LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rechtshulp

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Rechtshulp

Ongelezen bericht door roerganger »

Sinds iets meer dan een week kom ik op de website van TROS-radar, dus voor mij is alles nieuw hier.

Vorige week kreeg ik een meeltje dat de uitzending van vanavond over rechtshulp zou gaan, met het verzoek mee te doen aan een enquete.

Oke, daar wilde ik wel aan meedoen.

Uitzending bekeken, maar over de resultaten wordt niets, maar dan ook niets gezegd, er is zelfs geen melding van gemaakt dat er een enquete gehouden is.

Als je niks met de antwoorden doet, waarom vraag je mensen dan een enquete in te vullen.

Wat een bagger, die TROS-radar. :evil:

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Rechtshulp

Ongelezen bericht door ronald g »

Wie heeft de warme douche gekregen, Trosradar ach is het kijken niet meer waard.

Ronald.

Brun67
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2007 21:20

Re: Rechtshulp

Ongelezen bericht door Brun67 »

ik zit met een rare situatie.
in februari 2006 ben ik officieel gescheiden, tijdens dat jaar en tot nu toe bent ik ontzettend financieel benadeeld door mijn ex waardoor ik hele hoge lasten heb.
bij het aanvragen van subsidie voor rechtshulp, moest ik salarisgegevens overhandigen van mij en mijn nieuwe vriendin over het het jaar 2004. in 2004 had ik nog niet zulke hoge lasten en kende ik mijn huidige vriendin nog niet eens. de subsidie aanvraag is afgewezen omdat de totale inkomsten in 2004 te hoog waren, terwijl ik op dit moment geen rooie cent heb. waarom wordt er niet gekeken naar het moment waarop de aanvraag word ingediend, ik ben nu heel veel geld kwijt om mijn recht te krijgen. de regelgeving in nederland zit een beetje krom in elkaar, als ik belasting moet betalen word er gekeken naar inkomsten die ik allemaal heb en als ik subsidie wil wordt er niet gekeken naar lasten die ik heb. misschien is dit iets wat z.s.m. aangepast dient te worden.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Rechtshulp

Ongelezen bericht door ronald g »

Dat is krom maar er wordt naar de inkomsten van het jaar ervoor gekeken. Te dom voor worden maar het is niet anders.

Ronald.

Erik Hordijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2007 22:02

Re: Rechtshulp

Ongelezen bericht door Erik Hordijk »

Mensen die overwegen een rechtsbijstandverzekering af te sluiten kunnen op een aantal vergelijkingssites terecht. Waaronder o.a. http://www.verzekeringssite.nl en geencentteveel. Een rechtsbijstandverzekering dekt geen conflicten die al bestaan bij het sluiten van de verzekering.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Rechtshulp

Ongelezen bericht door roerganger »

Sterker nog, er is bij een rechtsbijstandsverzekering meer niet gedekt dan wel, en als je je aanmeldt heb je voor veel zaken ook nog een wachttijd van enkele maanden waarin niks mag gebeuren, terwijl je wel premie moet betalen.

De verzekeraar wil wel zekerheid dat ze niks hoeven te doen... :?

Ik heb twee jaar zo'n rechtsbijstandsverzekering gehad, twee keer nietszeggend telefonisch advies gekregen, kreeg ook niet de indruk dat men zo graag geld wilde uitgeven om me te helpen.

Heb het maar beeindigd, mijn inkomen is trouwens dusdanig dat ik in geval van een rechtszaak een toegevoegde advocaat krijgt, kost me 90 euro. Daar kan geen rechtsbijstandsverzekering tegenop.

Vlijtig Liesje
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2007 13:30

Re: Rechtshulp

Ongelezen bericht door Vlijtig Liesje »

Indien het inkomen in het peiljaar te hoog is voor gesubsidieerde rechtsbijstand, kan men peiljaarverlegging aanvragen.

Rechtbijstandverzekeraars zijn VERZEKERAARS en verzekeraars beoordelen schade: nogal logisch, dat verzekerden vaak worden afgepoeierd: u bent een schadegeval voor de verzekeraar. En daar wordt de maatschappij niet vrolijk van.

Ook ik heb mijn rechtsbijstandverzekering opgezegd: per onmiddellijk bij voorwaardeverandering.
Je hebt er helemaal niets aan.

Gesloten