gewoon informatie ophalen zoals ze graag willen..

Wil iemand graag lekker discussiëren en ruziën met anderen ( los van iemand die een vraag heeft ), dan staat het internet vol met tal van fora waarop dit mogelijk is!
Het is niet zo'n probleem om reacties van anderen te kunnen lezen, het probleem is inderdaad het reageren. Het zou, denk ik, inderdaad aanzienlijk kunnen schelen als mensen niet meer op elkaar kunnen reageren, op de topicstarter na. Die zou misschien aanvullende vragen kunnen hebben voor deze of gene.
Maar als men elkaars reacties kan zien, kunnen sommigen het toch niet laten om dan toch weer over een reactie van een ander te praten. Ook al is het richting TS ( zodat het toch weer zichtbaar wordt ). Als een TS aanvullende informatie heeft, kan deze dat gewoon kwijt in de originele vraag en is het voor iedereen zichtbaar. Het gaat hier om de TS ( hoewel velen daar overduidelijk anders over denken en zichzelf in het middelpunt plaatsen ), dus reageer ook gewoon op de vraag en op de TS.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door angel1978 »

arvandongen schreef:
angel1978 schreef:
Wie heeft er geen zwakte in zijn karakter?
Ik denk iedereen. Echter is niet iedereen in staat dit ook bij zichzelf te herkennen en eens goed in die spiegel te kijken.. Wellicht zit daar een kern van het probleem?
Precies! De kern van het probleem is het onnodig willen uitbuiten van de zwakte van een ander.

Als je alfatrion met rust laat of inhoudelijk correct reageert is er totaal geen probleem.
Dat in de spiegel kijken geldt dan OOK voor alfatrion en daar zit minimaal de helft van het probleem.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door witte angora »

arvandongen schreef:
angel1978 schreef:
Wie heeft er geen zwakte in zijn karakter?
Ik denk iedereen. Echter is niet iedereen in staat dit ook bij zichzelf te herkennen en eens goed in die spiegel te kijken.. Wellicht zit daar een kern van het probleem?
Precies! De kern van het probleem is het onnodig willen uitbuiten van de zwakte van een ander.

Als je alfatrion met rust laat of inhoudelijk correct reageert is er totaal geen probleem.
Is het een kwestie van uitbuiten, of het weergeven van een stuk irritatie?

Alfa met rust laten komt dus neer op niet reageren als je door hem aangesproken wordt. Prima, doen we dat.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door arvandongen »

angel1978 schreef:Dat in de spiegel kijken geldt dan OOK voor alfatrion en daar zit minimaal de helft van het probleem.
Dat klopt en hopelijk steekt hij wat op van deze posts.

Echter, sinds ik gestart ben met het waarderen van alfatrion zoals hij IS, kan ik zijn bijdragen inhoudelijk waarderen en bovendien wederzijds op normale wijze daarover in discussie (indien nodig). Wie volgt?

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat zou betekenen dat TS zelf uit de multiple choice antwoorden de juiste moet kiezen.
Diegene met de beste argumenten of die je het beste helpt... Dat moet de TS nu ook, maar dan uit een brij van oeverloze discussie die meestal uit offtopic geruzie bestaat. Maakt het dat eenvoudiger?
en als de leden niet meer op elkaar mogen reageren verliezen veel mensen hun dagelijkse bezigheden, of dat nu reageren is, of geamuseerd meelezen.
Ah, dus het verlies van de dagbesteding die veel mensen hier hebben is het echte probleem. Maar is dat de doelstelling van dit gedeelte? Of zijn daar betere plekken voor op het WWW?

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door witte angora »

angel1978 schreef:Dat in de spiegel kijken geldt dan OOK voor alfatrion en daar zit minimaal de helft van het probleem.
[/quote]De helft van het probleem vind ik eerlijk gezegd wel erg overdreven. Er zijn er meer die niet in de spiegel kunnen kijken en met wie ik veel meer moeite heb. Het is niet voor niets dat ik meerdere mensen in mijn vijandenlijstje heb zitten, en daar staat Alfa nou net niet tussen. Omdat ik zijn kennis zeker wel kan waarderen, en hij over het algemeen wel respect toont voor anderen. Als hij juridisch gelijk heeft, en dat is vaak ook zo, dan heeft hij gelijk. Zo simpel is het.

Dat ik vaak voor een andere benadering kies, en dat ook communiceer, is een keuze. De topicstarter is uiteindelijk degene die alle informatie op een rijtje moet zetten, en voor zichzelf moet beslissen wat ermee te doen. Dat is niet aan ons, of aan wiens gelijk dan ook.

Juist daarom is onderling respect zo belangrijk. Elkaar in de waarde laten. Dat gebeurt te weinig. En dat is iets heel anders dan de helft van het probleem in alfa's schoenen te schuiven.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ergo ...

die deelnemers die zich niet weren op dit forum blijven daarom het langst?
... of wie zich weert verpest de sfeer,
... is off-topic,
... wordt gemeld
... krijgt een waarschuwing
... en uiteindelijk DE BAN.

De èchte persoonlijkheden zijn daarmee dus allemaal al verbannen ... ?

M.a.w. komt nú eindelijk de basis-discussie 'waarom neem ik (nòg) deel aan dit forum?'
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 21 jun 2018 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door scontra »

Als iedereen zich zou beperken tot de essentie van dit forum, nl. het beantwoorden van vragen en problemen welke de topicstarter heeft.
Dit echter zonder daarbij te vervallen in het kapen van het topic om, koste wat kost, zijn/haar gelijk boven dat van de ander te willen stellen en om al doende in een eindeloze discussie over "waar en niet waar" te vervallen.

De topic starter haakt daardoor snel af, is weinig of niets wijzer geworden en de panelleden gaan net zolang door om "hun" gelijk te halen tot Pasen en Pinksteren op één dag vallen.
Het lijkt soms wel of panelleden van mening zijn dat dit "hun" forum is en dat terwijl iedereen hier slechts te gast is.

Geef korte tips en handvatten over hoe mogelijk het beste te handelen bij het onderwerp.
De topicstarter is best wel in staat uit die aanwijzingen en adviezen datgene te halen waar hij/zij mee verder denkt te kunnen.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door angel1978 »

scontra schreef:Als iedereen zich zou beperken tot de essentie van dit forum, nl. het beantwoorden van vragen en problemen welke de topicstarter heeft.
Dit echter zonder daarbij te vervallen in het kapen van het topic om, koste wat kost, zijn/haar gelijk boven dat van de ander te willen stellen en om al doende in een eindeloze discussie over "waar en niet waar" te vervallen.

De topic starter haakt daardoor snel af, is weinig of niets wijzer geworden en de panelleden gaan net zolang door om "hun" gelijk te halen tot Pasen en Pinksteren op één dag vallen.
Het lijkt soms wel of panelleden van mening zijn dat dit "hun" forum is en dat terwijl iedereen hier slechts te gast is.

Geef korte tips en handvatten over hoe mogelijk het beste te handelen bij het onderwerp.
De topicstarter is best wel in staat uit die aanwijzingen en adviezen datgene te halen waar hij/zij mee verder denkt te kunnen.
Exact.. Daarom ook mijn voorstel, aangezien ik denk dat de meesten niet de disicipline hebben om dit ook daadwerkelijk te doen.
Niet dat ik denk dat de moderatie dat ook echt gaan doen overigens.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door moederslink »

Diegene die geïrriteerd raakt door welke poster dan ook heeft altijd de kans/ mogelijkheid om uit de discussie te stappen , zodat zo.n topic dus juist niet off topic gaat ontsporen en er geruzie ontstaat.
Je kunt de poster wel corrigeren op zijn inhoud , met dan wel goede onderbouwde argumenten , maar nooit op hem / haar als persoon.
Ik vind dat kwalijk omdat je je daarmee de schijn opwekt dat je je superieur aan de poster voelt en daarmee wordt dit forum een inferieur forum.
Dus probeer echt te accepteren dat niemand hetzelfde is .
Wil je iemand op zijn gedrag aanspreken , doe dat dan desnoods via PM zou ik zeggen , dan ontaardt een topic niet/ nooit in dit openbare geruzie en gehakketak en blijft het zuiver.
NB : ik realiseer me tegelijkertijd dat dit waarschijnlijk " whisful thinking is " :(

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:M.a.w. komt nú eindelijk de basis-discussie 'waarom neem ik (nòg) deel aan dit forum?'
Dat is voor mij totaal geen relevante vraag. De intrinsieke motivatie van deelnemers is helemaal niet van belang. Van belang is wél wat de doelstelling van dit forum is, en hoe de diverse forumleden daaraan bijdragen. Oftewel: het draait niet om het "waarom", maar om het "hoe".
moederslink schreef:Je kunt de poster wel corrigeren op zijn inhoud , met dan wel goede onderbouwde argumenten , maar nooit op hem / haar als persoon.
Ik vind dat kwalijk omdat je je daarmee de schijn opwekt dat je je superieur aan de poster voelt en daarmee wordt dit forum een inferieur forum.
Dus probeer echt te accepteren dat niemand hetzelfde is .
Wil je iemand op zijn gedrag aanspreken , doe dat dan desnoods via PM zou ik zeggen , dan ontaardt een topic niet/ nooit in dit openbare geruzie en gehakketak en blijft het zuiver.
Dit dus. Zo zou het moeten zijn. En dat geldt voor iedereen!
fonsflons schreef:ik vind eigenlijk dat we gewoon met zijn allen MM de schuld moeten geven. Zonder hem hadden we deze hele bak ellende niet gehad :lol:
Kom maar, kom maar... :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door witte angora »

scontra schreef:Als iedereen zich zou beperken tot de essentie van dit forum, nl. het beantwoorden van vragen en problemen welke de topicstarter heeft.
Dit echter zonder daarbij te vervallen in het kapen van het topic om, koste wat kost, zijn/haar gelijk boven dat van de ander te willen stellen en om al doende in een eindeloze discussie over "waar en niet waar" te vervallen.

De topic starter haakt daardoor snel af, is weinig of niets wijzer geworden en de panelleden gaan net zolang door om "hun" gelijk te halen tot Pasen en Pinksteren op één dag vallen.
Het lijkt soms wel of panelleden van mening zijn dat dit "hun" forum is en dat terwijl iedereen hier slechts te gast is.

Geef korte tips en handvatten over hoe mogelijk het beste te handelen bij het onderwerp.
De topicstarter is best wel in staat uit die aanwijzingen en adviezen datgene te halen waar hij/zij mee verder denkt te kunnen.
En zo niet, dan is er altijd nog het juridisch loket, de rechtsbijstandsverzekering, de ombudsman, en een aantal instanties meer. Soms is het, denk ik, slimmer om vrij snel al in die richting te wijzen. Dat gebeurt af en toe dan ook. Wat dan wel jammer is dat er daarna, en dat is meerdere keren gebeurd, alsnog een onleesbare 'juridische' discussie van vele pagina's ontstaat. De topicstarter heeft er niks aan, die is inmiddels al vertrokken naar het JL, de RB of de Ombudsman, en de reageerders worden er ook niet wijzer van. Wat heeft het dan voor nut? En wat voor nut heeft het anderen die zich liever beperken tot die korte tips en handvatten, in die discussies mee te trekken?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Moneyman ... tegenspraak:

Eerst komt wel degelijk de vraag aan de orde 'waaròm nemen we deel aan dit forum'

dan 'hóe nemen we deel aan dit forum'.

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U kunt nooit oordelen hoeveel tijd iemand hier zit!

Ik typte met 400 aanslagen per minuut moeiteloos lange verhalen en dan controleren
Verder is het voor mensen die regelmatig langs lopen en niet de hele dag op dingen wachten wel te doen.

Een Deurwaarder die aanbelde en even moet wachten.
Een Jurist in file voor een open brug.

Of een file bij koffie automaat in de pauze, zo zijn er diverse momenten waarop mensen tijd hebben tussendoor, zelfs tijdens werk tijden!

En dan nog gepensioneerden ,afgekeurden en werklozen.... en vergeet hierbij nog vele.
Ook TV kijken en in de reclame iets beters doen komt voor.....

De door Radar betaalde Moderator kost geld maar ze hebben hier al geantwoord dat ze geen Hulpjes van ons willen en die controleren omdat dat volgens hun Juridisch niet verantwoord is!
Voorheen kon je elke vrijdag Spam plaatsen die pas maandag ochtend verwijderd werd!

Ik ben van mening dat een 24 uren en 7 dagen per week aanwezige collega forum lid beter kan werken dan betaalde.
Maar het is en blijft hun forum en zij beslissen.
Als er meerdere mijn idee steunen en zich als Hulp Moderator zouden aan bieden?
Wel moeten ze elke uitgevoerde actie controleren maar dat is minder werk dan hele forum in de gaten houden!

Wie gaat zich melden? ( ik niet!)

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door witte angora »

hänschen klein schreef:@Moneyman ... tegenspraak:

Eerst komt wel degelijk de vraag aan de orde 'waaròm nemen we deel aan dit forum'

dan 'hóe nemen we deel aan dit forum'.
Wat boeit het jou waarom ik deel neem aan dit forum? Boeit het jou ook waarom iemand bij de Hema werkt? Of reken je je prulletjes af en ga je zo gauw mogelijk verder naar de Blokker of de Zeeman?

Zolang er bij de meeste winkels en bedrijven geen 'smoelenboek' aan het plafond hangt zie ik de meerwaarde niet voor dit forum.

Gesloten