LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betrouwbare verzekering voor mijn hond

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
charles_c
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2018 13:18

Betrouwbare verzekering voor mijn hond

Ongelezen bericht door charles_c »

Hallo

Op het internet kom ik verschillende sites tegen waar je verzekeringen kan vergelijken, momenteel ben ik op zoek naar een verzekering voor mijn hond.

Zelf zeggen deze sites dat ze een vergoeding krijgen voor het aanbrengen van nieuwe klanten, daarom vraag ik mij af hoe onafhankelijk ze zijn.

Een voorbeeld van een aantal van dit soort sites:

https://vergelijkdirect.com/verzekering ... rzekering/
https://www.vergelijkdierenverzekering.nl/
https://www.123geldzaken.nl/verzekering ... sBEALw_wcB

Weet iemand hoe dit precies werkt en kan ik deze sites vertrouwen?

Bedankt voor het antwoorden alvast.

Gr. Charles

mh73

Re: Betrouwbare verzekering voor mijn hond

Ongelezen bericht door mh73 »

Een aantal zaken spelen een rol, ras en leeftijd van de hond. Is de hond nu gezond?

Wat wil je verzekerd hebben? Alleen de extra ziektekosten of ook sterilisatie en crematie en dergelijke? Zet dat op een rijtje voor jezelf. Dan google je op dierenverzekering en kun je gewoon zelf een aantal aanbieders vergelijken. Let vooral ook op de eigen bijdrage die je bij veel verzekeringen per behandeling betaalt.

Over het algemeen betaal je bij een dierenverzekering dubbel en dwarsvoor de kosten. Alleen bij ernstige aandoeningen en zware ingrepen kan je er voordeel bij hebben.
We hebben het zelf nooit gedaan. Inmiddels 5 huisdieren verder die nooit wat noemenswaards gemankeerd hebben. Met een dierenverzekering waren wij een kleine 12000 euro extra kwijt geweest.

charles_c
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2018 13:18

Re: Betrouwbare verzekering voor mijn hond

Ongelezen bericht door charles_c »

Dank voor je antwoord mh73.

We gaan er eens goed over nadenken en dan zien we wel wat het gaat worden.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Betrouwbare verzekering voor mijn hond

Ongelezen bericht door riddert »

Bedenk in ieder geval goed dat je alleen zaken moet verzekeren waarvan je de lasten zelf niet kunt dragen. Dus als je hond een poot zou breken, en herstel zal 1500 euro kosten, en dat geld is niet altijd voorhanden, dan zou ik een verzekering afsluiten. Mocht een dergelijke rekening geen probleem zijn, dan is een verzekering overbodig.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Betrouwbare verzekering voor mijn hond

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Charles, sowieso zou ik de polisvoorwaarden er heel goed op nakijken en in het bijzonder de passage 'Uitgesloten van verzekering'. Ik heb de voorwaarden van een grote verzekeraar eens bekeken en daar staan zo ongelofelijk veel uitsluitingen in dat ik alleen al vanwege dat geen verzekering zou nemen.
Daarnaast worden niet alle behandelingen (volledig) vergoed. Als de verzekeraar de tarieven van een dierenarts te hoog vindt wordt u naar een andere dierenarts gestuurd etc. etc.
We hebben onze hond nooit verzekerd terwijl die als rauwdouwer nogal eens wat opliep. Toch denk ik niet dat we met een verzekering ook maar iets bespaard zouden hebben.
Een spaarpot opbouwen lijkt me veel zinvoller zou ik al met al zeggen.

Gesloten