LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Koeien, varkens of ander vee kan je hier bespreken
floyd
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 sep 2005 13:45

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door floyd »

:twisted: Wat gaan we weer off topic :twisted:

Het gaat mij erom dat de HEMA zijn biggentjes NIET verdoofd met de castratie!!
Hievan wordt de Hemaworst 1eurocent goedkoper :twisted:

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door Fiore »

Maar dat staat toch ook niet op de hemaworsten? Staat er op de verpakking van hemaworsten: diervriendelijk.. of biologisch? Nee, dus dan weet je dat het heel goed vlees uit de bio industrie kan zijn, en dat er in de bio-industrie vreselijke dingen gebeuren moge toch inmiddels bij iedereen bekend zijn (waaronder het couperen van staarten zonder verdoving, het afbranden van snavels etc). Dat je je daar niets van aantrekt, ok, ieder zijn zaak, trek je het je wel aan, eet dan geen bio-vlees (en ga er maar van uit dat als het niet expliciet wordt vermeld, dat het het dan ook niet is) en dus ook geen hemaworst.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door Laurent »

Ik ga dadelijk in de stad bij de Hema een paar lekkere gerookte worsten kopen, alsmede verse zuurkool en speklappen.

Dat wordt smullen vanavond voor de familie, waarbij niemand zich gelukkig afvraagt waar de beesten vandaan komen en hoe ze geslacht worden, met of zonder verdoving maakt namelijk niets uit.(een ex-boer)

Bio boeren ?,
Het zal wel, is Fiore daar wel eens geweest ?,

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door Fiore »

och da's natuurlijk ook een manier van leven, je gewoon nergens wat van aantrekken.. helaas denken sommige mensen soms wel eens na over iets en dat kan vervelend zijn ja.. soms wilde ik dat ik was zoals jij, je gewoon volproppen zonder erover na te denken, als jij maar lekker eet, toch?
maar ik kan toch niets doen hier, om iemand te overtuigen, al eet je vanavond acht hemaworsten, dus ik kap ermee, de groeten

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door Laurent »

Fiore schreef:
Geplaatst op: 07 Nov 2006 17:10 Onderwerp:
och da's natuurlijk ook een manier van leven, je gewoon nergens wat van aantrekken.. helaas denken sommige mensen soms wel eens na over iets en dat kan vervelend zijn ja.. soms wilde ik dat ik was zoals jij, je gewoon volproppen


He Fiore wat jij hierboven schrijft is voor jouw rekening en komt niet uit mijn koker.

Wij zitten niet te proppen en niet te schransen.
Probeer iemand op een normale manier te overtuigen en niet van dik hout zaagt men planken.

Hema verkoopt per jaar 8 miljoen worsten, dus dat zijn heel wat vreters bij in jouw opinie?????

De dieren milieuclub heeft inmiddels bereikt dat de paarden in Makkum geslacht worden, na hun geuite dreigementen aan de gemeente en eigenaren. :?: :idea: :?: :oops:

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door Fiore »

ja dat zijn inderdaad heel wat mensen die dan misschien niet proppen maar in ieder geval niet nadenken over wat ze eten. Of er wel over nadenken en die het niet kan schelen. En ik hoef ook niemand te overtuigen. Iedereen hier weet hoe de zaken in elkaar zitten, en als dat nu nog niet tot je is doorgedrongen zal het niet meer gebeuren ook, want daar ben je dan blijkbaar niet gevoelig voor. Net als het mensen die gewoon bont dragen niet kan schelen hoeveel dieren hebben geleden voor 1 jas.
Maar wat hebben die paarden er nu mee te maken? Die gaan echt niet naar de slachterij door de 'dieren milieuclub' hoor, maar omdat er mensen zijn die graag paardenvlees eten.. hadden ze beter kunnen laten verdrinken dan?

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door Laurent »

De voor en tegens over vlees gebruik, wel of niet van bio farm, zijn niet op een lijn te krijgen.

De vegetarisch levende mensen , gekoppeld aan een dierenbeschermingspartij, zijn niet te overtuigen, zij beschouwen vleeseters als vol proppers , halve kanibalen en milieuvandalen.

Bovenstaande is natuurlijke baarlijke nonsens.

Ik heb niets met vegetariers,maar matig mij over die lui ook geen oordeel aan, zolang zij zich maar niet met hand en tand afzetten tegen 98 % van de bevolking, ik vraag me wel eens af of milieubewakers en vegetarisch geen luxe probleem hebben in de westerse rijke wereld. Inderdaad Fiore stop de discussie maar of je zou willen weten wat ik koolhydraat arm aan het koken ben, Smakelijk eten :)

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door karinknol »

Als ik terug keer naar het onderwerp, inderdaad, deze biggetjes worden ook niet verdoofd, net als zovelen. Ik heb wel de man van de Hema horen zeggen dat hij het graag anders zou zien, maar dat zij hier geen invloed op kunnen uit oefenen, omdat ze maar klein zijn in de vleesmarkt.

Fiore, voor jou hoop ik echt dat jij een veganist bent, want waar zijn jouw schoenen van gemaakt waar je op loopt, je schooltas, want aan jouw antwoorden is af te leiden dat je nog op school zit. Ik ben van mening dat je niet dramt, maar veroordeeld, je scheert zomaar mensen over één kam. Je noemt mensen die vlees eten in één zin met mensen die bont dragen, of je bent nog jong en je zit vol met idealen, of je bent echt zo'n engerd als Duivendak.

Trouwens als jij echt zo goed nadenkt over je eten, denk eens als je een blikje open trekt, wat de witte binnenkant van een blikje allemaal bevat. Waar de groentes allemaal zijn ingespoten, ik wens je veel plezier met uitzoeken.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door mr T. »

Lees in het A D eens over de paarden in Marrum en het verhaal van de eigenaar, hij voelt zich oa persoonlijk bedrijgt door de dieren activisten.
Blijkbaar voelden die paarden zich niet bedreigd door opkomend water? Helaas wel het gevolg van nalatigheid van de paardenfokker in kwestie. Zo ongeveer iedereen in dit land was op de hoogte van aankomend stormachtig weer, maar deze ene paardenfokker blijkbaar toevallig niet. Is er helaas ook zonder al teveel problemen mee weggekomen. Geen wonder dat er mensen in deze wereld zijn die gefrustreerd raken daardoor. Maar goed: deze paardenfokker is in de ogen van de eters van Hema worst vast een grote held.
De vegetarisch levende mensen , gekoppeld aan een dierenbeschermingspartij, zijn niet te overtuigen, zij beschouwen vleeseters als vol proppers , halve kanibalen en milieuvandalen.
De meeste vegetariers zijn helemaal geen lid van Partij voor de Dieren o.i.d. Daarnaast is het gewoon een feit dat vleeseters inderdaad milieuvandalen zijn. En dan hebben we het nog niet gehad over het dierenleed dat ze veroorzaken.
Ik heb niets met vegetariers,maar matig mij over die lui ook geen oordeel aan, zolang zij zich maar niet met hand en tand afzetten tegen 98 % van de bevolking, ik vraag me wel eens af of milieubewakers en vegetarisch geen luxe probleem hebben in de westerse rijke wereld.
Dit is de wereld op z'n kop zetten. Vlees eten is een milieuverpestende luxe. En die 'luxe' komt met name voor in de westerse wereld. Alleen daar heeft het onnadenkend deel van de bevolking de luxe om vlees te eten zonder zich zorgen te maken.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door Laurent »

Mr T schreef zijn leed als volg":

Dit is de wereld op z'n kop zetten. Vlees eten is een milieuverpestende luxe. En die 'luxe' komt met name voor in de westerse wereld. Alleen daar heeft het onnadenkend deel van de bevolking de luxe om vlees te eten zonder zich zorgen te maken. :roll: :roll: :idea:

Dit onderschrijft precies de eenzijdige blik van de vegetarisch ingesteld lui, zij die niet aan hun profiel voldoen zijn barbaren-en
vleescriminelen.

Smakelijk eten gewenst vanavond, wij gaan BBQ in de openhaard houtkachel, varkens en lamsvlees als hoofdgerecht.

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door karinknol »

mr.T,

de mens is een carnivoor, al van eeuwen heer, is niet alleen de luxe van het westen hoor. Verdiep je eens in andere landen. In Afrika eten ze slangen, marmotten, katten en honden, das ook vlees. Kanibalen bestaan ook nog steeds, doe toch niet zo dom man.
Moeten we maar weer op jacht gaan met een speer?
De luxe van vleeseten, ha, overal op deze wereld eten mensen vlees, een kleine rare extreme groep uitgezonderd, die een grote groep duidelijk wil maken dat wij fout zitten!

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

de mens is een carnivoor,
Leuk geprobeerd Karin, maar we zijn omnivoren. Daarom hebben we zowel snijtanden als platte kiezen :wink:

Maareh... dat gezeur van dat kind van de vegetariërsbond kwam me de keel uit! Alleen werd ik onpasselijk door die pinda's in chocolade die zo glimmen. Waar werd die lak van gemaakt!? Gemalen luizen!? :( Ik ben geen vegetarier, maar ik kijk met heel andere ogen naar die pindadingen. BAH!

elianne
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 aug 2006 00:01

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door elianne »

Waarom gaat het hier voornamelijk over de HEMA? Op de link naar WakkerDier staat toch aangegeven(kleine lettertjes, onderaan) dat
Niet alleen HEMA maar ook andere aanbieders van rookworsten en varkensvlees kopen op deze manier voordelig in.
Dus niet alleen de rookworsten van de HEMA maar ook van ......(vul zelf maar in).

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door Laurent »

maar die worsten zijn niet zo lekker als de worsten van de HEMA, zij verkopen er per jaar zo,n 8.000.000 lees acht miljoen stuks

partij voor de dieren promoot die worsten ook nog. :D :D

ehouba
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:37

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door ehouba »

Allereerst voor de duidelijkheid: ik eet vlees.

Een aantal mensen op dit forum schrijft volgens mij hoofdzakelijk om te provoceren. De ongenuanceerde uitspraken zijn niet van de lucht.

Voor de productie van een kilo dierlijk eiwit (vlees) in meen ik ongeveer 7 kilo plantaardig eiwit nodig. Als alle mensen op de wereld net zo veel vlees zouden eten als wij (en ik, ik geef het toe) dan hebben we een heel groot probleem, want dan komen we voedsel tekort.

Een paar mensen op dit forum doen net of vegetariërs en dierenactivisten de "vijand" zijn de bestreden moet worden. Alsof ze bang zijn dat elk moment een vego-dierenactivisten commandogroep tijdens hun maaltijd kan binnenstormen om hun carbonade van hun bord te jatten. Terwijl vegetariërs en dierenactivisten gewoon mensen zijn die ook begaan zijn met hoe dieren worden behandeld. Is dat nu zo erg? Sommigen van ons kan dat niet schelen, of ze hebben geen zin om er over na te hoeven denken. Ook goed, maar een feit blijft wel dat vleesproductie een behoorlijke aanslag op het milieu en het voedselgebruik maakt. Of je er nu over na wil denken of niet.

En om op de topic terug te komen: wat is nou de reden dat je voor 1 eurocent per worst zou willen dat dieren onnodig pijn lijden? Is dat alleen maar om stoer te doen, net als mensen die bij een broodje shoarma geen sla willen "omdat ze geen konijn zijn"? Of wil je alleen maar provoceren en tegen zere benen aantrappen? Of vind je vlees gewoon lekker en geven mensen die over dierenleed beginnen je toch een ongemakkelijk gevoel, maar in plaats van erover na te denken (wat je niet wilt) druk je de kritiek maar hard de grond in.

Nogmaals: ik ben géén vegetariër en ook geen dierenactivist. Gewoon iemand die zich een beetje loopt te ergeren aan de mensen hier die zich meer bezig houden met afbekken, aftroeven en afblaffen van de mensen van de "tegenpartij" zonder zich echt bezig te houden met het topic.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door Laurent »

ehouba,

lees je eigen bericht eens na , en sluit je aan bij dierenbeschermers etc.

waarom ophef over het doden van dieren??, een normaal gebeuren in de geschiedenis, het drammen tegen 99 % van de mensheid welke vlees lekker vindenis hypocriet te noemen.

polka
Berichten: 131
Lid geworden op: 23 jul 2006 11:02

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door polka »

ik verbaas me iedere dag over het feit dat er mensen zijn die de lelijke dieren durven op te eten,voor mij hoeft dat helemaal niet

ehouba
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:37

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door ehouba »

Voor Polka: hij is leuk!

Voor Laurent: Ik wil me nergens bij aansluiten. Dat jij in hokjes denkt moet je zelf weten, maar laat mij verder zelf uitmaken waar ik me bij aansluit!

waarom ophef over het doden van dieren??, een normaal gebeuren in de geschiedenis, het drammen tegen 99 % van de mensheid welke vlees lekker vindenis hypocriet te noemen.
Ik maak geen ophef over het doden van dieren. Volgens mij heb je mijn stukje niet echt gelezen. Ik vind het prima dat er dieren worden gedood om opgegeten te worden. Ik wijs alleen maar op de consequenties voor het milieu.
Verder dram ik niet, want ik heb duidelijk aangegeven dat ik vlees eet (lezen Laurent!). Ik vind het ook helemaal niet erg dat 99% van de mensheid vlees zou eten. Prima! Zolang we onszelf er maar niet in de problemen mee werken. Ik vind vlees zelf ook erg lekker.

Lees voor je weer antwoordt mijn stukjes nog eens, want als je weer totaal iets anders terugschrijft dan waar ik het over heb denk ik niet dat ik je verder serieus hoef te nemen. Dan zit je hier inderdaad alleen maar te stangen. Dat geeft verder niet, maar dan moet je niet verwachten dat je serieus genomen wordt.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door Laurent »

juist, hou je aan dat spreekwoord, en laat ons normaal vlees eten

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: HEMA worst biggentjes worden ook NIET verdoofd

Ongelezen bericht door Laurent »

De te castreren biggen worden allemaal niet verdoofd, dit is wettelijk niet verplicht.

Gesloten