Autoverzekering na rijontzegging. Help!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
hugo038
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2021 20:22

Autoverzekering na rijontzegging. Help!

Ongelezen bericht door hugo038 »

Beste lezer,

Ongeveer 1,5 jaar geleden heb ik op een 2-baans weg fors te hard gereden, het was zondagavond en de weg was compleet leeg, net nieuwe auto gekocht dus even proberen. eindstand gelazerd met 69 kmpu te hard. Uiteraard is het volkomen terecht dat ik hier voor gestraft wordt. inmiddels ben ik ruim 2000 euro en een cursus bij het CBR verder en loop ik tegen het volgende probleem aan: Er is geen verzekering die mij nog wil accepteren.

Ik heb wel 20 verschillende tussenpersonen en maatschappijen gebeld maar niemand die mij wil verzekeren. Ik ben 22 jaar, dat icm een rijontzegging is voor alle verzekeringen een no-go. ondanks dat ik een schadevrij verleden heb.
Natuurlijk bestaat er zoiets als ''de vereende'' echter daar dien ik bijna 500 euro per maand (eerste 3 mnd vooruit betalen en ruk voorwaarden) te betalen om mijn auto WA te verzekeren, dit is voor mij niet haalbaar. Een andere optie zal zijn om mijn ouders te vragen, echter ben je op dat moment aan het frauderen aangezien ik natuurlijk de regelmatige bestuurder wordt.

Wat kan ik nog doen?? HELP!

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Autoverzekering na rijontzegging. Help!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, juist voor gevallen zoals bij jou is De Vereende. En ja, die is duur, maar dat heeft een reden natuurlijk. Frauderen zou ik niet doen, om voor de hand liggende redenen. Is het tijdelijk gebruik maken van private lease (= incl. verzekering) geen optie?

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Autoverzekering na rijontzegging. Help!

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Openbaar vervoer en de fiets zijn goeie alternatieven

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Autoverzekering na rijontzegging. Help!

Ongelezen bericht door witte angora »

HandigeHarrie schreef:
02 dec 2021 16:56
Openbaar vervoer en de fiets zijn goeie alternatieven
De spruitjeslucht druipt er weer vanaf.

TS vraagt of er nog mogelijkheden zijn om zijn auto te verzekeren. Misschien woont hij wel ergens waar geen OV is. Misschien is private-lease inderdaad een optie, maar ik weet dus niet of er iets van een zwarte lijst is of iets dergelijks waardoor dit ook niet gaat lukken. Het is natuurlijk het proberen waard.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Autoverzekering na rijontzegging. Help!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U bent nog een beginnend bestuurder, dat zal zwaarder wegen dan een schadevrij verleden. Een EMG is een zware maatregel en voor zover ik weet bij grove overtredingen. Eenmalig te hard rijden is alleen een reden als dit met 50+ in de bebouwde kom is. Het CBR bepaald of u de cursus moet doen en dat is normaal gesproken vanwege meerdere factoren.
Vanwege de stempel die u nu hebt blijft de Vereende over. Hoe duur dat ook is, het is een gevolg van uw eigen handelen.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Autoverzekering na rijontzegging. Help!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan zult u het helaas een tijdje zonder auto moeten doen. Of flink bezuinigen op andere uitgaven.

69 kilometer te hard en dat als 20-jarige is niet niks.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Autoverzekering na rijontzegging. Help!

Ongelezen bericht door Erthanax »

snuffel1 schreef:
02 dec 2021 17:49
Verzekeraars maken gebruik van het CIS register waar gegevens van verzekerden die een risico vormen in vermeld worden. Uw vorige verzekeraar heeft na aanleiding van de rijontzegging en uw verkeersgedrag die aanleiding gaf tot een cursus blijkbaar ook de verzekering opgezegd en dat maakt dat u voor een aantal jaren geen reguliere autoverzekering af kunt sluiten. Hoe de verzekering voor een leaseauto in zijn werk gaat weet ik niet maar als u als zijnde hoofdbestuurder op de polis komt te staan zal het CIS register ook geraadpleegd worden en kunt u ook geen auto leasen. Wat u zou kunnen doen is uw ouders de auto op hun naam te laten zetten, verzekeren en aan u uit te lenen want u bent wel rij bevoegd bevonden en mag dus een auto besturen.
Dit lijkt mij een gevaarlijk advies. Als TS de auto dagelijks gaat gebruiken, is hij de regelmatige bestuurder. Ik vermoed dat de verzekeraar dat als fraude ziet. Bovendien is er volgens mij een standaard vraag of er nog omstandigheden zijn die van belang zijn, maar die nog niet genoemd zijn. Als dit soort gefoefel aan het licht komt, is TS nog veel verder van huis.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Autoverzekering na rijontzegging. Help!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En zijn ouders ook.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Autoverzekering na rijontzegging. Help!

Ongelezen bericht door Erthanax »

Precies. Grote kans dat de maatschappij ook eventuele andere verzekeringen opzegt. Begin er niet aan!

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Autoverzekering na rijontzegging. Help!

Ongelezen bericht door Jablan »

De vraag achter de vraag is eigenlijk: hoe kom je van cis-vermelding af?

Of concreter: heeft het nut om alle bewijzen (cbr-cursus) contact op te nemen met de laatste verzekeraar om die vermelding aangepast te krijgen?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Autoverzekering na rijontzegging. Help!

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

hugo038 schreef:
01 dec 2021 20:41
Beste lezer,

Ongeveer 1,5 jaar geleden heb ik op een 2-baans weg fors te hard gereden, het was zondagavond en de weg was compleet leeg, net nieuwe auto gekocht dus even proberen. eindstand gelazerd met 69 kmpu te hard.
Ik ben echt niet Roomser dan de paus en rij ook wel eens (flink) te hard. Maar als je al zoveel te hard wilt rijden doe dat dan op de linkerbaan van een snelweg. Bij een 2-baans weg kan je altijd kruisingen hebben, en niemand die daar de weg opkomt verwacht dat je daar met 150km/uur aan komt rijden (de tijd is bijna 2x zo kort). Ik snap de verzekeraars wel.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Autoverzekering na rijontzegging. Help!

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Volledig eens met PP66. Ik denk dat u er nog (te?) genadig afkomt. Niet mopperen en akkoord gaan met de voorwaarden van De Vereende. Die is er speciaal voor gevallen als u. En anders gewoon de fiets en het ov.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Autoverzekering na rijontzegging. Help!

Ongelezen bericht door sjohie »

hugo038 schreef:
01 dec 2021 20:41
Beste lezer,

Ongeveer 1,5 jaar geleden heb ik op een 2-baans weg fors te hard gereden, het was zondagavond en de weg was compleet leeg, net nieuwe auto gekocht dus even proberen. eindstand gelazerd met 69 kmpu te hard. Uiteraard is het volkomen terecht dat ik hier voor gestraft wordt. inmiddels ben ik ruim 2000 euro en een cursus bij het CBR verder en loop ik tegen het volgende probleem aan: Er is geen verzekering die mij nog wil accepteren.

Ik heb wel 20 verschillende tussenpersonen en maatschappijen gebeld maar niemand die mij wil verzekeren. Ik ben 22 jaar, dat icm een rijontzegging is voor alle verzekeringen een no-go. ondanks dat ik een schadevrij verleden heb.
Natuurlijk bestaat er zoiets als ''de vereende'' echter daar dien ik bijna 500 euro per maand (eerste 3 mnd vooruit betalen en ruk voorwaarden) te betalen om mijn auto WA te verzekeren, dit is voor mij niet haalbaar. Een andere optie zal zijn om mijn ouders te vragen, echter ben je op dat moment aan het frauderen aangezien ik natuurlijk de regelmatige bestuurder wordt.

Wat kan ik nog doen?? HELP!
Er is één verzekering die u wel kan helpen, en dat is "de Vereende", zoals u al uitgevonden heeft. Er is voor uw situatie niet de makkelijke/soepele/goedkope oplossing die u wenst.

U bent, zoals u na die 20 gepolste tussenpersonen en maatschappijen wel door zult hebben, een groot, en in die 20 gevallen té groot risico, gezien uw korte maar heftige historie op 's vaderlands wegen. Ze hebben geen verplichting om u aan te nemen als klant, maar hebben tesamen dit wel onderkent, en daarom werken ze mee aan die ene verzekeraar, "de Vereende".

Ik zou in plaats van frauderen via uw ouders, eens kijken naar een combinatie van fiets, OV, en een abonnement op een deel-auto service, of incidenteel een huurauto. Qua werk kan u denken aan carpoolen?

Het komt op mij over, dat u de komende 5 jaar veel tijd en energie, en ook geld, zal moeten investeren in een sluitend mobiliteitsplaatje, en daarna kunt u met heel wat meer levenservaring en hopelijk verantwoordelijkheidsgevoel, wél weer in een auto stappen.

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Autoverzekering na rijontzegging. Help!

Ongelezen bericht door rvjapio »

Een harde les, maar het is niet anders. Alle leeftijden tm 23 jaar zijn al vele jaren hoog risico gevallen. Nog even doorbijten en de auto laten staan dus.

Rosa-18
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jun 2020 11:49

Re: Autoverzekering na rijontzegging. Help!

Ongelezen bericht door Rosa-18 »

Verzekeringen zijn vaak al duurder als je beginnend bestuur bent, laat staan als je na 2 jaar je rijbewijs al direct je rijbewijs kwijtraakt. Hoe ben je afgelopen 2 jaar van A naar B gekomen? Kan dit niet nog een tijdje? En anders maar accepteren dat je meer geld moet betalen voor een verzekering, je hebt tenslotte ook zelf te hard gereden (en nogal onverstandig op een tweebaansweg, maar dat terzijde).

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Autoverzekering na rijontzegging. Help!

Ongelezen bericht door pedro714 »

Nog nooit gehoord dat een dergelijke cursus wordt opgelegd bij slechts 1 (grote) overtreding. Ik vermoed dat de verbalisant je algehele rijgedrag zodanig heeft bevonden dat hij je heeft aangemeld. Gaat het echt om alleen deze grote overtreding van de snelheid dat ben ik benieuwd van een rechter zou vinden van een dergelijke exorbitante min of meer aanvullende boetes. Persoonlijk vind ik de straffen in Nederland erg redelijk. In dit geval ben je echter door justitie al veroordeeld. Verzekeringen mogen uiteraard zelf hun regels opleggen. M.i. moet dit echter wel in redelijkheid en billijkheid. Of hiervan in dit geval sprake is vraag ik mij af.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Autoverzekering na rijontzegging. Help!

Ongelezen bericht door Moneyman »

pedro714 schreef:
03 dec 2021 15:16
Nog nooit gehoord dat een dergelijke cursus wordt opgelegd bij slechts 1 (grote) overtreding. Ik vermoed dat de verbalisant je algehele rijgedrag zodanig heeft bevonden dat hij je heeft aangemeld.
Nou, een overschrijding van 69 km/u (!) is daarvoor ruim voldoende. Het was waarschijnlijk ook geen snelweg hé...
pedro714 schreef:
03 dec 2021 15:16
Gaat het echt om alleen deze grote overtreding van de snelheid dat ben ik benieuwd van een rechter zou vinden van een dergelijke exorbitante min of meer aanvullende boetes. Persoonlijk vind ik de straffen in Nederland erg redelijk. In dit geval ben je echter door justitie al veroordeeld. Verzekeringen mogen uiteraard zelf hun regels opleggen. M.i. moet dit echter wel in redelijkheid en billijkheid. Of hiervan in dit geval sprake is vraag ik mij af.
Ja. TS heeft aangetoond een risico te zijn. Jong, weinig rijervaring, te weinig verantwoordelijkheidsgevoel, dat zijn nou niet bepaald de factoren waar een verzekeraar blij van wordt. TS vormt immers een risicofactor - en daar hangt een prijskaartje aan.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Autoverzekering na rijontzegging. Help!

Ongelezen bericht door sjohie »

pedro714 schreef:
03 dec 2021 15:16
Nog nooit gehoord dat een dergelijke cursus wordt opgelegd bij slechts 1 (grote) overtreding. Ik vermoed dat de verbalisant je algehele rijgedrag zodanig heeft bevonden dat hij je heeft aangemeld. Gaat het echt om alleen deze grote overtreding van de snelheid dat ben ik benieuwd van een rechter zou vinden van een dergelijke exorbitante min of meer aanvullende boetes. Persoonlijk vind ik de straffen in Nederland erg redelijk. In dit geval ben je echter door justitie al veroordeeld. Verzekeringen mogen uiteraard zelf hun regels opleggen. M.i. moet dit echter wel in redelijkheid en billijkheid. Of hiervan in dit geval sprake is vraag ik mij af.
Dat is niet aan u of mij, of TS, maar voorbehouden aan de verzekeraar(s). Zij mogen afwegen aan wie ze een dienst aanbieden, tenzij ze dit wel zouden doen voor een vrouw, en niet voor een man ofzo, dan zou er een discriminatie-component uit te destilleren zijn. Maar 20x nee te horen krijgen, geeft toch wel redelijk aan dat er geen willekeur in het spel is.

De branche heeft in overleg met de overheid wel een vangnet gecreëerd, echter is dat vanwege de risico's een kostbaar vangnet blijkt nu. Vandaar ook het veelvuldig gegeven advies alhier, om voor de komende tijd, het mobiliteitsplaatje in te vullen zonder auto.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Autoverzekering na rijontzegging. Help!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, 500 euro per maand valt wel mee, als je ziet wat de variabelen zijn.

Ik was 21, kocht een auto met 300 pk en ging ook bijna 100 euro per maand betalen voor de verzekering, omdat ik pas 3 jaar een rijbewijs had, het mijn eerste auto was en het gewoon veel vermogen is. Ik snapte dat wel.

Als je dan iemand hebt die al ongeveer net zo lang een rijverbod heeft gehad als de tijd dat ie al een rijbewijs had, dan zit er nog een groter risico aan vast.

jonis
Berichten: 2714
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Autoverzekering na rijontzegging. Help!

Ongelezen bericht door jonis »

snuffel1 schreef:
03 dec 2021 18:51
Even terugkomende op mijn antwoord, Ts is bevoegd om een auto te mogen besturen maar gezien het feit dat Ts gepleegd heeft is Ts een risico voor verzekeraars geworden. De Vereende wil Ts wel verzekeren maar tegen hoge kosten. Ik heb geopperd om een ouder zover te krijgen dat die de auto op naam zet en uiteraard ook verzekert als die ouder in bezit is van een rijbewijs. Die ouder is dan de polishouder en mag een auto aan een familielid uit lenen maar blijft hoofdelijk aansprakelijk voor de schade die de verzekerde auto aanricht. In Nederland is het zo geregeld dat elk voertuig die van een kenteken voorzien is verzekerd dient te zijn en de te naam gestelde van die auto is verantwoordelijk voor die verzekeringsplicht.
Ouder is gewoon niet de eigenaar en regelmatige bestuurder dus.

Gesloten