Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Tja, dat rokerige is echt niet mijn ding. Een breed smaakpallet is verder niet verkeerd, die Teaninich heeft citrus, peper, aardbei, cacao als pallet. Maar inderdaad, vooral zacht en soepel. Als ik bijvoorbeeld voor een feestje iets pak, dan is de Glenfiddich 12 een hele makkelijke. Smaakt goed, niet te duur en kan ook voor de personen die voor het eerst proeven goed vallen.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
16 feb 2022 13:06
Goh, het wassen beeld van Lil'kleine is verwijderd uit Madame Tussaud.
Ik wist niet eens dat hij een wassen beeld had ( verdiend ) . :mrgreen:
Zijn er nog genoeg bekende mensen over om een beeld van te maken?

En hier is een gebruikster verdwenen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bekende mensen die niets op hun kerfstok hebben?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
16 feb 2022 13:06
Goh, het wassen beeld van Lil'kleine is verwijderd uit Madame Tussaud.
Ik wist niet eens dat hij een wassen beeld had ( verdiend ) . :mrgreen:
Ze kunnen beter hem ook voor een tijdje laten verdwijnen , op water en brood. :D

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... hier wil ik echt (niet) in gezien worden...

https://www.zeeman.com/nl/heren-onesie- ... _onesies_b

En deze is mooi voor Carnaval. Ik doe dus niks met carnaval.

https://www.zeeman.com/nl/leeuwen-onesi ... 23103.html

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
16 feb 2022 18:26
Bekende mensen die niets op hun kerfstok hebben?
Mensen die niets op hun kerfstok hebben?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Heeft iemand die nieuwe Calvé pindakaas reclame al gezien? Die's goed.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Vroeger hadden we problemen tijdens sommige zware stormen. Meestal waren dat problemen in bepaalde regio's, niet in het hele land.

Nu hebben we al problemen in het hele land als de weerman überhaupt maar een briesje voorspelt.

Ik vraag me dan af: wat nu als het morgen toch mee gaat vallen in een groot deel van het land? Ik neem aan dat al deze treinen meegenomen worden aan het einde van het jaar als de NS de berekening krijgt van het percentage treinen dat op tijd kwam.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Treinen die niet rijden kunnen niet te laat komen. Oftewel: als het hele jaar geen treinen rijden, dan is er een stiptheid van 100%.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Tja, zo kun je dat cijfer altijd opkrikken. Niet rijden is ook te laat komen als die op de dienstregeling staat.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat gaat " Eunice " morgen doen?? :o

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Mij omver waaien ;-)

Ik moest even schakelen. In Duitsland zijn de namen anders. Dudley = Ylenia en Eunice = Zeynep. Achtergrond: elk hoge/lagedrukgebied krijgt een naam. Dit jaar kosten ze 360, resp. 240 Euro per gebied en de opbrengst is voor de studenten meteorologie aan de vrije universiteit Berlijn, die hiermee een weerstation bemensen. Dat is steeds belangrijker, want een geautomatiseerd weerstation kan niet alles overnemen. Sneeuwhoogtes, ijzel, motregen, soort bewolking zijn wat lastiger te meten dan door mensen waar te nemen.

Gisteren maar één afgewaaid dak gezien. Dat waren kunststof platen in dakpanvorm, met veel te korte schroeven direct op de panlatten vastgezet en nu met panlat en al vliegles genomen. Een aantal mensen hebben de zonnepanelen met spanband vastgezet.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
17 feb 2022 20:13
Vroeger hadden we problemen tijdens sommige zware stormen. Meestal waren dat problemen in bepaalde regio's, niet in het hele land.

Nu hebben we al problemen in het hele land als de weerman überhaupt maar een briesje voorspelt.

Ik vraag me dan af: wat nu als het morgen toch mee gaat vallen in een groot deel van het land? Ik neem aan dat al deze treinen meegenomen worden aan het einde van het jaar als de NS de berekening krijgt van het percentage treinen dat op tijd kwam.
Vroeger bedelden de kinderen niet om een PS5, maar werkten ze gewoon in de fabriek naast pap en mam, en was het enige recht van de vrouw het aanrecht, dat stemmen was iets de man veel beter kon. Een kind met het syndroom van Down gaf je aan het circus mee, en een lastig opvoedbare zoon ging het leger in, en die werd in Indonesië ingezet, om een stuk tammer terug te komen. Viel hij op mannen? Oom pastoor wist er wel raad mee. Dochter ongwenst zwanger? Die ging op vakantie bij de nonnen, en kwam een stuk slanker terug. Mensen met een particuliere zorgverzekering werden aantoonbaar sneller geholpen bij bijvoorbeeld tandartsen, en dat vonden we ook acceptabel, in plaats van dat nieuwerwetsche allemaal dezelfde zorgverzekering nu.

Ach ja, die goede ouwe tijd...

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
18 feb 2022 00:28
Wat gaat " Eunice " morgen doen?? :o
Hier alles stormvast gezet en verder maar hopen dat alles heel blijft 🙏

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Wij hebben een reservering bij een restaurant vanavond, en waren van plan om er heen te gaan lopen. Denk dat we daar toch maar een taxi voor bellen. Normaal is het een leuke wandeling langs de IJssel naar het centrum, maar open en bloot in die wind, met de bomen die van alles laten vliegen, doen we dat maar even niet..

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

sjohie schreef:
18 feb 2022 09:47
Wij hebben een reservering bij een restaurant vanavond, en waren van plan om er heen te gaan lopen. Denk dat we daar toch maar een taxi voor bellen. Normaal is het een leuke wandeling langs de IJssel naar het centrum, maar open en bloot in die wind, met de bomen die van alles laten vliegen, doen we dat maar even niet..
Ik zou eerst maar even bellen of ze wel open gaan.
Hoorde net dat sommige ziekenhuizen vanmiddag al weekenddiensten draaien en geen spreekuur houden. De afspraken voor vanmiddag zijn verzet.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Lowieze schreef:
18 feb 2022 11:03
sjohie schreef:
18 feb 2022 09:47
Wij hebben een reservering bij een restaurant vanavond, en waren van plan om er heen te gaan lopen. Denk dat we daar toch maar een taxi voor bellen. Normaal is het een leuke wandeling langs de IJssel naar het centrum, maar open en bloot in die wind, met de bomen die van alles laten vliegen, doen we dat maar even niet..
Ik zou eerst maar even bellen of ze wel open gaan.
Hoorde net dat sommige ziekenhuizen vanmiddag al weekenddiensten draaien en geen spreekuur houden. De afspraken voor vanmiddag zijn verzet.
Zou verbaasd opkijken als ze de deuren niet openen, het is geen terras of buitengelegenheid, maar een pand in de binnenstad.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

sjohie schreef:
18 feb 2022 11:06
Lowieze schreef:
18 feb 2022 11:03
sjohie schreef:
18 feb 2022 09:47
Wij hebben een reservering bij een restaurant vanavond, en waren van plan om er heen te gaan lopen. Denk dat we daar toch maar een taxi voor bellen. Normaal is het een leuke wandeling langs de IJssel naar het centrum, maar open en bloot in die wind, met de bomen die van alles laten vliegen, doen we dat maar even niet..
Ik zou eerst maar even bellen of ze wel open gaan.
Hoorde net dat sommige ziekenhuizen vanmiddag al weekenddiensten draaien en geen spreekuur houden. De afspraken voor vanmiddag zijn verzet.
Zou verbaasd opkijken als ze de deuren niet openen, het is geen terras of buitengelegenheid, maar een pand in de binnenstad.
Het personeel moet er ook kunnen komen en moet ‘s avonds ook weer naar huis.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ai, dat is wel even wat anders als een Ikea-keukenblad dat te laat wordt geleverd...

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... os-redding

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik weet niet, hier wordt wat regen verwacht en er kan harde wind komen. Voorlopig is er bijna geen wind, veel minder dan gisteren.

Plaats reactie