LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ASR Mix-fonds G

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
perspectief
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2013 12:28

ASR Mix-fonds G

Ongelezen bericht door perspectief »

Enige tijd geleden kreeg ik een brief van ASR met de vraag of ik mijn huidige ASR Mix-fonds wil omzetten naar ASR Mix-fonds G.
Dit houdt in dat er jaarlijks minder kosten in rekening worden gebracht bij de deelnemer maar
er wordt ook minder actief belegd.
Het ASR Mix-fonds G valt niet onder toezicht van de financiële toezichthouder.
Wanneer ik akkoord ga met deze omzetting hoef ik niet te reageren en anders kan ik dit
middels een formulier aangeven niet akkoord te gaan.

Heeft iemand meer achtergrondinformatie voor mij zodat ik weloverwogen besluit kan nemen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ASR Mix-fonds G

Ongelezen bericht door sjohie »

perspectief schreef:Enige tijd geleden kreeg ik een brief van ASR met de vraag of ik mijn huidige ASR Mix-fonds wil omzetten naar ASR Mix-fonds G.
Dit houdt in dat er jaarlijks minder kosten in rekening worden gebracht bij de deelnemer maar
er wordt ook minder actief belegd.
Het ASR Mix-fonds G valt niet onder toezicht van de financiële toezichthouder.
Wanneer ik akkoord ga met deze omzetting hoef ik niet te reageren en anders kan ik dit
middels een formulier aangeven niet akkoord te gaan.

Heeft iemand meer achtergrondinformatie voor mij zodat ik weloverwogen besluit kan nemen.
Het fonds bestaat pas sinds september, dus daar is nog niet zoveel van bekend lijkt me?

Pandabeer35
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2014 16:18

Re: ASR Mix-fonds G

Ongelezen bericht door Pandabeer35 »

Ik heb ook de brief ontvangen - minder kosten klinkt aanlokkelijk, maar wat is het risico nu deze vorm niet onder een financiële toezichthouder valt?

Nog een aanvulling - kijk ik op de site van ASR - dan zie ik ook Mixfonds V staan - vergelijkbaar, wordt ook 0,35% kosten in Essentiële Beleggersinformatie opgegeven en deze staat wel onder een toezichthouder... waarom dan nog de Mixfonds G - waarvoor biedt ASR niet gewoon Mixfonds V

asrwebcare
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 sep 2013 12:56

Re: ASR Mix-fonds G

Ongelezen bericht door asrwebcare »

A.s.r. Nederland Beleggingsbeheer N.V. is de beheerder van de Beleggingsfonds E en G en is in het bezit van een vergunning van de AFM te Amsterdam op de grond van de WFT (Wet Financiële Toezicht). Omdat het beleggingsfonds E en G de zogeheten Unit-linked fondsen zijn vallen deze fondsen niet onder het toezicht van de AFM en is er geen vergunningplicht. Dit komt omdat de verzekeraar is die zelf belegt en niet de retail klant zelf.

Heeft u nog vragen dan kunt u bellen met 030-2780222 of neemt u contact op met uw verzekeringsadviseur.

Met vriendelijke groet,

A.s.r. webcare

^HK

Pandabeer35
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2014 16:18

Re: ASR Mix-fonds G

Ongelezen bericht door Pandabeer35 »

Prima - maar wat is dan het verschil met Mixfonds G of V behoudens wel of geen toezicht - kosten zijn gelijk, mix is gelijk maar daar belegd ASR niet zelf maar voor de klant? Dit is het enige verschil? Maar ik lees niets over verdere verschillen in risico's - m.a.w. waarom zijn er klanten die voor Mixfonds V gaan? En waarom wil ASR mij aktief overzetten op Mixfonds G?

asrwebcare
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 sep 2013 12:56

Re: ASR Mix-fonds G

Ongelezen bericht door asrwebcare »

@Pandabeer35 zou u een e-mail willen sturen naar [email protected] met uw contact- en polisgegevens dan nemen wij contact met u op en kunnen wij uw situatie bekijken.

Wij kunnen via dit forum niet uw privé gegevens opvragen.

Met vriendelijke groet,

A.s.r. webcare

^HK

Pandabeer35
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2014 16:18

Re: ASR Mix-fonds G

Ongelezen bericht door Pandabeer35 »

@ASRWEBCARE bedankt, heb de vraag ook via jullie eigen website gesteld - verwacht hierover dan wel reactie - ik wacht deze week wel af

googma2
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 mar 2008 10:35

Re: ASR Mix-fonds G

Ongelezen bericht door googma2 »

Ik heb ernstige twijfels bij dit fonds. Dit fonds belegt namelijk in fondsen als bnp paribas l1 equity europe. De kosten daarvan zijn volgens Moringstar extreem hoog: 5% aankoop en 1,89% Total Expense Ratio. Vergelijk dat maar eens met de fondsen van Brand New Day: vanguard fondsen met een Total Expense Ratio van 0,2%. Dat scheelt 64% in opbrengst over een periode van 40 jaar. Heeft ASR niets geleerd?!
Op de site van ASR en in de brochure over ASR Mix-fonds G zie ik niets staan over die kosten van BNP... dus waarschijnlijk is het een kostenstapeling dus 5% aankoop en 1,89% Total Expense Ratio = 2,24% kosten. Dan kan ik beter in het ook dure Fortis obam fonds blijven.
Rampzalig. Svp een reactie van het webcare team en dan niet aangeven dat per mail moet worden gereageerd.

asrwebcare
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 sep 2013 12:56

Re: ASR Mix-fonds G

Ongelezen bericht door asrwebcare »

Beste Googma2, we willen je graag een antwoord via de e-mail versturen. Is dit mogelijk? Als je ons volgt kan je e-mailadres via DM. Bedankt ^MH

Lisare
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2012 09:33

Re: ASR Mix-fonds G

Ongelezen bericht door Lisare »

@ASRWebcareteam

Googma2 stelt een hele open vraag die niets met privacy o.i.d. te maken heeft. Het zou u sieren om gewoon op het forum antwoordt te geven zodat dit voor iedereen zichtbaar is.

De vraag lijkt mij niet dermate ingewikkeld dus een antwoord moet vrij eenvoudig hier te plaatsen zijn.

Transparantie.......weet u nog

googma2
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 mar 2008 10:35

Re: ASR Mix-fonds G

Ongelezen bericht door googma2 »

tja ik heb dan een pb gestuurd en nog niets vernomen het antwoord had beter dus hier geplaatst kunnen worden, zal ik alsnog doen als ik het ontvang

asrwebcare
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 sep 2013 12:56

Re: ASR Mix-fonds G

Ongelezen bericht door asrwebcare »

Beste Googma2, mogen wij je e-mailadres zodat we een antwoord op je tweet kunnen sturen? ^MH

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: ASR Mix-fonds G

Ongelezen bericht door trail46 »

asrwebcare schreef:Beste Googma2, mogen wij je e-mailadres zodat we een antwoord op je tweet kunnen sturen? ^MH
Heeft u een vraag? Het a.s.r webcare team helpt u graag verder. Wij zijn van maandag t/m vrijdag van 9 tot 5 bereikbaar via dit forum.
Eerst maar eens weten met wie de bezoekers hier van doen hebben.Tenslotte stuur je nu privegegevens aan ?? https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 0&t=147472

Bericht door TROS Radar » 01 jul 2014 14:08
Bedrijven kunnen vanaf heden hun account op het Radar-forum laten verifiëren. Een geverifieerd account garandeert de identiteit van het bedrijf op het forum van Radar.

Geverifieerde accounts bevatten een groen vinkje achter hun forumnaam.


Om in aanmerking te komen voor een geverifieerd account moet;
1. .. het forumaccount gekoppeld zijn aan een officieel bedrijfs-e-mailadres
2. .. een verzoek verstuurd worden vanaf ditzelfde e-mailadres

asrwebcare
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 sep 2013 12:56

Re: ASR Mix-fonds G

Ongelezen bericht door asrwebcare »

Geachte Googma2, wij kunnen niet ingaan op de kosten die concurrenten voor hun fondsen rekenen. Wel kunnen wij u meegeven dat a.s.r. beleggersgiro een brede range aan fondsen heeft waarvan een groot aantal fondsen de beheerskosten ruim onder de 1% liggen. Wij kunnen u desgewenst een overzicht versturen. ^MH

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: ASR Mix-fonds G

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Het ASR mixfonds is niets mis mee. Zoals altijd als het om beleggen gaat, reageert de onwetende paniekerig en brabbelt maar wat. Rendement van dit fonds bijvoorbeeld over 1 jaar =13% en dat is een tikkie meer dan op de spaarrekening. Eerst huiswerk doen, dan reageren.
Groeten van B+

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: ASR Mix-fonds G

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Lisare schreef:@ASRWebcareteam

Googma2 stelt een hele open vraag die niets met privacy o.i.d. te maken heeft. Het zou u sieren om gewoon op het forum antwoordt te geven zodat dit voor iedereen zichtbaar is.

De vraag lijkt mij niet dermate ingewikkeld dus een antwoord moet vrij eenvoudig hier te plaatsen zijn.

Transparantie.......weet u nog
Transparantie ? Hoeveel transparanter moet een waardestijging van 13 % in 1 jaar zijn ??
Eerst goed huiswerk maken denk ik.
Groeten van B+

Lisare
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2012 09:33

Re: ASR Mix-fonds G

Ongelezen bericht door Lisare »

@B+

Huiswerk maken? Rendement 13% in 1 jaar?

Fonds bestaat sinds 13-02-2014!

Bovendien wat is 13% bruto, netto, inclusief of exclusief kosten?
Hoe hoog zijn de kosten en wat hebben die voor invloed op het rendement?

Eerst zelf maar eens je huiswerk maken voordat je reageert.
Laatst gewijzigd door Lisare op 08 jul 2014 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: ASR Mix-fonds G

Ongelezen bericht door ruud_a »

Unit-linked bij een beleggingsfonds betekent dat dit gekoppeld is aan een (pensioen)verzekering. U koopt dus units (eenheden, participaties, fracties) koopt waarmee u aan het eind van de looptijd (een deel van) uw hypotheek aflost of een uitkering in het kader van uw pensioen/levensverzekering ontvangt.

Unit-linked beleggingsfondsen zijn alleen toegankelijk via deelname in producten als een beleggingshypotheek, koopsompolis en pensioenverzekeringen en kunnen dus niet gewoon op de beurs verhandeld worden.

http: //www.effective-ads.nl/beleggen/unitlinke ... sfonds.htm

dan weten we in ieder geval (hoop ik) wat een unit-linked beleggingsfonds is.

zo te zien dus een belegging in aandelen voor je hypotheek of je pensioen?
het lijkt me dat je dan je geld niet zo makkelijk meer terug krijgt?
alleen om je hypotheek af te lossen of om in een pensioen om te zetten?

googma2
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 mar 2008 10:35

Re: ASR Mix-fonds G

Ongelezen bericht door googma2 »

@B+ bedankt voor je reactie. Zoals je waarschijnlijk niet weet zijn kosten van het grootste belang. 1% extra kosten betekent 40% minder rendement op 40 jaar! Geen fonds met hoge kosten dat hogere rendementen geeft dan indexfondsen op lange termijn = bewezen.

Als ik de reactie van ASR goed begrijp wordt je dus automatisch omgezet zogenaamd naar een fonds met minder kosten dat belegd in een fonds met bijna 2 procent kosten = WOEKERBELEGGING. Nu moet ik dus zelf actief op zoek naar ASR fondsen die minder dan 1 procent kosten hebben op de site van de ASR hebben ze dat in ieder geval goed verstopt. Ik ga nu kijken of ik kan afkopen .

Lisare
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2012 09:33

Re: ASR Mix-fonds G

Ongelezen bericht door Lisare »

@googma2

Waar haal jij die kosten vandaan. Ik kan namelijk niets anders vinden dan 0,35% maar betwijfel of dat inderdaad de totale kosten zijn. Brochure en dergelijke geven geen helder beeld.

@ASR Webcare

Hoe moeilijk kan het zijn om hier de totale kosten van het fonds te vermelden. Het betreft één fonds en geen verzameling van fondsen. Moet dus niet zo moeilijk zijn. Transparantie?

Gesloten