LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Allsecur betaalt uit aan schuldige

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Anoukietje
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2018 14:02

Allsecur betaalt uit aan schuldige

Ongelezen bericht door Anoukietje »

Afgelopen 7 februari heb ik een aanrijding gehad op een parkeerplaats. Het zijn schuine vakken aan weerszijde van een eenrichtings-weg op een parkeerplaats. Ik was al uit het parkeervak en keek links over mijn schouder om weg te rijden en zag nog net de tegenpartij tegen mij aanrijden. Zij kwam uit het tegenoverliggende vak.

Direct zei ze al dat wij beide achteruit reden en veranderde daarna haar verhaal naar ik had je niet gezien. Ik was op dat moment 5 maanden zwanger en had mijn drie kinderen achterin de auto zitten (11, 9 en 8 jaar oud op dat moment dus niet rechtsgeldig als getuige, ook al zat de jongste aan het raam van de aanrijding). Het sneeuwde en ik was nogal bezorgd om mijn ongeboren kind aangezien het toch wel een duwtje was. Hierdoor kon ik mij niet goed concentreren op het invullen van het schadeformulier. Ik had als eerste mijn gegeven ingevuld. Mijn kinderen begonnen lastig te worden en ik heb niet juist gecontroleerd of de tegenpartij alles had ingevuld. Haar gegevens stonden erop en ze vulde de rest thuis is vertelde ze. Ik ondertekende, maar zij niet. Ik moest haar overtuigen om het kopie gedeelte aan mij te overhandigen.

Thuis zag ik helaas dat haar verzekeringsgegevens niet waren ingevuld en de beschrijving ook niet. Dit was vervelend aangezien de tegenpartij er mondelijk mee akkoord ging dat ze mij inderdaad niet had gezien en dat ik al stil stond.

Ik belde naar allsecur. Helaas zonder ingevulde gegevens konden zij niets voor mij doen en ik moest wachten tot de tegenpartij hun schade hadden gemeld. Dit gebeurde in juni. Toen werd ik opeens aansprakelijk gesteld. Ik stuurde direct mijn formulier met verhaal op naar de schadeafhandelaar.

in oktober kreeg ik de melding dat ik 100% aansprakelijk was voor de schade en dat mijn schadevrijejaren (nu 7) terug werden gezet naar 0. Ik heb hier direct op gereageerd, alleen zonder geluk. Na een officiele klacht werd het dossier heropent. De schadeformulieren zouden niet overeenkomen (aldus de klantenservice medewerkster). Daarna werd het ineens gedeelde schuld. Ook werd mij toen pas mede gedeeld dat allsecur de schade aan mijn auto niet gaan verhalen aangezien ik WA+ beperkt casco verzekerd ben en geen rechtsbijstand heb. Dat moest ik zelf maar uitzoeken. Ze gaven telefonisch wel toe dat ze dit op 7 februari hadden moeten melden.

Ze willen mij echter niet de verzekeringsgegeven van de tegenpartij geven en ook niet het schadeformulier. Mijn vermoeden is namelijk dat de tegenpartij een ander formulier heeft ingestuurd, of het door mij ondertekende exemplaar heeft veranderd. Die van mij is naderhand ook veranderd op aanraden van allsecur om een zo compleet mogelijk plaatje te krijgen.

Het vervelend is dat de schade er nog steeds in zit aangezien ik niet weet naar welk bedrijf ik kan gaan. Daarnaast wil ik al een aantal maanden mijn auto verkopen, maar betaal dus nog steeds wegenbelasting en verzekering aangezien de deuk mijn bewijsmateriaal is. Ik heb allsecur hiervoor aansprakelijk gesteld aangezien zij de fouten hebben gemaakt waardoor ik langer moest wachten maar hier geven ze geen gehoor aan.

Ik heb de tegenpartij gemaild met de vraag of ze me het schadeformulier dat ik heb ondertekent en zij hebben ingestuurd wil toe sturen of hun verzekerings gegeven. Ze antwoordde alleen met "ter kennisname aangenomen. doorgestuurd naar verzekering".

mijn rechtsbijstandsverzekering heeft geen gemotoriseerd verkeer. Dus ik zit een beetje met een probleem.

Het kifid is trouwens wel al ingeschakeld over de fouten vanuit allsecur (zoals het niet vergelijken van de schadeformulieren en mij in eerste instantie 100% aansprakelijk te stellen voor schade die de tegenpartij heeft veroorzaakt en daarna te herzien naar 50%) maar ik vroeg mij gewoon af of ik nog iets kon toevoegen om toch mijn gelijk te krijgen. Is het mogelijk voor schade experts om te zien of ik schuldig ben? Mijn schade zit namelijk links achter boven het wiel bij de tankdop en bij de tegenpartij op de rechterachterbumper.
Ook wat ik kan doen als ik echt geen verzekeringsgegevens krijg.

Ik heb nu de schade gemeld bij 112schade.nl maar helaas is het gedeelte van de tegenpartij niet goed leesbaar dus kunnen zij mij ook niet goed helpen.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2018 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast op verzoek topicstarter

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Allsecur betaalt uit aan schuldige

Ongelezen bericht door Appie83 »

Achteruitrijden uit een parkeervak is een bijzondere verrichting en dus voorrang verlenen aan het overige verkeer. Ben je beiden bezig met een bijzondere verrichting dan is er sprake van gedeelde aansprakelijkheid. Je geeft aan dat er geen getuigen waren, dus je kan niet bewijzen dat je stilstond. Mogelijk kan je dit wel aantonen door de soort schade, maar ik denk dat de tegenpartij ook wel een schade expert kan vinden die in haar voordeel beslist. Uiteindelijk moet de rechter dan uitkomst gaan bieden. Zonder een rechter komt het er vermoedelijk op neer dat er sprake is van gedeelde aansprakelijkheid en dus ieder zijn eigen schade moet betalen.
Aangezien je geen rechtsbijstand hebt, kan je proberen door middel van dit schema https://www.anwb.nl/juridisch-advies/aa ... e-verhalen tot een 'oplossing' te komen.
Laatst gewijzigd door Appie83 op 20 nov 2018 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Allsecur betaalt uit aan schuldige

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Uitparkeren is een bijzonder verrichting. Dan moet u al het andere verkeer voor laten. U beide deed dus een bijzondere verrichting en dat wil zeggen dat u beide voor 50% aansprakelijk bent. Wie het eerst tegen de ander aangebotst is is dan niet relevant.

Wat u moet doen, gezien uw verzekering, is zelf die 50% gaan verhalen. Dat zit niet in uw verzekering, dus dat zal u zelf moeten doen. Slordig dat ze dat niet meteen al in februari gedaan hadden, maar dat veranderd niets aan uw soort verzekering.

Maar een aantal zaken kloppen niet. De aanrijding is van februari en ook u hebt pas in juni het schadeformulier opgestuurd? En wat bedoeld u met nog steeds betalen van wegenbelasting en verzekering? Is de auto niet meer rijdbaar? En wat geeft de verzekeraar aan wat er verder moet gebeuren? Mag u de auto laten repareren en schiet de verzekeraar voor, of mag u dat zelf regelen en verrekend u het met de 50% die u nog moet verhalen?

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Allsecur betaalt uit aan schuldige

Ongelezen bericht door Moneyman »

Anoukietje schreef:
20 nov 2018 14:28
Afgelopen 7 februari heb ik een aanrijding gehad op een parkeerplaats. Het zijn schuine vakken aan weerszijde van een eenrichtings-weg op een parkeerplaats. Ik was al uit het parkeervak en keek links over mijn schouder om weg te rijden en zag nog net de tegenpartij tegen mij aanrijden. Zij kwam uit het tegenoverliggende vak.

Direct zei ze al dat wij beide achteruit reden en veranderde daarna haar verhaal naar ik had je niet gezien. Ik was op dat moment 5 maanden zwanger en had mijn drie kinderen achterin de auto zitten (11, 9 en 8 jaar oud op dat moment dus niet rechtsgeldig als getuige, ook al zat de jongste aan het raam van de aanrijding). Het sneeuwde en ik was nogal bezorgd om mijn ongeboren kind aangezien het toch wel een duwtje was. Hierdoor kon ik mij niet goed concentreren op het invullen van het schadeformulier. Ik had als eerste mijn gegeven ingevuld. Mijn kinderen begonnen lastig te worden en ik heb niet juist gecontroleerd of de tegenpartij alles had ingevuld. Haar gegevens stonden erop en ze vulde de rest thuis is vertelde ze. Ik ondertekende, maar zij niet. Ik moest haar overtuigen om het kopie gedeelte aan mij te overhandigen.

Thuis zag ik helaas dat haar verzekeringsgegevens niet waren ingevuld en de beschrijving ook niet. Dit was vervelend aangezien de tegenpartij er mondelijk mee akkoord ging dat ze mij inderdaad niet had gezien en dat ik al stil stond.

Ik belde naar allsecur. Helaas zonder ingevulde gegevens konden zij niets voor mij doen en ik moest wachten tot de tegenpartij hun schade hadden gemeld. Dit gebeurde in juni. Toen werd ik opeens aansprakelijk gesteld. Ik stuurde direct mijn formulier met verhaal op naar de schadeafhandelaar.

in oktober kreeg ik de melding dat ik 100% aansprakelijk was voor de schade en dat mijn schadevrijejaren (nu 7) terug werden gezet naar 0. Ik heb hier direct op gereageerd, alleen zonder geluk. Na een officiele klacht werd het dossier heropent. De schadeformulieren zouden niet overeenkomen (aldus de klantenservice medewerkster). Daarna werd het ineens gedeelde schuld. Ook werd mij toen pas mede gedeeld dat allsecur de schade aan mijn auto niet gaan verhalen aangezien ik WA+ beperkt casco verzekerd ben en geen rechtsbijstand heb. Dat moest ik zelf maar uitzoeken. Ze gaven telefonisch wel toe dat ze dit op 7 februari hadden moeten melden.

Ze willen mij echter niet de verzekeringsgegeven van de tegenpartij geven en ook niet het schadeformulier. Mijn vermoeden is namelijk dat de tegenpartij een ander formulier heeft ingestuurd, of het door mij ondertekende exemplaar heeft veranderd. Die van mij is naderhand ook veranderd op aanraden van allsecur om een zo compleet mogelijk plaatje te krijgen.

Het vervelend is dat de schade er nog steeds in zit aangezien ik niet weet naar welk bedrijf ik kan gaan. Daarnaast wil ik al een aantal maanden mijn auto verkopen, maar betaal dus nog steeds wegenbelasting en verzekering aangezien de deuk mijn bewijsmateriaal is. Ik heb allsecur hiervoor aansprakelijk gesteld aangezien zij de fouten hebben gemaakt waardoor ik langer moest wachten maar hier geven ze geen gehoor aan.

Ik heb de tegenpartij gemaild met de vraag of ze me het schadeformulier dat ik heb ondertekent en zij hebben ingestuurd wil toe sturen of hun verzekerings gegeven. Ze antwoordde alleen met "ter kennisname aangenomen. doorgestuurd naar verzekering".

mijn rechtsbijstandsverzekering heeft geen gemotoriseerd verkeer. Dus ik zit een beetje met een probleem.

Het kifid is trouwens wel al ingeschakeld over de fouten vanuit allsecur (zoals het niet vergelijken van de schadeformulieren en mij in eerste instantie 100% aansprakelijk te stellen voor schade die de tegenpartij heeft veroorzaakt en daarna te herzien naar 50%) maar ik vroeg mij gewoon af of ik nog iets kon toevoegen om toch mijn gelijk te krijgen. Is het mogelijk voor schade experts om te zien of ik schuldig ben? Mijn schade zit namelijk links achter boven het wiel bij de tankdop en bij de tegenpartij op de rechterachterbumper.
Ook wat ik kan doen als ik echt geen verzekeringsgegevens krijg.

Ik heb nu de schade gemeld bij 112schade.nl maar helaas is het gedeelte van de tegenpartij niet goed leesbaar dus kunnen zij mij ook niet goed helpen.
Maak goede foto's van die schade, dan heb je je bewijs. Een jaar blijven rondrijden met schade kost je ook alleen maar geld.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Allsecur betaalt uit aan schuldige

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mosterd na de maaltijd, maar als men niet casco verzekerd is, is het verstandig een verkeersrechtsbijstand verzekering te hebben.
U hebt zelf helaas een aantal dingen fout gedaan. Ten eerste niet het schadeformulier aan de voorzijde volkedig ingevuld/in laten vullen en ondertekenen. Toen u thuis constateerde dat het onvolledig was, had u meteen met de tegenpartij contact op moeten nemen om het verder af te werken.
Daarnaast is een toezegging van een tegenpartij dat hij of zij schuldig is, niet rechtsgeldig. Kijk maar eens op zo’n formulier, dat mag en kan men helemaal niet verklaren. Ook hoeft All Secure u niet te vertellen dat zij de schade niet voor u gaan verhalen, want daar bent u niet voor verzekerd.

Als twee auto’s uit een parkeervak rijden en tegen elkaar botsen is dat gedeelde schuld. Heel jammer maar simpel.

Bij een geclaimde schade hoort u vijf schadevrije jaren kwijt te raken en geen zeven. Dus kijk en vraag dat nog eens na.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Allsecur betaalt uit aan schuldige

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Moneyman schreef:
20 nov 2018 17:18
Maak goede foto's van die schade, dan heb je je bewijs.
Althans m.i. is de zeggingskracht van foto's betrekkelijk; zou eerder bij b.v. een erkend schadeherstelbedrijf een verklaring laten opstellen ondersteund door die foto's.
Laatst gewijzigd door chrisd1 op 21 nov 2018 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Allsecur betaalt uit aan schuldige

Ongelezen bericht door Moneyman »

chrisd1 schreef:
21 nov 2018 08:15
Moneyman schreef:
20 nov 2018 17:18
Maak goede foto's van die schade, dan heb je je bewijs.
Althans m.i. is de zeggingskracht van foto's betrekkelijk; zou eerder bij een erkend schadeherstelbedrijf een verklaring laten opstellen ondersteund door die foto's.
De schade wordt uberhaupt niet betwist. Als je al een meer krachtig bewijs wilt hebben, laat dan een deurwaarder een procesverbaal van constatering opmaken.

Anoukietje
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2018 14:02

Re: Allsecur betaalt uit aan schuldige

Ongelezen bericht door Anoukietje »

Ik had pas in juni het formulier opgestuurd omdat allsecur mij zei niks met een niet volledig ingevuld formulier te kunnen doen en ik moest wachten op claim van de tegenpartij om een tegenclaim te kunnen doen.

Er heeft nog geen expert naar gekeken. Ik heb vele malen gevraagd waar ik moet gaan en nu zegt mijn verzekering zoek maar zelf uit. Ook al zou dit kunnen bepalen dat ik niet schuldig was, of voor minder dan 50%.

Aangezien het nu gedeelde schuld is geworden moet ieder zijn eigen schade betalen. Hoewel allsecur al heeft uitbetaald aan de tegenpartij omdat ze mij eerst schuldig achtte. Dit deden ze zonder mij te raadplegen.

Ik kon geen contact opnemen met de tegenpartij omdat dit onleesbaar was geschreven.

Ik bedoelde ook met blijven betalen niet dat de auto onrijdbaar is, maar er wordt niet meer in gereden. Aangezien ik momenteel nog een tijdje thuis zit heb ik geen tweede auto nodig en wil dus graag deze verkopen. Wat niet kan door de schade, wat er nog zit omdat ik hem niet kan verhalen waardoor ik dus nog steeds betaal.

Het vervelende is dat ik stil stond. Ik was klaar met mijn bijzondere verrichting, alleen de tegenpartij claimt van niet. Ze geeft mij zelfs de schuld en heeft dus het schadeformulier veranderd na tekenen van mij zonder mijn goedkeuring.

Allsecur mag die in principe niet als bewijs gebruiken. Ze hebben toen nooit de formulieren vergeleken en proberen zichzelf een beetje te redden door het van 100% mijn schuld naar gedeelde schuld te schuiven.

Het klopt trouwens dat allsecur mij niet hoeft te zeggen dat ze mijn schade niet gaan verhalen, hoewel ze dat wel toegeven dat ze dat hadden moeten doen.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Allsecur betaalt uit aan schuldige

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Anoukietje schreef:
20 nov 2018 14:28
..
Ik belde naar allsecur. Helaas zonder ingevulde gegevens konden zij niets voor mij doen...
Ze hadden je natuurlijk meteen behoren zeggen, dat meteen alsnog in orde te laten maken.
M.i. opzettelijke nalatigheid van 'verzekeraar'.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Allsecur betaalt uit aan schuldige

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U verzekert uw auto bij een internet verzekeraar, waaruit volgt dat u alles zelf moet doen en achterheen moet trekken. U bent zelf niet all-risk verzekerd dus de verzekeraar hoeft niets aan u uit te keren en hoeft ook niets voor u te verhalen. Ook hebt u geen verkeersrechtsbijstand. Zonder kennis van zaken is goedkoop, duurkoop.

Die schade zult u dus zelf moeten verhalen. Anders maar verkopen met schade.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Allsecur betaalt uit aan schuldige

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Lady1234 schreef:
21 nov 2018 20:08
U verzekert uw auto bij een internet verzekeraar, ... Zonder kennis van zaken is goedkoop, duurkoop.
Geldt (vaak?) ook voor een niet-internet verzekeraar.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Allsecur betaalt uit aan schuldige

Ongelezen bericht door kokka »

Anoukietje schreef:
21 nov 2018 17:14
Het vervelende is dat ik stil stond. Ik was klaar met mijn bijzondere verrichting, alleen de tegenpartij claimt van niet.
In principe maakt dat niks uit. Binnen 25 meter na het verlaten van het parkeervak hoort het bij het uitrijden.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Allsecur betaalt uit aan schuldige

Ongelezen bericht door sylvesterb »

chrisd1 schreef:
21 nov 2018 19:50
Anoukietje schreef:
20 nov 2018 14:28
..
Ik belde naar allsecur. Helaas zonder ingevulde gegevens konden zij niets voor mij doen...
Ze hadden je natuurlijk meteen behoren zeggen, dat meteen alsnog in orde te laten maken.
M.i. opzettelijke nalatigheid van 'verzekeraar'.
Opzettelijk is in een rechtszaak erg lastig te bewijzen. Verkeerd/onvolledig schade formulier is niet de fout van Allsecure en als je geen rechtbijstand verzekering erbij heb dan wordt het een dure zaak. Het is jouw woord tegen die van de tegenpartij.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Allsecur betaalt uit aan schuldige

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het niet meewerken is als geen naam of adres achterlaten en U had bij Politie na meer dan 24 uren aangifte kunnen doen van aanrijding zonder meewerken aan schade.

Verder is het mogelijk de schade aan tegenpartij zelf te betalen, en dan behoud je alle opgebouwde rechten, net wat voordeliger is.

En pas na meer dan 5 seconden stil staan dus niet 1 seconde eerder stoppen rekenen ze pas als stilstand.
En gebruik je alarm knipperlichten en heb je gezien dat nog iemand wilde uitrijden of keek je alleen naar eigen auto.

Wel kun je protest aantekenen tegen valse aangifte maar die is bij minder dan 5 seconden stilstand waardeloos helaas.

Anoukietje
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2018 14:02

Re: Allsecur betaalt uit aan schuldige

Ongelezen bericht door Anoukietje »

Ik heb zojuist het formulier van de verzekering van de tegenpartij ontvangen.
Het is inderdaad veranderd. De verzekeringsmaatschappijen hadden dus inderdaad oplettend hierop moeten zijn.

Helemaal onderaan staat wel bij haar verhaald dat ze mij niet had gezien ivm dode hoek.

Tevens stond ik langer dan 5 seconden stil aangezien ik langzaam ben met schakelen van achteruit naar de eerste versnelling en ik dus eerst linksom over mijn schouder keek voor ik wilde vertrekken. Toen zag ik haar nog net mijn auto raken.

Ik snap dat ik zelf oplettend had moeten zijn bij mijn verzekering. Alleen toen de schademelding binnenkwam heb ik meermaals gebeld en gemaild naar de schade afhandelaar zonder enige reactie. Tussen juli en oktober is er geen enkel bericht vanuit allsecur gekomen en ineens was ik 100% aansprakelijk, zonder dat er naar mijn formulieren waren gekeken. Ik reken de extra kosten dus vanaf die tijd aangezien ze vanaf toe echt nalatend zijn geweest. Ik heb ook meermaals gevraagd wat te doen met mijn schade zonder reactie.

Dit was echter mijn eerste aanrijding in de 14 jaar dat ik mijn rijbewijs had (niet altijd een eigen voertuig gehad dus vandaar pas 7 jaar) Dus ik weet gewoon niet hoe en wat. Dat en zwanger met nog drie kinderen en een man op uitzending in Mali kan best wel voor verzachtende omstandigheden zorgen...

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Allsecur betaalt uit aan schuldige

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En geen all-risk verzekering of verkeersrechtsbijstand, want dan was al die onzin niet gebeurd. U hebt ook de tegenpartij niet aansprakelijk gesteld.

U ging er onterecht van uit dat alles voor u gedaan zou worden.

Maar er vallen echt geen kosten te claimen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Allsecur betaalt uit aan schuldige

Ongelezen bericht door berndv »

Anoukietje schreef:
22 nov 2018 20:20
Dit was echter mijn eerste aanrijding in de 14 jaar dat ik mijn rijbewijs had (niet altijd een eigen voertuig gehad dus vandaar pas 7 jaar) Dus ik weet gewoon niet hoe en wat. Dat en zwanger met nog drie kinderen en een man op uitzending in Mali kan best wel voor verzachtende omstandigheden zorgen...
Verzekeringszaken worden gelukkig niet beoordeeld door/met emotie maar met feiten, gelukkig. Pas maar op met dergelijke uitspraken, anders zal er straks uit komen dat u wellicht niet in staat was om te rijden door alles wat er bij u prive speelde op dat moment. :wink:

EliseSchulten
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2018 13:06

Re: Allsecur betaalt uit aan schuldige

Ongelezen bericht door EliseSchulten »

Zo'n zelfde aanrijding (situatie) heb ik ook meegemaakt in Slovenië. Hoe klein de aanrijding ook, daar komt altijd politie bij. (maar ja, dat land is net zo groot als Nederland en 2 miljoen inwoners!!) Die concludeerde beide schuld. Gelukkig was alleen mijn achterlicht kapot, maar de tegen partij wilde er een slaatje uitslaan en beweerde dat ik ook andere deuken en krassen veroorzaakt had. De politie werd toen héél kwaad op deze Sloveense want het was onmogelijk dat ik die krassen en deuken veroorzaakt had!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Allsecur betaalt uit aan schuldige

Ongelezen bericht door kokka »

Anoukietje schreef:
22 nov 2018 20:20

Dit was echter mijn eerste aanrijding in de 14 jaar dat ik mijn rijbewijs had (niet altijd een eigen voertuig gehad dus vandaar pas 7 jaar) Dus ik weet gewoon niet hoe en wat. Dat en zwanger met nog drie kinderen en een man op uitzending in Mali kan best wel voor verzachtende omstandigheden zorgen...
IK zie niet waarom er verzachtende omstandigheden zijn. als je niet verantwoord deel kan nemen aan het verkeer kan je misschien beter niet in de auto stappen.
de opmerking dat je minimaal 5 seconden stil stond omdat je langzaam ben met schakelen en vervolgens nog wel even over je linkerschouder keek voor je weg reed klinkt als jezelf indekken.
Ik denk dat je niet verantwoordelijk ben voor haar schade, maar alleen voor je eigen schade. in dit soort gevallen waar beide auto's uit een parkeervak komen werken verzekeraars meestal volgens OVS, overeenkomst vereenvoudigde schadeafhandeling.
https://www.verzekeraars.nl/branche/zel ... ereenkomst

Gesloten