Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door Radar »

Beste gebruikers,

Binnenkort krijgt de Radar-website een grote update. Het forum is ook aan de beurt, dus bij dezen willen we jullie de kans geven om verbetersuggesties te doen. Wat werkt volgens jou niet helemaal lekker? Welke functies zou je graag zien verdwijnen, of wat zou voor jou juist een toevoeging zijn? Dit kan van alles zijn. Denk dus ook zo breed mogelijk, met als uitgangspunt: wat maakt voor mij de ervaring op dit forum beter?

Om dit topic overzichtelijk te houden even aandacht voor de volgende punten:
-Post hier alleen serieuze (!) suggesties. Aub geen discussies over andermans suggestie of andere offtopic-berichten, dit maakt het voor ons makkelijker om alles te bundelen. Berichten zonder concreet voorstel worden verwijderd.
-Ben je het eens met andermans suggestie? Geef deze post dan een like.

Uiteraard kunnen we niet beloven dat we met alle suggesties iets gaan doen, maar we hopen dat jullie vanuit de gebruikerskant met goede ideeën komen. We kijken uit naar de reacties! Alvast bedankt!

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Vind dit topic leuk” zou aangevuld kunnen worden met bijvoorbeeld “eens” of “tegen” of iets dergelijks.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door alfatrion »

- De link naar de eigen berichten mag terug komen
- De links die niet werken mogen werkend gemaakt worden (dat hele SEO had voor mij niet gehoeven = vragen om dingen die niet meer werken en Google doet er echt niets mee) zie o.a. de likes.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door Jablan »

Berichten ouder dan 7 jaar verwijderen, tegen die tijd zijn de meeste problemen van gisteren voor altijd opgelost of bestaat het besproken bedrijf niet meer. Het account van eenmalige gebruikers kan na 7 jaar ook opgeruimd.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Oneens met Jablan. Berichten die ouder zijn dan zeven jaar kunnen nog steeds relevant zijn. Behouden dus.

3e punt:
- de mogelijkheid voor bijlagen zou ik graag weer zien terugkomen.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

alfatrion schreef:
13 apr 2021 11:43
- De link naar de eigen berichten mag terug komen
Inderdaad, dan kun je direct zien of er in de topics waarop je hebt gereageerd al gereageerd is.

Lapsang
Berichten: 103
Lid geworden op: 29 jul 2011 08:26

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door Lapsang »

Avatars voor betere herkenbaarheid van de deelnemers.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
13 apr 2021 11:53
Berichten ouder dan 7 jaar verwijderen, tegen die tijd zijn de meeste problemen van gisteren voor altijd opgelost of bestaat het besproken bedrijf niet meer. Het account van eenmalige gebruikers kan na 7 jaar ook opgeruimd.
Eens. Want mocht het voor iemand interessant zijn dan was zo.n topic al lang aangeklikt door een ander en TS zelf? Die was zeker al teruggekomen.
Wat mij betreft : zelfs berichten van 4-5 jaar verwijderen.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De lijst met onbeantwoorde topics eerder en vaker opschonen. Hier staan topics in vanaf 04-08-2016 die al gesloten zijn. Waarom niet de gesloten topics of ouder dan een x datum opschonen en niet meer zichtbaar maken in de zichtbare lijst op de homepage van het forum.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door Jablan »

Mensen, let hierop:
Radar schreef:
13 apr 2021 11:33
Om dit topic overzichtelijk te houden even aandacht voor de volgende punten:
-Post hier alleen serieuze (!) suggesties. Aub geen discussies over andermans suggestie of andere offtopic-berichten, dit maakt het voor ons makkelijker om alles te bundelen. Berichten zonder concreet voorstel worden verwijderd.
-Ben je het eens met andermans suggestie? Geef deze post dan een like.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

breien schreef:
13 apr 2021 12:35
De hele oude topics zonder enige reacties hoeven wat mij betreft niet zichtbaar op de thuispagina te staan. De topics zijn toch al gesloten en niet actueel meer.
2 zielen, 1 gedachte. En dat op hetzelfde moment.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door kuklos »

Oude onbeantwoorde topics rechts weghalen.

Topics waarin TS na een week nog niet heeft gereageerd een mailtje naar TS sturen dat ze binnen een week moeten reageren. Doen ze dat niet, topic verwijderen. Zelfs als er reacties in het topic staan.

Indien een TS twee keer zoiets doet, een topic openen en niet meer terugkomen om te reageren ondanks een mail van de moderators, zo'n TS een ban ven een jaar geven.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door Lowieze »

‘Vind dit topic leuk’ vervangen door ‘eens’ en ‘niet eens’ of 👍 en 👎

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door Moneyman »

1) Van mij mag de "vind ik leuk" button weg.
2) Daarnaast zou ik graag de knop "markeer alles als gelezen" weer terug willen zien.
3) datzelfde geldt voor "toon ongelezen topics".
4) En een check op alle gebruikte links kan ook geen kwaad, er zijn er een aantal die niet werken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door crazyme »

Graag goed kijken naar tweakers.net (voor zover jullie dat nog niet hebben gedaan)

Eigen faciliteit om afbeeldingen te plaatsen.
Een afbeelding zegt meer dan 1000 woorden om het afgezaagde gezegde er maar eens bij te slepen.

Duim omhoog om nutteloze reacties te voorkomen.

Automatisch slot wanneer de afkorting BW meer dan 3x voorkomt in een topic (sorry :) )

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nog een verbeterpunt: koppel dit keer ook daadwerkelijk terug welke punten jullie wel of niet oppakken (en waarom).

Kijkend naar de reacties hier, zie ik allemaal zaken die letterlijk al jarenlang in het feedback-topic worden genoemd, maar waarop vrijwel nooit een terugkoppeling komt, en waarop toezeggingen om erop terug te komen structureel niet worden nagekomen.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

kuklos schreef:
13 apr 2021 13:00
Topics waarin TS na een week nog niet heeft gereageerd een mailtje naar TS sturen dat ze binnen een week moeten reageren. Doen ze dat niet, topic verwijderen. Zelfs als er reacties in het topic staan.
Of automatisch het vinkje aanzetten dat een TS altijd bericht krijgt als er een reactie in zijn topic is gezet. Dit als herinnering. En mocht er inderdaad na een week geen reactie/uitleg/dank je wel komen, dan verwijderen.

J. Deltoer
Berichten: 3034
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

De mogelijkheid om te reageren op oude topics weer activeren. Soms zijn er zaken die weer heel relevant zijn en dan moet je een nieuwe topic aanmaken terwijl er al een bestaat maar waar je niet meer kunt reageren.
In het verlengde hiervan: oude topics niet verwijderen. We steken ook niet archieven in de fik omdat het lang geleden is

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door john18 »

De topicmaker verplichten te reageren. Want ik zie hier vaak bedrijf shaming terwijl blijkt dat t’s zelf fout zit. Zoals onlangs de topic over de offerte met kunstof kozijnen. Als blijkt dat ts fout zit en het bedrijf schade op loopt door de topic of niet reageert, de topic verwijderen. En zoals eerder al gemeld het bedrijf een mail sturen van topic. Er word vaak eenzijdig gereageerd (ook door mij) op verhaal zonder de hele verhaal te hebben. Wij kunnen ook maar allleen reageren op een eenzijdige verhaal. Is het verhaal correct prima maar de topic die ik net aanhaalde doet gewoon schade aan een blijkbaar keurige bedrijf.

J. Deltoer
Berichten: 3034
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Vroeger kon je een topic aanmaken of een reactie plaatsen als gast. Dat is jaren geleden uitgezet. Opnieuw mensen die mogelijkheid bieden zonder dus de verplichte registratie zou drempelverlagend zijn.

Gesloten