LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEGON Rekening: opnieuw identificeren

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Hermanio1952
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2020 17:35

AEGON Rekening: opnieuw identificeren

Ongelezen bericht door Hermanio1952 »

k heb een spaarrekening op AEGON staan
Nu moet ik mij vóór 28 december opnieuw identificeren op de AEGON site.
Vanaf die datum kan ik niet aan mijn rekening komen als ik mij niet identificeer, wat me gewoon niet lukt!
Ik heb het al verschillende keren geprobeerd maar het lukt me echt niet.
Met proberen te bellen en chatten kom ik er met geen mogelijkheid doorheen.
Ik heb wel op WhatsApp contact gehad, en daar wordt gezegd dat ik het moet doen zoals ik al verschillende keren tevergeefs heb geprobeerd.
Of werdt er gezegd: dan zet u het spaartegoed maar op een andere spaarrekening!!
Moet ik dat dan maar doen?
Dit is toch verre van klantvriendelijkheid?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: AEGON Rekening: opnieuw identificeren

Ongelezen bericht door Brahms »

En waar gaat het dan fout

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: AEGON Rekening: opnieuw identificeren

Ongelezen bericht door Moneyman »

En op welke datum heb je heir bericht over gehad? Dat zal vast niet gisteren geweest zijn.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: AEGON Rekening: opnieuw identificeren

Ongelezen bericht door grun »

Daar zijn meerdere klachten over, zie onderstaande link. Daar lees ik ook in een van de reacties het volgende:
"Alternatief
Lang niet iedereen heeft echter een recente iPhone of Android-telefoon met NFC-lezer. Worden die mensen dan de toegang tot hun rekening ontzegd?

Dat is niet het geval, benadrukt de woordvoerder. ‘Bij klanten die zich willen identificeren, maar het niet op de voorgestelde manier kunnen, gaan wij uiteraard geen rekening beëindigen.’

De bank werkt aan een alternatieve methode voor klanten om zich te identificeren, maar kan nog niet vertellen hoe dat eruit gaat zien. Een fysieke ontmoeting met de klant zou werken, maar dat is in de huidige coronatijd niet verstandig, vertelt de woordvoerder.

Klanten die zich niet kunnen identificeren met een smartphone, kunnen binnenkort een bericht van Aegon verwachten waarin een andere manier van identificatie wordt aangeboden."

Ik ga er vanuit dat uw rekening voorlopig niet geblokkeerd wordt.
https://www.maxmeldpunt.nl/topic/opnieu ... t%20hebben.

lenyenfred
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jun 2006 23:48

Re: AEGON Rekening: opnieuw identificeren

Ongelezen bericht door lenyenfred »

Wij hebben dit ook meegemaakt. Tot het brutale toe. We moesten maar ergens anders gaan sparen. Veel dreigen. We zijn naar de ING gegaan en vriendelijk geholpen. Boden zelfs 10 spaarPOTJES aan, uit zichzelf, waar Aegon zei, we zijn geen spaarpot.
Wij hebben wel rijbewijzen, wat altijd goed was, maar geen speciaal legitimatiebewijs. Dit werd niet geaccepteerd. Hoe kom je aan een ID? Ja, op vertoon van je (geldig)rijbewijs.
Deze situatie eerder bij Radar aangekaart, maar die deden er ook niets mee, vandaar de overstap.

AbJokes
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2017 10:26

Re: AEGON Rekening: opnieuw identificeren

Ongelezen bericht door AbJokes »

Ik vind al die negatieve reacties vreemd. Zowel mijn man als ik kregen eerst een aankondiging van Aegon dat de identificatie gedaan moest worden. Na ruim een week kregen we een brief met uitleg en de code, je kon je identificeren met paspoort, ID kaart of rijbewijs. En het was binnen 10 minuten gebeurd. Inloggen op je smartphone, foto beide zijden ID, dan een foto van je zelf en klaar is kees. Dan na 3 dagen een bericht of de identificatie wel of niet gelukt is.

Gesloten