Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

@Lisa , sterkte met wachten.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

reggie2 schreef:
11 feb 2022 18:21
@Lisa , sterkte met wachten.
Dankje reggie2😇
Heb net besloten dat ik niet meer ga reageren in het Coronavirus topic. Niet goed voor mijn gezondheid 🙈
Heb van een kennis 2 puzzels van 1000 stukjes gekregen. Zo kan ik op de iets betere momenten toch iets anders doen dan alleen tv kijken....

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Lisa29 schreef:
11 feb 2022 20:48
Heb net besloten dat ik niet meer ga reageren in het Coronavirus topic.
Jammer, want jij brengt altijd goede zaken in.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lisa29 schreef:
11 feb 2022 20:48
reggie2 schreef:
11 feb 2022 18:21
@Lisa , sterkte met wachten.
Dankje reggie2😇
Heb net besloten dat ik niet meer ga reageren in het Coronavirus topic. Niet goed voor mijn gezondheid 🙈
Heb van een kennis 2 puzzels van 1000 stukjes gekregen. Zo kan ik op de iets betere momenten toch iets anders doen dan alleen tv kijken....

Misschien Codycross downloaden? Leuke puzzels, combinatie van kruiswoord en cryptogram. Echt fijn om te doen.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ook aardig: Wordle (Engels) en Woordle (Nederlands). Beide een soort Lingo met één woord per dag.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

kuklos schreef:
11 feb 2022 20:53
Lisa29 schreef:
11 feb 2022 20:48
Heb net besloten dat ik niet meer ga reageren in het Coronavirus topic.
Jammer, want jij brengt altijd goede zaken in.
Meen je dat echt? Zie ik zelf niet zo namelijk 🙊 Als je het meent dan bedankt voor het compliment 😊

@Lady1234 @Erthanax: dank voor de suggesties, zal eens kijken. Doe al wel tussendoor wat games maar dan vooral nonverbaal. Hoofd en nadenken doen het momenteel niet zo goed. Hoewel ik soms heldere momenten heb of juist kan lachen om woordgrapjes.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar kijken naar Sudoku’s. 😁

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Lisa29 schreef:
11 feb 2022 22:11
kuklos schreef:
11 feb 2022 20:53
Lisa29 schreef:
11 feb 2022 20:48
Heb net besloten dat ik niet meer ga reageren in het Coronavirus topic.
Jammer, want jij brengt altijd goede zaken in.
Meen je dat echt? Zie ik zelf niet zo namelijk 🙊 Als je het meent dan bedankt voor het compliment 😊
(...)
U ziet het misschien niet, anderen wel -- ook in andere topics!
Hoofd en nadenken doen het momenteel niet zo goed.
Wees gerust, daar is op het forum niets van te merken. Dat u het coronatopic links laat liggen kan ik me goed voorstellen, maar blijf vooral reageren in andere topics die u interesseren.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... na alle Corona-gekkigheid en klimaatperikelen lijkt een 3e wereldoorlog onafwendbaar. Zal diplomatie het alsnog redden? Of worden bijbelse voorspellingen bewaarheid? De tijd zal het leren.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Laten we hopen dat men het hoofd koel houdt en dat die gruwelen niet gaan gebeuren.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Meer dan dat kunnen we inderdaad niet doen, Lady. Naja, zorgen dat je lucifers en kaarsen in huis hebt voor het geval de stroom ineens uit valt. En verder? Geen idee.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Erthanax schreef:
11 feb 2022 23:02
Lisa29 schreef:
11 feb 2022 22:11
kuklos schreef:
11 feb 2022 20:53


Jammer, want jij brengt altijd goede zaken in.
Meen je dat echt? Zie ik zelf niet zo namelijk 🙊 Als je het meent dan bedankt voor het compliment 😊
(...)
U ziet het misschien niet, anderen wel -- ook in andere topics!
Hoofd en nadenken doen het momenteel niet zo goed.
Wees gerust, daar is op het forum niets van te merken. Dat u het coronatopic links laat liggen kan ik me goed voorstellen, maar blijf vooral reageren in andere topics die u interesseren.
Dank voor het compliment 😊 Zal af en toe in de andere topics nog wel reageren. Maar het Coronavirus topic wordt zo negatief dat ik daar last van heb.

Kreeg net telefoon dat mijn laptop definitief overleden is ☠
Dus toch een andere nodig. Ik heb weinig budget maar bij deze lokale reparateur kunnen ze iets aanbieden voor maximaal 200 euro. Zal wel 2ehands of refurbished zijn en met windows 10. Maar dan zit ik tot 2025 goed met updates en dergelijke. De man was heel aardig, ziekenhuis gaat voor zei hij. Na de opname afspraak maken om te kijken wat hij in de aanbieding heeft. Kan ik iig de laptop nu even 'loslaten'.

Wordle bleek te lastig, Codycross lukt wel een beetje. Scheelt dat er steeds letters ingevuld worden😁

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Angst voor de Russen heb ik echter niet. Alles gebeurt zo voorspelbaar en het westen voert het ook heel makkelijk.

Zoals de steun bij het afzetten van de regering van Oekraïne door een staatsgreep, maar een identieke gebeurtenis in de Krim daar spreken ze zich tegen uit. Verkiezingen die uitgegeven werden door de nieuwe regering, maar een groot deel van het land erkende die nieuwe regering niet en richtten eigen naties op. De zogenaamde volksrepublieken.

Dat was het punt geweest om te accepteren en escalatie te voorkomen. Maar natuurlijk was dat geen optie, want in Kiev wist men heel goed dat men niets waard was zonder het economisch zwaartepunt in oost-Oekraine, de Donbass-regio.

Al met al denk ik dat er aan elk verhaal 2 kanten zitten en dat verhaal is begonnen met een staatsgreep en de onrust is gebleven nadat het westen deze goedkeurde. Waar we als westen vaak genoeg landen hebben geholpen bij een illegale staatsgreep, hebben we ons hier van onze slechtste kant laten zien en mogelijk op die manier wel Rusland een hak proberen te zetten.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@lisa29

Even een tip over Codycross.

Als u niet uit een woord kunt komen, kunt u de vraag letterlijk intikken in Google, dan een komma en daarachter codycross.

Dan krijgt u een aantal sites te zien waar de antwoorden van die betreffende puzzel staan. Een site met het woord info er in werkt het makkelijkst.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Lisa29 schreef:
12 feb 2022 12:17
(...) Wordle bleek te lastig, Codycross lukt wel een beetje. Scheelt dat er steeds letters ingevuld worden😁
Wordle is in het Engels en het valt inderdaad wel tegen om goede vijfletterwoorden te bedenken.
Woordle is in het Nederlands en daardoor een stuk speelbaarder.

Ik las ergens dat een student deze NL-versie voor de lol heeft gemaakt en dat hij er niets aan wilde verdienen. Daarom is het helemaal gratis, zonder registratie en zonder reclame.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Erthanax schreef:
12 feb 2022 12:44
Wordle is in het Engels en het valt inderdaad wel tegen om goede vijfletterwoorden te bedenken.
Woordle is in het Nederlands en daardoor een stuk speelbaarder.

Ik las ergens dat een student deze NL-versie voor de lol heeft gemaakt en dat hij er niets aan wilde verdienen. Daarom is het helemaal gratis, zonder registratie en zonder reclame.
Het is als Mastermind met letters, heb dat spelletje hier nog liggen.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

@Lady1234
Dank voor de tip, houd ik in mijn achterhoofd als ik er echt niet uit kom.

@Erthanax
Dank voor de link. Nederlands blijkt ook nog wel een beetje lastig maar morgen nieuwe kans😇

En tussendoor een puzzel van 1000 stukjes met op de achtergrond de -naar mijn mening- geniale Niels van der Laan en Jeroen Woe 😁

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het nadeel van veel van die gratis apps is dat er hinderlijke reclame in zit, of dat ze onnodige machtigingen vragen, bv toegang tot de contacten. Kijk daar altijd goed naar!

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lisa29 schreef:
12 feb 2022 12:17
Kreeg net telefoon dat mijn laptop definitief overleden is ☠
Dus toch een andere nodig. Ik heb weinig budget [...]
Als ik er iets over mag zeggen: ga liever voor een 2ehands met een goede processor erin dan voor een klein, goedkoop, nieuw apparaat. Geef duidelijk aan wat je met het apparaat doet, dan komt je leverancier deines Vertrauens wel met een passend apparaat tevoorschijn.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
12 feb 2022 10:33
Nou... na alle Corona-gekkigheid en klimaatperikelen lijkt een 3e wereldoorlog onafwendbaar. Zal diplomatie het alsnog redden? Of worden bijbelse voorspellingen bewaarheid? De tijd zal het leren.
Putin heeft in eigen land en paar issues. Door de Corona-oversterfte is hij veel kiezers verloren. Door de onthullingen over zijn Datscha en daaropvolgende onthullingen over het onroerend goed van andere minnaressen van andere machtspolitici, brokkelt de steun binnen de eigen staatsinstellingen af en niet alles is voor geld te koop. Verder heeft de Russische Centrale Bank weinig reserves. Deze drie issues komen bij alle andere verklaringen over de motieven van Putin. Geld kan wel eens belangrijk zijn, want de centrale bank van Oekraïne heeft meer reserves dan die van Rusland.
Grootste streep door zijn rekening is het niet in gebruiken nemen van Nordstream 2. Anders was de gasdoorvoer door Oekraïne al fors verminderd. Daarnaast heeft hij zijn hand overspeeld met het eisenpakket aan het westen. Helaas is het westen vergeten te eisen, dat Rusland het eigen leger terugtrekt tot binnen de eigen grenzen (Oost-Oekraïne, Georgië). Snel zal het niet opgelost zijn, maar een derde wereldoorlog verwachten we niet. Daarvoor zijn alle economieën op de wereld te veel met elkaar verweven.

Plaats reactie