LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] autoverzekering- dringende hulp gevraagd

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
koter
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 mei 2012 12:00

autoverzekering- dringende hulp gevraagd

Ongelezen bericht door koter »

Hallo allemaal,

Ik kom er niet meer aan uit.
We hebben altijd twee auto 's gereden, en hebben door een drietal ongelukjes in de afgelopen jaren -8 schadevrije jaren, wel zitten we op trede 13 van de bm regeling, op 70%.
Nu is onze tweede auto verkocht, en hebben we een splinternieuwe auto aangeschaft.

Nu de vraag , wat is wijsheid?
- De auto bij dezelfde maatschappij verzekeren? Dit is ASR. Of is het voordeliger om naar een ander te gaan??? Is het dan op basis van die -8 schadevrije jaren???

- bijdezelfde maatschappij, dan krijgen we toch weer 70% korting voor deze auto , alleen bij deze auto beginnen de schadevrije jaren toch bij 0 of staat deze ook gelijk op -8?

- al jaren staat hij op mijn naam. Is het verstandiger de tweede auto op mijn vrouws naam te verzekeren? Zij heeft al 13 jaar haar rijbewijs, maar de verzekering heeft altijd op mijn naam gestaan. Is het dan zo dat we op trede 1 starten met deze auto, en -25% korting hebben??? Zit hier nog verschil in in mijn eigen verzekering of een nieuwe verzekering?

Hoop dat jullie mij kunnen adviseren,

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: autoverzekering- dringende hulp gevraagd

Ongelezen bericht door vroem »

ik zou even offertes opvragen. Die BM trede moet meegenomen naar een nieuwe verzekering, als je de huidige afsluit krijg je een royementsverklaring met de op moment van beëindiging geldende BM trede. Die kan je gebruiken voor de nieuwe polis. Je kan kijken of de polis op naam van je echtgenote kan (auto ook op haar naam dan is denk ik wijs ) met jezelf als regelmatige bestuurder op de polis (als dat nodig is, moet in polisvoorwaarden staan, is volgens mij in geval van huwelijk niet nodig, ik en mijn echtgenote hebben dat niet, en nooit problemen geweest.).

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: autoverzekering- dringende hulp gevraagd

Ongelezen bericht door Winterman »

Bij een nieuwe verzekering zal je nooit de korting krijgen voor de tweede auto. Daarnaast is het de vraag of ze je wel accepteren met een drietal recente schades.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: autoverzekering- dringende hulp gevraagd

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Sterker nog, met-8 kom je nergens aan de bak en met zo'n schadeverloop mag je jezelf ook wel gaan afvragen of je überhaupt een goedkope verzekering hebt verdiend.

- 8 is echt een heel uitzonderlijke negatieve stand.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: autoverzekering- dringende hulp gevraagd

Ongelezen bericht door ciske »

Sterker nog, met-8 kom je nergens aan de bak


nergens meer is ook wel overdreven.

Voor TS , je kan beter blijven zitten waar je nu bent, als een ander jou accepteerd is dat stukken duurder.

koter
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 mei 2012 12:00

Re: autoverzekering- dringende hulp gevraagd

Ongelezen bericht door koter »

3 schades in 12 jaar tijd, vind ik nog meevallen, Volgens mij zijn er mensen met meer schades in 12 jaar tijd. Maar goed.
Ik vind wel jammer dat we dan nu ineens op -8 zitten, gaat wel erg rap.

Maar ook voor onze tweede auto is het dus beter te blijven zitten waar we zitten, als ik jullie goed begrijp.
ASR heeft ook de no claim beschermer afgeschaft, hetgeen erg spijtig is.

Maakt het nog verschil in tussenpersonen onderling waar men zit qua totale kosten?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: autoverzekering- dringende hulp gevraagd

Ongelezen bericht door ciske »

@koter, waar je nu zit zal je altijd goedkoper uitzijn dan als je gaat overstappen, die -8 schade gaan je dan helemaal opbreken, neem je verlies het is nou eenmaal zo.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: autoverzekering- dringende hulp gevraagd

Ongelezen bericht door Linoge »

Waarom zou je een tussenpersoon gebruiken?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: autoverzekering- dringende hulp gevraagd

Ongelezen bericht door witte angora »

Linoge schreef:Waarom zou je een tussenpersoon gebruiken?
Inderdaad, die kost alleen maar geld, en bieden weinig meerwaarde. Zeker de kleine zelfstandigen kijken meer naar hun eigen portemonnee dan naar de belangen van hun cliënt.

koter
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 mei 2012 12:00

Re: autoverzekering- dringende hulp gevraagd

Ongelezen bericht door koter »

helaas zal ook dat niet anders kunnen, want Fortis ASR werkt alleen met tussenpersonen...

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: autoverzekering- dringende hulp gevraagd

Ongelezen bericht door A.niem »

Laten we maar eerst even afwachten of de koop door gaat :wink:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4&t=117722

Mikado80
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 mei 2012 00:28
Locatie: Heerlen

Re: autoverzekering- dringende hulp gevraagd

Ongelezen bericht door Mikado80 »

Wat heb je besloten?

Bij een andere verzekeraar of ASR? Jouw bericht lezende vermoed ik dat je een soort no-claim beschermer op je polis hebt. Bij schade ga je dan geen bm-tredes terug maar de schadevrije jaren worden wel conform de wettelijke afspraken bijgewerkt. Per schade gaan er meestal zo'n 2 tot 4 jaar van de schadevrije jaren af. Dus -is zo gerealiseerd. Ik zou de no-claim beschermer gewoon op de polis laten staan en deze weer onderbrengen bij dezelfde maatschappij (al ben ik niet zo'n fan van ASR) Onderbrengen bij een andere maatschappij gaan je bakken met geld kosten als je daar met -8 binnen komt.

koter
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 mei 2012 12:00

Re: autoverzekering- dringende hulp gevraagd

Ongelezen bericht door koter »

We blijven met onze eerste auto bij ASR, de tweede auto gaat naar een andere maatschappij, want die was goedkoper voor kleinere auto's en bovendien hadden we op onze andere auto 2 schadevrije jaren.
dus 70% korting bij ASR, woog niet op tegen andere maatschappij met 2 schadevrije jaren, korting 50% voor onze tweede auto

Mikado80
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 mei 2012 00:28
Locatie: Heerlen

Re: autoverzekering- dringende hulp gevraagd

Ongelezen bericht door Mikado80 »

Bedankt voor je reactie. Goed om te lezen dat je elders goedkoper uit bent.

Gesloten