LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat topic Starters waar HK het over heeft is op 14-09-2018 gesloten en daar nu over rappelleren?

Maar goed, hij start het nu voor de tweede keer op.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:
15 dec 2018 16:19
= Bijdragen mogen maar één (1) keer worden geplaatst. (maar toch NIET wanneer een topic onrechtmatig/onredelijk zonder de schuld van de TS gesloten werd).
:mrgreen: aldus de bewuste TS :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

hänschen klein schreef:
15 dec 2018 16:19
Ter attentie van de redactie ...
Over onredelijke en onrechtmatige beslissingen van een forum-moderator ...
Welkom terug.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

witte angora schreef:
15 dec 2018 19:48
hänschen klein schreef:
15 dec 2018 16:19
Ter attentie van de redactie ...
Over onredelijke en onrechtmatige beslissingen van een forum-moderator ...
Welkom terug.
Bedankt!

Ik stel mij na deze drie maanden gedwongen pauze wat minder agressief op, reageer niet meer op 'zeurpieten' en stel vast, dat de huidige @deelnemers ook bèst zakelijk kunnen reageren/antwoorden op mijn 'starters-topic-2', dat onrechtmatig (uit gemak?) door een moderator zonder mijn toedoen werd gesloten en ik mijn deelname m.b.t. de grote problemen van starters op de woningsmarkt niet meer kon afmaken.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 dec 2018 16:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic gedeelte verwijderd

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:
16 dec 2018 14:03
... op mijn 'starters-topic-2', dat onrechtmatig (uit gemak?) door een moderator zonder mijn toedoen werd gesloten...
Sorry, maar dan heb je het nog steeds niet begrepen, HK.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Moneyman schreef:
16 dec 2018 14:30
hänschen klein schreef:
16 dec 2018 14:03
... op mijn 'starters-topic-2', dat onrechtmatig (uit gemak?) door een moderator zonder mijn toedoen werd gesloten...
Sorry, maar dan heb je het nog steeds niet begrepen, HK.
Dan aan u de vraag ...
om het me dan eens duidelijk(er) uit te leggen ... want ik ben met de beste bedoelingen bezig om niet de stoorfactor op dit forum te zijn, maar constructief voor anderen (dan de actieve deelnemers) antwoorden te zoeken voor problemen.

PB staat open!
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 16 dec 2018 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.

riddert
Berichten: 2116
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door riddert »

Welkom terug, heer Klein.

U bent zeker een aanvulling op het forum, met een goed verhaal. Ik lees het graag.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

Het moge duidelijk zijn dat de driemaandige ban van hänschen klein voorbij is. Laten we dat niet al te uitgebreid in dit topic gaan vieren, daar is het niet voor bedoeld. Houd dit topic na dit bericht daarom alsjeblieft weer ontopic.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door crazyme »

Wat vliegt de tijd toch

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door BL2 »

Radar schreef:
16 dec 2018 16:26
de driemaandige ban
"driemaandige", daar loopt mijn spellingscontole vast op.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Radar schreef:
16 dec 2018 16:26
Beste forumgebruikers,

Het moge duidelijk zijn dat de driemaandige ban van hänschen klein voorbij is. Laten we dat niet al te uitgebreid in dit topic gaan vieren, daar is het niet voor bedoeld. Houd dit topic na dit bericht daarom alsjeblieft weer ontopic.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie
Beste redactie,

Het terugkeren na deze wat langere (driemaandige ...) ban was voor mij als moeten niezen en wanneer de luchtwegen dan weer schoon zijn kunnen we opgefrist doorgaan, óók met topic-2 over starters op de woningsmarkt, die ik vooal als slachtoffers van talloze negatieve omstandigheden zie na een heftige crisis, in een maatschappij waarin we momenteel in de top-10 staan van de gelukkigste mensen op deze aardbol (zelfs opgeschoven naar plaats zes!) ... :shock:

en ... bedankt voor het (eenmalige) doorwinken!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Mijne wil er drie maagden van maken.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

De moderator van vandaag (volgens de klok gisteren 16-12) bevalt me wel. De juiste toon om iedereen op een prettige manier bij de les te houden. Goed werk!

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Erthanax schreef:
17 dec 2018 00:04
De moderator van vandaag (volgens de klok gisteren 16-12) bevalt me wel. De juiste toon om iedereen op een prettige manier bij de les te houden. Goed werk!
Ik blijf het nog steeds raar vinden dat de forum-gastgever(s) zo anoniem blijft/blijven.
Een (fantasie-)naam zou al het warme verschil kunnen maken.

NB. Al vaker werden de verschillende stijlen door de deelnemers opgemerkt en aangegeven en de inzet van steeds wisselende stagiairs vermoed. Klaarblijkelijk heeft de leiding niet door dat dit een zéér afstandelijke manier van communiceren is. Ook bij PB's blijft absoluut onduidelijk wie er nu een bericht heeft gestuurd.

Misschien kan de redactie ons iets over zichzelf vertellen? Zijn er bv inderdaad steeds wisselende stagiairs ook als moderator bezig?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd, Hansje, denk ik dat dat niet gaat gebeuren. Een forum is en blijft anoniem, en de moderators worden geacht één lijn te trekken. Bij grotere/waarwegende beslissingen wordt er ook nog overlegd.

Dat er een subtiel verschil is in het formuleren van teksten is m.i. onvoldoende om te verwachten dat iedere moderator een eigen account gaat gebruiken, want dat is in feite wat je bedoelt.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, één moderator, 24 uur per dag, zeven dagen per week. Dat is tegen de arbeidstijdenwet.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

witte angora schreef:
17 dec 2018 10:51
Eerlijk gezegd, Hansje, denk ik dat dat niet gaat gebeuren. Een forum is en blijft anoniem, en de moderators worden geacht één lijn te trekken. Bij grotere/waarwegende beslissingen wordt er ook nog overlegd.

Dat er een subtiel verschil is in het formuleren van teksten is m.i. onvoldoende om te verwachten dat iedere moderator een eigen account gaat gebruiken, want dat is in feite wat je bedoelt.
Forum of community,

ik ben er zéker van dat, wanneer we de huidige platforms eens zouden gaan turven, het aantal met volkomen anonieme moderators duidelijk in de minderheid zal zijn. Buiten KASSA zou ik er spontaan zelfs niet één weten. Ik denk eerder dat het een goed idee zou zijn om hierover (binnen de Feedback-opmerkingen om dit forum te verbeteren) eens na te denken of het niet alleen maar een luttele kwestie is van: "Dat hebben we altijd al zo gedaan!".

Ik sluit echter ook niet uit, dat deze crew zo vaak in andere samenstellingen werkt, dat het beter NIET zichtbaar gemaakt wordt. Het is overigens een opmerking die al eerder in Feebback-1 werd gepost ... 'om daarmee de saamhorigheid te verhogen'.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dan heeft de een de nickname Truus en de ander Piet, wat wordt u daar beter van, of het forum?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Lady1234 schreef:
17 dec 2018 11:10
En dan heeft de een de nickname Truus en de ander Piet, wat wordt u daar beter van, of het forum?
Vergelijk het eens met de deelnemers ...
wat zou er veranderen wanneer zij helemaal anoniem zouden blijven?
Er zijn allerlei tools en mogelijkheden om een deelnemer in te kunnen schatten.

... maar de moderatoren lopen hier (onbewust?) allemaal met boerka's rond 8)

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
17 dec 2018 11:10
En dan heeft de een de nickname Truus en de ander Piet, wat wordt u daar beter van, of het forum?
Dan kun je bij Truus klagen dat Piet op het forum het water aan heeft laten branden. :wink:

Maar als iemand het ergens niet mee eens is kan ook middels een algemene pb naar de moderatie. Juist om discussies op de persoon binnen de moderatie te voorkomen, of om te voorkomen dat er 'geliefde' en 'minder geliefde' moderatoraccounts ontstaan, inclusief de op de persoon gespeelde discussies over het beleid, lijkt het mij dat het niet wenselijk is iedere moderator een eigen account te geven.

Een meerwaarde zie ik er ook niet in. Van de overgrote meerderheid heb ik hier ook geen idee wie wie is, behalve de accountnaam en de dingen die iemand over zichzelf verteld heeft.

Gesloten