LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AllSecur Autoverzekering geweigerd door CIS registratie

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
milcox
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2014 15:06

AllSecur Autoverzekering geweigerd door CIS registratie

Ongelezen bericht door milcox »

Na ongeveer de gebroeders Coronel 2000 maal over het scherm te hebben zien scheuren, heb ik toch ook maar eens gekeken wat het voor mij zou betekenen. Tot mijn vebazing was dat een aanzienlijk bedrag. Helemaal vreemd, vind ik, daar ik al jaren klant ben bij Alianz de moeder van AllSecur.

Nou goed, vervolgens AllSecur gebeld en aangegeven dat ik wil switchen.
Na de nodige gegevens te hebben uitgewisseld kreeg ik de vermelding dat zij geen zaken met mij konden doen daar ik bij stichting CIS vijf of meer schade registraties over de afgelopen 5 jaar had staan.

Nu had ik tot op dat moment nog nooit gehoord van CIS en was ik daar derhalve ook zeer onaangenaam verrast over Mede omdat de beleving bij mij geheel anders was.
Op aangeven van de aardige meneer bij AllSecur, heb ik inmiddels inzicht gevraagd in de meldingen bij het CIS. Dat heft wel z’n tijd nodig wat direct een financieel gevolg voor mij heft, daar ik mijn verzekeringen niet kan oversluiten naar een goedkopere maatschappij. 



Ik heb ook bij AllSecur aangegeven dat ik met onze beide auto's, een Mercedes CLK waarin ik rijd en een Opel Corsa waarin m’n vrouw de wegen onveilig maakt (althans volgens ALLSecur dan), welke beide op mijn naam zijn verzekerd bij Alianz, nu op de hoogste bonus-malus trede zit (beide 75% premie korting en 17 schadevrije jaren). Dat zegt toch ook wat. Voor een (1) auto loopt op dit moment een schade claim door mijn schuld voor een bedrag van +/- €550. Dit in de veronderstelling dat dit geen verhoging van de premie met zich mee brengt. Ik betaal er immers voor (premie betaling is netto €1600 jaar)


Dat maakte allemaal niet uit. Policy van de maatschappij! Ik moest de meldingen maar bij het CIS aanvechten.

Ik heb mijn huidige maatschappij, Allianz, daarop gevraagd welke schades daar gemeld zijn. De, in dit geval aardige dame, gaf inderdaad aan dat er 5 schades over de afgelopen 5 jaren waren gemeld t.w 3 x ruit schade, 1 x verhaalbaar en 1 x lopend (in totaal voor de onze 2 auto's!!). Ook gaf zij aan dat het een normale procedure was (voor hun dan) dat in overleg met de klant of in overleg met de huidige verzekeraar de schades inhoudelijk werden bekeken om te beoordelen wat daarvan de oorzaak was. Op basis van deze beoordeling werd al dan niet de verzekering afgesloten. Ruitschade was daarbij iets waarmee coulant mee werd omgegaan. Een klantvriendelijke benadering dus.

Gezamenlijk rijden wij meer dan 50000km per jaar met onze auto's. Ik zie derhalve geen afwijkend claim gedrag! De verhaalbare schade kan mij niet worden aangerekend en 3 x ruit schade in 5 jaar is een ongelukkige samenloop van omstandigheden die moeilijk is voorkomen of te verwijten aan mijn persoon. Ik geef keurig aan dat ik +/- 40000 km per jaar rijd en derhalve heb ik meer risico en betaal ik ook meer premie. Niets mis mee. En nog een keer: VOOR 2 AUTO’s

Ik heb vervolgens AllSecure weer gebeld en kreeg dit keer een niet zo’n aardige dame aan de lijn. Deze hoorde mij aan, ging in overleg en liet mij weten: company policy einde verhaal.

Daar ik dit belachelijk en onacceptabel vind en mij nu in mijn persoonlijke integriteit aangetast voel heb ik aangeven daar geen genoegen mee te nemen. Zij gaf aan dat ik mijn klacht schriftelijk aan hun kenbaar kon maken, wat ik ook direct heb gedaan.

Ik ben nu afwachtende hun reactie daarop

Ik ben verschrikkelijk boos dat ik geweigerd wordt voor een verzekering zonder dat daar, in mijn beleving, gegronde redenen voor zijn. Ik vind hun communicatie hierover klantonvriendelijk en ongefundeerd.

Ik verzoek AllSecur eens kritisch te kijken hoe zij met hun klanten moeten omgaan en verwacht van hun een serieuze reactie op dit bericht.

Als er meerdere mensen zijn met gelijke ervaringen hoor ik dat graag.

Milco Hendrix


milcox

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: AllSecur Autoverzekering geweigerd door CIS registratie

Ongelezen bericht door Frantic2 »

5 schades, zijn gewoon 5 schades! Allsecur wil alleen de neusjes van de zalmen hebben. Met 3 ruitschades en een verhaal schade en maar 1 schuldschade kan je ws prima overal verzekerd worden, maar niet bij de prijsvechters! Die willen je niet en die mogen je weigeren. Niemand heeft acceptatieplicht.

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: AllSecur Autoverzekering geweigerd door CIS registratie

Ongelezen bericht door wieder »

... en niet vergeten dat het hier een Verzekeraar betreft. Een organisatie die minstens net zo erg is als een bank. Het gaat niet om mensen, het gaat niet om service. Het draait om hele euri. En als je de cijfertjes tegen je hebt dan ben je de sigaar. Natuurlijk zou je je situatie helemaal kunnen verklaren,maar dat zou betekenen dat er een menselijke factor nodig is om dat bij de graai-organisatie te laten verwerken. Daar zijn echte mensen voor nodig. Een callcenter waar TWEE jonge mensen voor de prijs van 1 doorgewinterd mens bezig zijn is natuurlijk veel handiger en goedkoper. Bovendien kun je die jongeren naar een beeldscherm laten kijken en als er een probleem is dat niet wordt besproken in het systeem, dan valt het buiten de maat en is het niet de verantwoordelijkheid van de Verzekeraar. En hop, snel het volgende telefoontje aannemen anders mag je niet met pauze....Mensen helpen is leuk, totdat het geld gaat kosten.. dan vinden ze er allemaal niks meer aan.
Ik vind nog steeds dat verzekeraars gelegaliseerde oplichters zijn, die ook nog eens menen boven de wet te staan. Bah, bah en nog eens bah

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: AllSecur Autoverzekering geweigerd door CIS registratie

Ongelezen bericht door vroem »

Dit in de veronderstelling dat dit geen verhoging van de premie met zich mee brengt.
dat is dan waarschijnlijk op basis van betaalde toeslag premie voor bonusbeschermer, dus geen terugval bij 1 schuldschade in een x termijn.
Dat geeft bij overstap naar een andere maatschappij echter geen rechten.

Allsecur Nederland
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 aug 2013 11:15

Re: AllSecur Autoverzekering geweigerd door CIS registratie

Ongelezen bericht door Allsecur Nederland »

Beste heer Hendrix,

Wij hebben uw klacht per e-mail ontvangen en deze voor u in behandeling genomen. Zoals wij per e-mail aan u hebben bevestigd zullen wij u zo snel mogelijk middels e-mail een inhoudelijke reactie geven.

Met vriendelijke groet,

Nicolle van Loon
Klantenservice Allsecur

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: AllSecur Autoverzekering geweigerd door CIS registratie

Ongelezen bericht door Mallet »

Allsecur Nederland schreef:Beste heer Hendrix,

Wij hebben uw klacht per e-mail ontvangen en deze voor u in behandeling genomen. Zoals wij per e-mail aan u hebben bevestigd zullen wij u zo snel mogelijk middels e-mail een inhoudelijke reactie geven.

Met vriendelijke groet,

Nicolle van Loon
Klantenservice Allsecur
Misschien is het verstandig als jullie bij de forumredactie even regelen dat jullie een geverifieerd account krijgen. Dat staat wat professioneler.

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: AllSecur Autoverzekering geweigerd door CIS registratie

Ongelezen bericht door svdmeer »

17 schadevrije jaren en dan 1600 euro per jaar betalen voor 2 auto's? Dat is wel heel erg duur. AllSecur is niet de enige waar je terecht kunt. Ik weet niet wat voor Mercedes het is (misschien een zeer dure wagen) maar ik vind het nogal een hoge premie. En stel dat die Mercedes inderdaad duur is (ik weet het niet, maar ik zie wel die hoge premie die jullie betalen) dan kan het voor AllSecur ook de combinatie zijn van claims en het te verzekeren object. Een dure auto de deur uit doen zal jullie meer geld opleveren dan overstappen naar een prijsvechter.

Ik ben zelf met een kleine auto allrisk verzekerd (bij AllSecur) voor 63 euro per maand inclusief extra's zoals verkeersrechtsbijstand en ik heb nog geen schadevrijejaren.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: AllSecur Autoverzekering geweigerd door CIS registratie

Ongelezen bericht door Jefdus »

wieder schreef:... en niet vergeten dat het hier een Verzekeraar betreft. Een organisatie die minstens net zo erg is als een bank. Het gaat niet om mensen, het gaat niet om service. Het draait om hele euri.
Tja, maar deze instelling is wel der redden dat deze partij zulke lage premies kunnen aanbieden. Hiertegen ageren is duidelijk voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Het lijkt me toch vrij logisch dat een lage premie en goede persoonlijke service niet samengaan...

Harem
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2008 20:01

Re: AllSecur Autoverzekering geweigerd door CIS registratie

Ongelezen bericht door Harem »

Mijn zoon overkwam hetzelfde, nadat zijn auto was gestolen en hij een nieuwere had gekocht. Heeft toen op basis van een vergelijkingssite voor AllSecur gekozen. Kreeg toen aan de eind van de dag een melding, dat hij werd geweigerd. Geen uitleg, niets. Er is nooit nagegaan hoe of wat. Enkel je bent geweigerd, want je staat in ons systeem!
Daar behoort ook te staan, dat je al minstens 15 jaar zo'n 35000 km per jaar rijdt en enkel door schuld van derden!() schade hebt geleden! Hiervoor heeft jouw verzekering nooit een cent hoeven uit te keren en is dus je bonus-malus premie inmiddels tot bijna maximaal verlaagd!
Ook navraag bij AllSecur leverde niets op (werd niet gereageerd!~zowel tel/als per e-mail!), totdat vergelijkingssite zich er mee bemoeide en die kreeg toen te horen, geweigerd vanwege teveel schades: 3 x in 1 jaar, waaronder de diefstal moet zijn geweest. De andere schades had hij part noch deel aan (1x parkeerschade door schuld van een ander) en de andere was vanwege rondvliegende onderdelen door een frontale botsing, terwijl zijn auto gewoon geparkeerd stond en hij thuis zat. In beide gevallen schade enkel gemeld, maar schade is steeds netjes door tegenpartij (Verzekering) betaald en via een aansprakelijkheidsverzekering. Doordat AllSecur goedkoper was wilde hij nu overstappen. Dus niet. Kon wel terug naar de oude, maar moet nu opeens de hoofdprijs betalen (zij hebben vanwege de weigering zijn premie verhoogd met €500,=!) Nu kreeg hij daarna van Achmea (moeder van AllSecur ook nog een brief met de mededeling (!), dat hij vanaf nu wel steeds overal moet melden, dat hem een verzekering is geweigerd.
Dus wordt je van slachtoffer opeens een notoire brokkenpiloot en sta je voor minimaal 8 jaar in hun systemen en nemen verzekeraars je enkel tegen de hoofdprijs!
Ik vind het schandalig, dat een verzekeraar zoiets probleemloos kan doen en je staat machteloos, want je auto MOET verzekerd zijn. Daarnaast sta je nu te boek als potentiele "fraudeur", want anders wordt je toch geen verzekering geweigerd.
Hieraan zou RADAR eens meer aandacht moeten wijden.

Allsecur Nederland
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 aug 2013 11:15

Re: AllSecur Autoverzekering geweigerd door CIS registratie

Ongelezen bericht door Allsecur Nederland »

Beste Harem,

Bedankt voor je bericht. Allereerst vind ik het jammer om te vernemen dat de verzekeringsaanvraag van je zoon is geweigerd. Geen prettig nieuws bij de aanschaf van een nieuwe(re) auto!

In je bericht lees ik dat je zoon zijn verzekering via een vergelijkingssite heeft afgesloten. Indien de totstandkoming van een verzekering via een tussenkanaal verloopt, is de vergelijker verantwoordelijk voor de communicatie omtrent de afwijzing. Ik vind het spijtig om te lezen dat hij de communicatie op een dergelijke wijze heeft ervaren.

Wat me wel bevreemd, is hij bij navraag geen reactie per e-mail danwel telefonisch heeft ontvangen. Allsecur is doordeweeks van 8:00 uur – 21:00 uur telefonisch bereikbaar en in het weekend van 9:00 uur tot 17:00 uur. Indien je zoon toch nog een telefonische toelichting wenst, nodig ik hem graag uit om contact op te nemen. We kijken dan alsnog met hem mee naar zijn verzekeringsaanvraag.

Namens Allsecur bied ik je zoon in ieder geval onze excuses aan. Klanttevredenheid en een goede service vinden we juist enorm belangrijk! Ik betreur het dan ook hoe deze verzekeringsaanvraag is verlopen.

Ik wens je een fijne avond!

Groeten Cynthia namens Allsecur

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: AllSecur Autoverzekering geweigerd door CIS registratie

Ongelezen bericht door bprosman »

Namens Allsecur bied ik je zoon in ieder geval onze excuses aan. Klanttevredenheid en een goede service vinden we juist enorm belangrijk! Ik betreur het dan ook hoe deze verzekeringsaanvraag is verlopen.
Het woord "heroverwegen" had hier prima gestaan in deze zin.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: AllSecur Autoverzekering geweigerd door CIS registratie

Ongelezen bericht door witte angora »

Allsecur Nederland schreef:We kijken dan alsnog met hem mee naar zijn verzekeringsaanvraag.
Het woord 'heroverwegen' staat inderdaad niet in deze zin. :wink:

Verder vind ik het een heel nette, inhoudelijke reactie, waarin goed naar de klacht is gekeken. Het is geen standaardverhaaltje zoals veel webcares neerzetten. Immers, AllSecur maakt melding van de verzekering van de zoon.

Ik denk dat, als er contact wordt opgenomen, dat AllSecur er zeker wel serieus naar zal kijken. Wat de uitslag zal zijn, is natuurlijk afwachten.

Gesloten