Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
19 jun 2023 23:20
Lady1234 schreef:
19 jun 2023 23:17
Maar goed, we zijn weer op uw stokpaardje.
Het is toch een probleem, waarom vind je het zo moeilijk om het er over te hebben? En dan daarbij, je hoeft niet overal op te reageren, ik dwing je nergens toe.
Dat kunnen we ook omdraaien en stellen dat we niet keer op keer elke keer weer altijd op jouw stokpaardje terecht hoeven te komen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
19 jun 2023 23:22
Onkruid71 schreef:
19 jun 2023 23:20
Lady1234 schreef:
19 jun 2023 23:17
Maar goed, we zijn weer op uw stokpaardje.
Het is toch een probleem, waarom vind je het zo moeilijk om het er over te hebben? En dan daarbij, je hoeft niet overal op te reageren, ik dwing je nergens toe.
Dat kunnen we ook omdraaien en stellen dat we niet keer op keer elke keer weer altijd op jouw stokpaardje terecht hoeven te komen.
Dat is niet omdraaien. Want ik zeg alleen wat ik op tv bij nieuwsuur heb gezien, dus ik reageer daar mee niet op wat iemand hier zegt.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
19 jun 2023 23:20
Lady1234 schreef:
19 jun 2023 23:17
Maar goed, we zijn weer op uw stokpaardje.
Het is toch een probleem, waarom vind je het zo moeilijk om het er over te hebben? En dan daarbij, je hoeft niet overal op te reageren, ik dwing je nergens toe.
Ik kan niet voor anderen praten, maar we hebben jouw mening wel zo ongelooflijk vaak moeten lezen, zonder dat er ook maar iets verandert, dat ik er intussen wel klaar mee ben. Je plaat blijft hangen, je bent aan het drammen en zeuren om maar aandacht te vragen voor iets wat geen mens interesseert, en waar steeds meer mensen zich van af gaan keren. Juist door het oeverloze gedram en geklaag van je.

Als je niet tevreden bent over de zorg, klaag dan bij degenen die wat kunnen veranderen. Niet bij degenen die er niks mee kunnen.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
19 jun 2023 23:28
kuklos schreef:
19 jun 2023 23:22
Onkruid71 schreef:
19 jun 2023 23:20


Het is toch een probleem, waarom vind je het zo moeilijk om het er over te hebben? En dan daarbij, je hoeft niet overal op te reageren, ik dwing je nergens toe.
Dat kunnen we ook omdraaien en stellen dat we niet keer op keer elke keer weer altijd op jouw stokpaardje terecht hoeven te komen.
Dat is niet omdraaien. Want ik zeg alleen wat ik op tv bij nieuwsuur heb gezien, dus ik reageer daar mee niet op wat iemand hier zegt.
Maar dat gaat altijd en alleen maar over jouw stokpaardje. Dus haken steeds meer mensen af.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Wat geen mens hier interesseert, dat is wat anders. Maar dat wil niet zeggen dat het niet getypt mag worden.
Dacht je dat ik echt dacht dat jullie er iets aan konden doen? Nee dat heb ik nooit gedacht. Maar ik probeer wel duidelijk te maken dat er al die tijd niks aan gedaan is, terwijl het juist een groot probleem is. Dat is het enige punt dat ik wil maken. Maar ja sommige vinden het dan weer nodig om er op te moeten reageren. Wees maar blij dat het jullie niet overkomen is. Anders had je het misschien zeker wel gesnapt wat er allemaal gebeurt.

Maar ik zal er over ophouden voor diegene die het niks interesseert.
En neem een voorbeeld aan mij, als het je niet interesseert, reageer dan verder ook niet.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

@Onkruid71, ik herhaal maar even wat witte angora al zei:

witte angora schreef:
19 jun 2023 23:38
Als je niet tevreden bent over de zorg, klaag dan bij degenen die wat kunnen veranderen. Niet bij degenen die er niks mee kunnen.
===========
Onkruid71 schreef:
19 jun 2023 23:45
Dacht je dat ik echt dacht dat jullie er iets aan konden doen? Nee dat heb ik nooit gedacht. Maar ik probeer wel duidelijk te maken dat er al die tijd niks aan gedaan is, terwijl het juist een groot probleem is.
Ga dan eindelijk eens een keer echt iets doen, en zorg dat de mensen die er iets aan kunnen doen er ook daadwerkelijk iets aan doen. Maar juist dat laat je steeds na, waarna je hier weer komt om je stokpaardje te berijden, waardoor de weerstand nog meer groeit.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
19 jun 2023 23:51
@Onkruid71, ik herhaal maar even wat witte angora al zei:

witte angora schreef:
19 jun 2023 23:38
Als je niet tevreden bent over de zorg, klaag dan bij degenen die wat kunnen veranderen. Niet bij degenen die er niks mee kunnen.
Volgens mij is het niet duidelijk wat ik hierboven zei. Het gaat over duidelijk maken dat het wel degelijk al die tijd een probleem was, en er niks aan gedaan werd, zoals dus ook duidelijk is.
Informatie verspreiding noemen ze zo iets.
Klagen wordt er zat gedaan bij diegene die het behoren te weten maar tot sinds kort weer weigerde iets aan te doen.
Het is behoorlijk kortzichtig als je denkt dat ik alleen hier typ.
Ik wist dat je zo dacht.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
19 jun 2023 23:56

Informatie verspreiding noemen ze zo iets.
Fout. Dat heet zeuren om het zeuren omdat je zelf de hele dag niks anders te doen hebt dan je daarmee bezig te houden. Nou, het leven voor de meeste mensen hier heeft veel meer te bieden dan jouw 'informatieve' gezeik. We hebben drie jaar met Corona gezeten, mensen willen nu eindelijk eens gaan leven. Mag het een keer, zonder dat iemand steeds weer op de rem trapt en zand in de motor strooit? Corona is voorbij, het is over, en als je behoefte hebt aan een praatgroep, wel - er zijn 90.000 lotgenoten met wie je er de hele dag over kan kletsen. Ga daar lopen zeuren. Maar niet hier alsjeblieft.

Ik zei het al eerder: als de zorg hier je niet bevalt, ga dan naar een land waar het beter is. Zijn wij van je af, en jij krijgt de gewenste hulp. Win-win.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
19 jun 2023 23:45
En neem een voorbeeld aan mij, als het je niet interesseert, reageer dan verder ook niet.
Het probleem is dus dat je er steeds weer over begint. Een voorbeeld ben je dus bepaald niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Het was vanavond in Nieuwsuur. ( ik lees dat Onkruid alleen dat gezegd heeft)

Helaas zijn er geen prognoses bekend en zijn er ook nog geen afdoende behandelingen.
Kortom , Long-Covid is een groot invaliderend probleem.
Er wordt al best veel onderzoek gedaan, huisartsen registreren ook, maar er is geen oplossing vooralsnog.
Voor wie het treft : je zit met hersenmist- concentratie problemen - ( zeer ) ernstige vermoeidheid.
Je sociale leven ligt op z'n gat, ook heel erg voor jongeren die LC hebben en niet aan studeren toekomen of die dingen niet kunnen doen wat voor jongeren juist zo gezellig en sociaal is.
Men beseft nú pas hoe verlammend vermoeid men met LC is en ziet nú pas de ernst er van in.
Ik weet het niet 100% zeker, maar het lijkt er op dat deze klachten in 1e instantie niet serieus zijn genomen .
Maar nu, met zoveel patiënten, wordt er wel serieuzer naar gekeken , is mijn indruk.
Het staat hier " op de agenda" . En wereldwijd?

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
20 jun 2023 00:33
Men beseft nú pas hoe verlammend vermoeid men met LC
Ik ben om andere redenen verlammend vermoeid. Al jarenlang. Reden dat vorig jaar reeds drie weken na een hulpvraag de hulpverlening al op de stoep stond, waar ieder ander maandenlang op een wachtlijst komt te staan. Daar begin ik toch ook niet continue over? Achteraf was ik gisteravond wat feller dan nodig - maar ik heb geen zin, en heb er zeker de mentale energie niet voor, om continue geconfronteerd te worden met dingen die ik toch niet kan veranderen. Het nieuws volg ik enkel nog online, en enkel wat ik wil lezen - kan de rest er niet bij hebben. Zo simpel is het. En zal ik de enige zijn? Absoluut niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ok WA!
Ik snap het wel 👍👍en hou je taai!

Lowieze
Berichten: 6535
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Sowieso zijn negatieve mensen die alleen maar klagen energievreters, ook ik zie ze liever gaan dan komen in de huiskamer. En dan zeker klagers die zich zelf geen enkele actie ondernemen, maar wel overal over klagen. Je laat ze soms binnen, maar je wordt er doodop van.
Sterkte witte angora.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
20 jun 2023 00:15
Onkruid71 schreef:
19 jun 2023 23:56

Informatie verspreiding noemen ze zo iets.
Fout. Dat heet zeuren om het zeuren omdat je zelf de hele dag niks anders te doen hebt dan je daarmee bezig te houden. Nou, het leven voor de meeste mensen hier heeft veel meer te bieden dan jouw 'informatieve' gezeik. We hebben drie jaar met Corona gezeten, mensen willen nu eindelijk eens gaan leven. Mag het een keer, zonder dat iemand steeds weer op de rem trapt en zand in de motor strooit? Corona is voorbij, het is over, en als je behoefte hebt aan een praatgroep, wel - er zijn 90.000 lotgenoten met wie je er de hele dag over kan kletsen. Ga daar lopen zeuren. Maar niet hier alsjeblieft.

Ik zei het al eerder: als de zorg hier je niet bevalt, ga dan naar een land waar het beter is. Zijn wij van je af, en jij krijgt de gewenste hulp. Win-win.
Fout, dat ik niks anders te doen heb, fout dat ik niks er aan probeer te doen. Ook de meeste hier wisten niet hoe invaliderend het was. Ook werd er aan genomen dat er genoeg gedaan werd.
Natuurlijk mogen mensen weer gaan leven, maar ook die mensen die longcovid hebben verdienen begrip, dat krijgen ze vaak nergens, vandaar dat ik er OVERAL voor op kom. Je behoort niet te vechten, als je ziek bent.
Nogmaals, ik meldde het alleen maar weer, maar als je dan je eigen gedwongen voelt om te reageren, is niet mijn probleem.
En nogmaals het is niet zeuren, want blijkbaar jij laat door je gekozen worden weten dat je niet weet wat het allemaal inhoud.
Het is een maatschappelijk probleem.
Dat de politiek ze bewust genegeerd heeft is al erg genoeg.

Als je niet gereageerd was het toch allang klaar hierover geweest.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
20 jun 2023 08:58
Als je niet gereageerd was het toch allang klaar hierover geweest.
Zucht. Dat het nooit aan jou ligt weten we al, dus ook dat hoef je niet te blijven herhalen. Kap gewoon eens met de discussie steeds weer direct of indirect bij jou en jouw ellende te brengen. Daar zit niemand op te wachten, dat is toch duidelijk?

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
20 jun 2023 09:01
Onkruid71 schreef:
20 jun 2023 08:58
Als je niet gereageerd was het toch allang klaar hierover geweest.
Zucht. Dat het nooit aan jou ligt weten we al, dus ook dat hoef je niet te blijven herhalen. Kap gewoon eens met de discussie steeds weer direct of indirect bij jou en jouw ellende te brengen. Daar zit niemand op te wachten, dat is toch duidelijk?
Ik heb geen long covid he.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoe meer je loopt te zaniken hoe minder begrip je hier zal krijgen. Heb je dat nog steeds niet door? Ga naar lotgenotengroepen, dáár vind je begrip. Dáár vind je mensen die begrijpen hoe het is. Niemand, maar dan ook niemand zit hier nog op jouw info te wachten. Er zijn 4 oneindige Coronatopics geweest, en steeds weer werden die gesloten vanwege het geruzie. Die ik overigens zelf niet meer volgde omdat ik er klaar mee was. En dan ga je hier nog steeds verder?
Als je niet gereageerd was het toch allang klaar hierover geweest.
Snap je nu echt niet hoe je jezelf tegenspreekt? Steeds weer kom je met 'informatie', dan is het met jou toch nooit klaar over dat onderwerp? Kap er nu eens mee. Pas dan is het klaar.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Je behoort niet te vechten, als je ziek bent.


Hier ben ik het wel mee eens, maar dat telt voor alle mensen die met ernstige ziektes te maken hebben. En ik heb het vast al eerder gezegd, er zijn zoveel ziektes waar - verder - onderzoek naar gedaan moet worden. Aan het bestaande rijtje is dan nu longcovid toegevoegd. Klaar, dat hoef je hier niet jarenlang keer op keer naar voren te brengen

Oh over vechten gesproken: mag het ook longkanker zijn of is dat niet erg genoeg?
https://www.omroepwest.nl/nieuws/472968 ... dt-toch-in

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
20 jun 2023 09:05
Hoe meer je loopt te zaniken hoe minder begrip je hier zal krijgen. Heb je dat nog steeds niet door? Ga naar lotgenotengroepen, dáár vind je begrip. Dáár vind je mensen die begrijpen hoe het is. Niemand, maar dan ook niemand zit hier nog op jouw info te wachten. Er zijn 4 oneindige Coronatopics geweest, en steeds weer werden die gesloten vanwege het geruzie. Die ik overigens zelf niet meer volgde omdat ik er klaar mee was. En dan ga je hier nog steeds verder?
Als je niet gereageerd was het toch allang klaar hierover geweest.
Snap je nu echt niet hoe je jezelf tegenspreekt? Steeds weer kom je met 'informatie', dan is het met jou toch nooit klaar over dat onderwerp? Kap er nu eens mee. Pas dan is het klaar.
De lotgenoten weten wat er aan de hand is, de rest niet. Wat heb ik dan bij lotgenoten te zoeken, ben zelf geen LC patiënt.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoe groot is die plaat voor je kop?

Plaats reactie