LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] achmea avero

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
yvon wdb
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:20

achmea avero

Ongelezen bericht door yvon wdb »

Ik heb mijn 2 kinderen op 22 januari aangemeld op de collectieve polis van mijn man. Tot op heden nog steeds geen polis ontvangen. Ik heb al tientallen telefoontjes gepleegd waar gemiddeld de wachttijd een uur is ( tegen lokaal tarief) Ik heb natuurlijk wel de vorige verzekeraar van mijn kinderen op moeten zeggen want het moest voor 1 maart. Aangezien ze nog steeds niet ingeboekt waren op 27 februari heb ik de opzeggingsbrief nog maar een keer verstuurd maar nu aangetekend om zeker te zijn dat mijn kinderen verzekerd zijn. Nu beginnen er kosten te komen, maar waar moet je ze declareren als ze nog nergens bekend zijn?! Nadat ik weer gebeld had met avero en ik weer te horen kreeg dat er voor de 3e keer een computerstoring was geweest en ze nog steeds niet ingeboekt zijn, word ik er wel een beetje hopeloos van! Is dit nu wat hoogevorst bedoelde met goed geregeld?? Studenten die een rib uit hun lijf kwijt zijn met het nieuwe zorgstelsel en administratie die bij avero ( en waarschijnlijk nog meer verzekeraars! )niet in orde zijn? Sorry, maar ik vind het een groot zooitje. Zijn er mensen die nu eindelijk wel een polis hebben gehad van avero en wanneer hebben ze zich aangemeld, dan weet ik hoe lang ik nog moet wachten.

empie
Berichten: 258
Lid geworden op: 19 sep 2005 13:46

Re: achmea avero

Ongelezen bericht door empie »

Ik heb ons halverwege december collectief via mijn man zijn werk aangemeld bij Avero.
Tot nu toe nog niets ontvangen van Avero, ook wij hebben al tig keer gebeld.
De vorige verzekering gelijk opgezegd, op 1 januari waren we daar uitgeboekt.

yvon wdb
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:20

Re: achmea avero

Ongelezen bericht door yvon wdb »

We hebben net weer contact gehad met avero en als het goed is krijgen we eind!! mei de polissen thuisgestuurd.Dus de belofte van voor 1 maart is alles binnen zijn allemaal loze woorden geweest. Ben benieuwd hoe het met declareren gaat want ik ben toch niet van plan om alle nota's te gaan voorschieten omdat hun zo achter lopen op schema. Ze hadden gezegd dat mijn kinderen collectief bij mijn man zijn werk konden ook al zijn ze boven de 18. Nu kreeg ik te horen dat het alleen zo is boven de 18 als ze studiefinanciering krijgen en niet zoals mij eerst werd verteld zolang ze thuis wonen tot 27 jaar. Ook weer zo lekker want mijn dochter heeft geen studiefinanciering! Ik heb nu al 6 verschillende verhalen gehoord van 6 verchillende mensen, dus ik wacht nu maar af wat het goede antwoord is. :x

L1la
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jan 2006 10:06

Re: achmea avero

Ongelezen bericht door L1la »

Wij wachten ook op de een polis van avero achmea en ook wij hebben al kosten die ik wil declareren, na wat surfen kwam ik op hun internet site dit tegen
Ik heb nog geen polis ontvangen maar kan ik wel kosten declareren?



Oplossing


Dit is geen probleem, vanaf 1 januari 2006 vergoeden wij de kosten volgens de polisvoorwaarden.
Wij adviseren u te wachten met het insturen van nota´s tot het moment dat u een polisblad hebt ontvangen. Mocht dit nog niet geval zijn en u wilt wel direct declareren, dan is dit ook geen probleem.
De nota´s kunnen dan via het declaratieformulier worden ingestuurd. Het declaratieformulier kan gedownload worden van internet (via www.averoachmea.nl). Vermeld – als u al wel een bevestigingsbrief heeft ontvangen- op het declaratieformulier het polisnummer of het aanvraagnummer dat in deze brief is vermeld. Beschikt u over geen van deze gegevens dan vermeldt u “polis in aanvraag” rechtsboven op het declaratieformulier. Wij wijzen u er op dat in verband met grote drukte de verwerking van uw declaratie iets langer kan duren dan u normaal van ons mag verwachten.
Dit wilde ik jullie niet onthouden
Klik hier voor het formulier http://www.averoachmea.nl/web/show/id=106406

yvon wdb
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:20

Re: achmea avero

Ongelezen bericht door yvon wdb »

Bedankt voor de tip! Ik zal ook even kijken op die site en mijn familieleden waarschuwen die ook nog met declaratie's zitten en nog geen polis of bevestigingsbrief hebben gekregen. :wink:

empie
Berichten: 258
Lid geworden op: 19 sep 2005 13:46

Re: achmea avero

Ongelezen bericht door empie »

Ik ben heel nieuwsgierig of er al iemand is, die of een bevestigingsbrief of een polis heeft ontvangen van avero achmea.

L1la
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jan 2006 10:06

Re: achmea avero

Ongelezen bericht door L1la »

Helaas nog niets ontvangen, je zou toch denken dat ze wat van zich laten horen want zo halen ze ook geen premies binnen. Ik adviseer het geld hiervoor apart te houden wat het stapelt zich al snel op.

yvon wdb
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:20

Re: achmea avero

Ongelezen bericht door yvon wdb »

Ik heb nu het nieuwe polisblad ontvangen van mijn man zijn werk en daar is niets op aangepast! Wel het nieuwe bedrag dat we moeten betalen, maar niet het andere pakket wat ik aangevraagd heb en mijn andere kinderen staan er nog steeds niet op! :x Het leuke is dat hij is gedateerd op 26 februari. Dus ik ben bang dat het nog wel een tijdje gaat duren op zo'n manier.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: achmea avero

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Goed zo dat wij als consumenten op dit forum deze klachten kunnen vastleggen. Zo staat Avero er (niet) mooi op. Als potentiele klanten die nog een verzekering moeten afsluiten dit zien, zullen zij zeker niet voor Avero kiezen! Is dit misschien een gevolg van het Zilveren Kruis fiasco? Werken alle Achmea dochters samen via 1 groot callcenter en 1 groot administratief centrum?

Dan deFriesland: elke keer als ik een wijziging doorgeef (bijv adres, of extra AV) krijg ik de polis netjes na ca. 1,5 week thuisgestuurd. Als ik ze bel, heb ik ze direct aan de telefoon. Ik zou bijna zeggen, dit is mijn geheim, want als ik dit verklap wordt mijn comfortabele positie minder door toestroom van nieuwe klanten!

L1la
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jan 2006 10:06

Re: achmea avero

Ongelezen bericht door L1la »

Via tussenpersoon vandaag een nummer ontvangen en een declaratie formulier.
Nou waren die laatste al de deur uit maar nu kan ik in ieder geval een nieuw nr doorgeven aan tandarts, orthodontist, dokter en apotheek.

yvon wdb
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:20

Re: achmea avero

Ongelezen bericht door yvon wdb »

Nou, eindelijk dus iemand die al een stapje verder is bij achmea! :wink: Wij hebben tot op heden nog steeds niets ontvangen van de kinderen, maar mijn zoon heeft ook zijn geld nog niet terug van Anderzorg ( die ze vanaf jan. al inhielden.) dus die zit ook niet echt op een polis te wachten nu van achmea want dan moet die arme student nog eens 300 euro voorschieten die hij niet heeft. :D Maar je wordt er echt moedeloos van vind ik. Ik hoop dat met de nieuwe verkiezingen volgend jaar mensen gaan stemmen op de partij die het zorgstelsel weer terug wilt draaien in de oude situatie, want dit schiet voor niemand op!

L1la
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jan 2006 10:06

Re: achmea avero

Ongelezen bericht door L1la »

Nou ook ik zit nog te wachten op geld van VGZzzzzzz. Mijn man heeft het al terug gekregen in feb terwijl bij mij het in maart nog steeds afgeschreven werd. Volgens hun was dat omdat ik collectief was en de die afdeling achterliep. Heb via mail al wel bevestiging dat het beéindigd is, maar ben benieuwd of er in april weer geld wordt afgechreven.
Het is wel duur want voor Avero Achmea heb ik ook al voor €700 aan rekeningen ingediend. Zal blij zijn als het allemaal rond is.

empie
Berichten: 258
Lid geworden op: 19 sep 2005 13:46

Re: achmea avero

Ongelezen bericht door empie »

Het is inmiddels meer dan 3 maanden geleden dat wij ons collectief via mijn man zijn werk hebben aangemeld bij Avero Achmea, tot op vandaag nog niets van Avero ontvangen. Als ik Avero bel, zeggen ze van niets te weten en kunnen ze niets over ons vinden. De tussenpersoon Meeuws zegt dat wij geaccepteerd zijn en heeft het collectief nummer aan ons doorgegeven.
Vreemd allemaal, de een betaald een dubbele premie, de ander zoals ik, wil betalen en kan de premie nergens kwijt, dus bij deze: Avero kom op met die papieren, dan kan ik eindelijk eens betalen!!!!!

sprongetje
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:09

Re: achmea avero

Ongelezen bericht door sprongetje »

Misschien moeten we even een paar weken niet bellen. Dan kunnen de dames en heren de achterstand even wegwerken. Iedereen is verzekerd, en als het via een tussenpersoon is geregeld is er al helemaal geen probleem!

thammy
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mar 2006 22:32

Re: achmea avero

Ongelezen bericht door thammy »

BEN WERKZAAM BIJ AVERO-ACHMEA, EN DOE DIT ERG GRAAG.
MISSCHIEN IS HET EEN IDEE OM DE DAMES EN HEREN VAN DE AFDELING KLANTENCONTACT EENS VRIENDELIJK TE BEDANKEN VOOR AL HET UITZOEK WERK.
HET IS NIET ALTIJD POSITIEF NIEUWS, MAAR ZE HEBBEN WEL EEN VRIENDELIJK WOORD VOOR U.

yvon wdb
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:20

Re: achmea avero

Ongelezen bericht door yvon wdb »

er is niemand die gezegd heeft dat de mensen aan de telefoon niet vriendelijk waren! er zijn gewoon te weinig mensen in dienst genomen om het goed en op tijd af te kunnen handelen. je moet het ook niet persoonlijk opvatten als we het over avero hebben. :wink: maar eindelijk heb ik nou alle papieren binnen en is alles nu geregeld voor mij en de kinderen! weer een probleem minder. hopelijk is het voor alle mensen die op dit forum gereageerd hebben nu ook snel opgelost. :D

Remi
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 feb 2004 23:45

Re: achmea avero

Ongelezen bericht door Remi »

En dan de afdeling autoschade op orde brengen :cry:

L1la
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jan 2006 10:06

Re: achmea avero

Ongelezen bericht door L1la »

YESSSS!!!
Polisblad is binnen en alle gegevens kloppen. Dat is weer een stapje vooruit. Nu afwachten tot ze de claims uitbetalen. En hopen dat ik snel bevestiging krijg van VGZ dat ik uitgeschreven ben en m'n geld terug krijg.

EdR09
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2006 23:02

Re: achmea avero

Ongelezen bericht door EdR09 »

Net als de meeste hebben wij nog niets van Avero Achmea ontvangen. Tevens is er nog steeds geen premie betaald. Dit stapelt zich alleen maar op (Nu staat de teller al op € 750,-- en we gaan naar de € 1.000,-- !!). Het geld hebben we gereserveerd, maar het toch niet leuk dat zodirect in eens € 1.000,-- van je rekening wordt afgeschreven en hoe lang gaat dat duren ?. En als die is afgeschreven, begin april (ik noem maar wat), wordt er dan ook nog eens midden april een premie afgeschreven ? Leuk vooruitzicht.

Ik heb een colletieve afgesloten via mijn werk en daar zit een assurantiekantoor tussen, die heeft belooft dat het midden maart zou worden afgeschreven.......

En dan een commentaar van die dame die bij Avero werkt en dat zo graag doet. Als je werkgever geen beloftes na kan komen, dan moeten ze daar ook niet mee adverteren. Alles draait om zieltjes (en dus geld) winnen en daar besodemieteren ze de boel wel mee.
Iedereen heeft er echt op om goed en VOORAL NETJES behandeld te worden. Ook bij die verzekeraar waar u zo graag werkt.

yvon wdb
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:20

Re: achmea avero

Ongelezen bericht door yvon wdb »

Bij ons word nu alles op de salaris bij mijn man ingehouden en dat is eind april. Zoals je op dit forum hebt kunnen lezen hebben wij inmiddels wel de polissen binnengekregen. Ik verwacht toch wel dat het nu bij alle mensen die op dit forum staan nu ook heel snel de polissen zullen binnenvallen en dat het snel word opgelost!! Maar desalniettemin word je er allemaal niet vrolijk van. Mijn zoon heeft zijn geld ook nog niet terug gekregen van die andere maatschappij dus die word nog eens dubbel gepakt. Nou zou je zeggen wat in het vat zit verzuurd niet, maar bij een student zit er niet zoveel in het vat, dus kunnen de ouders voorlopig weer over de brug komen :!: En nu maar duimen dat ze volgend jaar januari de premie's niet gigantisch verhogen anders kunnen we weer overstappen naar een andere verzekering en begint deze ellende weer van voor af aan.

Gesloten