LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beurspensioenplan RVS

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
BR
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mei 2006 14:57

Beurspensioenplan RVS

Ongelezen bericht door BR »

Zo'n 3 jaar geleden hebben wij alles wat we bij de RVS hadden lopen van mijn vriend laten stop zetten en zijn we verder gegaan op mijn verzekeringen omdat hij toen bij mij kwam wonen.

Nu vandaag kregen we een jaarlijkse opgave van de RVS van zijn beurspensioenplan. Premie word er niet meer voor betaald.
Er staat nu een bedrag van zo'n 2500 euro op.

Hoe kan ik hier nu helemaal vanaf komen?
Afkopen? Is dat slim of juist niet?
En ik hoorde dat de belasting dan ook om de hoek kan komen omdat er nooit belasting over betaald is???

Wil gewoon helemaal van de RVS af

elvisa
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2008 23:24

Re: Beurspensioenplan RVS

Ongelezen bericht door elvisa »

Ik kom ook niet van ze af.

Eerst willen ze een brief van de belastingdiest waarin staat dat je geen belasting voordeel hebt gehad. Dit vraag je netjes aan bij de belastingdienst en toch wordt er gezegd dat het niet af te kopen is.

ik heb nu zo'n € 2884,-- staan. Waar ik niets aan heb :-(.

corremans
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jul 2008 22:36

Re: Beurspensioenplan RVS

Ongelezen bericht door corremans »

Wil je af van je Beurspensioenplan? In principe is dat mogelijk.

Blijkbaar is de polis nu premievrij gemaakt. De waarde staat nu vast tot einddatum, maar er vindt geen inleg meer plaats.

Wil je de polis afkopen, dan kan het zijn dat men vraagt om de verklaring van de belastingdienst, in het geval het een polis met een lijfrente clausule betreft. Hou er in dat geval rekening mee, dat je wel eens te maken kan krijgen met revisierente (zie de site van d belastingdienst voor een nadere uitleg).

Ervaring is, gewoon doordrukken, dan komen ze vanzelf over de brug. En anders vraag je toch of je huidige adviseur je bijstaat. Dat zal ie maar al te graag doen, zo kan hij (of zij natuurlijk) bewijzen dat hij meerwaarde voor de klant heeft/

Gesloten