LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Agis zet 9000 cliënten uit verzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Agis zet 9000 cliënten uit verzekering

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Zorgverzekeraar Agis heeft van 9000 cliënten de verzekeringsrechten opgeschort. Volgens Agis gaat het om verzekerden die na half december ondanks herhaalde oproepen niets van zich hebben laten horen. Als ze daarin volharden, zal Agis de verzekerden per 1 mei royeren, liet een woordvoerder maandag weten.

In de nieuwe zorgwet kan een zorgverzekeraar cliënten die drie maanden geen premie betalen, uit de verzekering zetten. Verzekeraars hebben vorig jaar gezegd dat ze van die mogelijkheid gebruik zouden maken. Andere zorgverzekeraars (Achmnea en VGZ) hebben echter laten weten dat ze momenteel nog geen cliënten uit de verzekering hebben gezet.




Strakker

Met ingang van januari stelt Agis zich strakker op ten opzichte van mensen die hun premie niet betalen, bevestigde de woordvoerder. Na het verzoek om premiebetaling stuurde het bedrijf in januari en februari een herinnering. De 9000 die daarop niet hebben gereageerd, kregen vorige week te horen dat ze met onmiddellijke ingang onverzekerd zijn.

Als ze de premies deze of volgende maand echter alsnog voldoen, is er niets aan de hand, zegt de woordvoerder. Begin deze maand maakte Agis bekend dat het bedrijf door de vernieuwing van het zorgstelsel 430.0000 cliënten heeft verloren.

Overgestapt

Volgens Agis zijn veel verzekerden overgestapt naar een andere verzekeraar die een goedkopere polis aan kan bieden. Als gevolg daarvan moet Agis, die te boek staat als een sociale zorgverzekeraar die voortkomt uit de ziekenfondsen, ongeveer honderd personeelsleden ontslaan. Dat komt boven de 250 werknemers die al eerder de wacht werd aangezegd.
bron : nu.nl

Mensen kunnen na 3 maanden niet betalen uit de verzekering gezet worden, maar vervolgens ergens anders terug komen omdat er een inschrijvingsplicht geld. Hoe groot is dan de kans dat mensen een voor een alle verzekeraars afgaan en nergens betalen maar een paar maanden rondlopen om er dan uitgewerkt te worden?

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Agis zet 9000 cliënten uit verzekering

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Daarom hebben de verzekeraars er bij minister Hoogervorst ook voor gepleit om een zwarte lijst aan te leggen voor mensen die, niet betalend, alle verzekeraars afgaan. Er zal zeker een groep zijn die dit zal gaan doen, wat mij betreft mogen ze deze groep hard aanpakken. Het kost de verzekeraars alleen maar tijd en energie wat zich zal vertalen in de premies...

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Agis zet 9000 cliënten uit verzekering

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Zijn we het toch nog ergens over eens martin :D

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Agis zet 9000 cliënten uit verzekering

Ongelezen bericht door Martin1976 »

zo is dat! :wink:

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: Agis zet 9000 cliënten uit verzekering

Ongelezen bericht door Wheeler »

Tja, ach, betalend of niet, deze groep mensen kost ons toch al geld.

Dat is reeds ingecalculeerd door de verzekeraars :!:

Als er daadwerkelijk een zwarte lijst wordt aangelegd zou het ons aanzienlijk minder hoeven te kosten om verzekerd te zijn volgens de nieuwe zorgverzekeringswet.

Het is namelijk zo dat iedereen meebetaald voor de onverzekerde onder ons, zo is de premie opgezet.

Niet betalen voor je zorgverzekering betekend voor mij ook inderdaad geen recht hebben op zorg in dit land, het is per slot van rekening een eigen keuze om wel of geen premie te betalen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Agis zet 9000 cliënten uit verzekering

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

ben ik geheel met je eens Wheeler, als je er voor kiest om om wat voor reden dan ook niet te betalen, dan heb je ook geen enkele recht op medische hulp en verzorging.

Ik denk dat we het artikel uit de wet dat zegt dat mensen altijd geholpen moeten worden in een ziekenhuis of zo, maar eens moeten schrappen. Eerst betalen, dan pas geholpen worden.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Agis zet 9000 cliënten uit verzekering

Ongelezen bericht door Martin1976 »

en nu maar hopen dat jij nooit geldproblemen krijgt Dilbert-boy! Notoire weigeraars om te betalen daar heb ik geen problemen mee maar er zijn zat mensen voor wie de premies net te hoog zijn om fatsoenlijk rond te kunnen komen. Natuurlijk geen argument om niet te hoeven betalen maar simpelweg stellen geen geld = geen zorg is heel kort door de bocht!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Agis zet 9000 cliënten uit verzekering

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Als ik om wat voor reden dan ook geen geld heb en dus mijn rekeningen niet betaal, accepteer ik volledig dat ik dan geen zorg meer krijg, dat is de consequentie.

Maar met het huidige stelsel van zorgtoeslag etc is een te hoge premie zo goed als onmogelijk in mijn ogen.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Agis zet 9000 cliënten uit verzekering

Ongelezen bericht door marnix »

het blijft een lastig probleem; dalijk liggen er nog meer mensen op straat dood te gaan. Vind je dan nog dat ze maar moeten creperen? En wat denk je wat het kost om iemand op staatskosten te cremeren/begraven? En weet jij (D) hoe hoog de maximale zorgtoeslag is? Voor minder vermogende lieden is dit zorgstelsel een regelrechte ramp!

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Agis zet 9000 cliënten uit verzekering

Ongelezen bericht door Martin1976 »

'k hoop dat je weet wat je zegt, het onthouden van zorg is niet zomaar wat! Kan mensenlevens kosten!

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Agis zet 9000 cliënten uit verzekering

Ongelezen bericht door Martin1976 »

bedoel ik natuurlijk Dilbert mee, ben het volledig eens met Marnix

Jeen&Albert
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2006 09:36

Re: Agis zet 9000 cliënten uit verzekering

Ongelezen bericht door Jeen&Albert »

Agis gooit je dus uit de verzekering als je 2 maand niet hebt betaald begrijp ik dus . Houd in dat als ik mijn premies terugvorder via de bank en Agis gooit mij uit de verzekering dan ben ik niet meer verzekerd bij Agis . En dat is net wat ik wil . Ze weigeren mij uit te schrijven omdat ik een dag te laat was . En Agis had te weinig telefonisten aan het werk om de drukte te verwerken .
Blijft er wel het propleem .Kan Agis met dwangmiddelen alsnog die premie innen . ?

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Agis zet 9000 cliënten uit verzekering

Ongelezen bericht door Martin1976 »

volgens mij kun je je zo dus inderdaad 'gedwongen' uit laten schrijven en ik denk niet dat ze dan nog premie van je kunnen gaan vorderen als je er geen klant meer bent!

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Agis zet 9000 cliënten uit verzekering

Ongelezen bericht door ?? »

Ga er maar van uit dat ze nog wel premie gaan vorderen. Contractueel gezien hebben ze er recht op, en de premie (zeg 90 euro per maand, maal drie voordat ze je er uit gooien) is ook hoog genoeg om dat te gaan incasseren.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Agis zet 9000 cliënten uit verzekering

Ongelezen bericht door opa »

het blijft een lastig probleem; dalijk liggen er nog meer mensen op straat dood te gaan. Vind je dan nog dat ze maar moeten creperen?
Volgens van Aardsen (VVD) moet Nederland het NewYork van Europa gaan worden, op deze manier zijn we al aardig op de juiste weg. Alleen nog de gratis kartonnen dozen voor de daklozen en we zijn er in Nederland helemaal klaar voor het land van de ongekende mogelijkheden :wink:

Gesloten