LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bromfietsverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
TheDGM
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2013 15:10

Bromfietsverzekering

Ongelezen bericht door TheDGM »

Goedemiddag,

Wij zitten een beetje met een probleem, namelijk het volgende:

3 jaar geleden kochten wij een nieuwe scooter. Via internet ging wij op zoek naar een tussenpersoon waarbij we deze scooter all risk konden verzekeren. Na 2 jaar ruilden we de scooter in voor een nieuwe, welke nu een paar maanden geleden helaas is gestolen.

Vorig jaar toen wij de nieuwe scooter kochten hadden wij de dealer laten bellen naar onze tussenpersoon om door de geven dan de polis moest worden aangepast vanwege deze nieuwe scooter. Nu blijkt dat onze verzekering toen ook is ondergebracht bij een andere maatschappij, waarbij diefstal in het eerste jaar niet volledig wordt vergoed.

De waarde die nu wordt uitgekeerd is €800,- minder dan de aanschafwaarde. Wij hebben destijds alleen gevraagd om een aanpassing aan de polis en niet om een nieuwe polis. Had mijn tussenpersoon zo mogen handelen? Ook kan ik me niet herinneren dat ik nieuwe polisvoorwaarden zou hebben gehad. Hoe kan ik dit bewijzen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Bromfietsverzekering

Ongelezen bericht door Barman »

Jij regelt niet zelf je verzekering, maar laat de dealer bellen met de tussenpersoon? :shock:
Wij hebben destijds alleen gevraagd om een aanpassing aan de polis en niet om een nieuwe polis. Had mijn tussenpersoon zo mogen handelen?
Je hebt helemaal nergens om gevraagd, want je hebt niet zelf gebeld.

Wat jij je niet kan herinneren kan je niet bewijzen. Je hebt dit zelf veroorzaakt.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Bromfietsverzekering

Ongelezen bericht door Frantic2 »

je moet een polis of groene kaart hebben gehad. Zoals veel mensen heb je die waarschijnlijk zo opgeborgen en niet naar gekeken. Het kan best zijn dat je eerste maatschappij de nieuwwaarde ook niet meer vergoedt en dat je tussenpersoon gewoon heeft gedaan waar hij voor is...... jou de beste deal doen.

Kan ook zijn... helaas gebeurt dit te vaak..... dat je tussenpersoon geen belang heeft bij een wijziging en een nieuwe polis afsluit zodat hij een hogere provisie ving....

Maar dan nog, je hebt zelf de plicht om te controleren of alles zo is als jij het wilde en als nieuwwaarde regeling voor jou zo belangrijk was, dan had je dat moeten navragen of nalezen in je voorwaarden.

Als het kalf eenmaal verdronken is dan heeft het weinig zin meer om de put te dempen..... Je blijft zelf verantwoordelijk voor jouw verzekeringen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Bromfietsverzekering

Ongelezen bericht door kokka »

TheDGM schreef:Goedemiddag,

Wij zitten een beetje met een probleem, namelijk het volgende:

3 jaar geleden kochten wij een nieuwe scooter. Via internet ging wij op zoek naar een tussenpersoon waarbij we deze scooter all risk konden verzekeren. Na 2 jaar ruilden we de scooter in voor een nieuwe, welke nu een paar maanden geleden helaas is gestolen.

Vorig jaar toen wij de nieuwe scooter kochten hadden wij de dealer laten bellen naar onze tussenpersoon om door de geven dan de polis moest worden aangepast vanwege deze nieuwe scooter. Nu blijkt dat onze verzekering toen ook is ondergebracht bij een andere maatschappij, waarbij diefstal in het eerste jaar niet volledig wordt vergoed.

De waarde die nu wordt uitgekeerd is €800,- minder dan de aanschafwaarde. Wij hebben destijds alleen gevraagd om een aanpassing aan de polis en niet om een nieuwe polis. Had mijn tussenpersoon zo mogen handelen? Ook kan ik me niet herinneren dat ik nieuwe polisvoorwaarden zou hebben gehad. Hoe kan ik dit bewijzen?

Alvast bedankt voor de reacties.
als je een nieuwe scooter koopt en je wil de verzekering die je had omzetten naar deze nieuwe scooter krijg je automatisch een nieuwe polis.

TheDGM
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2013 15:10

Re: Bromfietsverzekering

Ongelezen bericht door TheDGM »

Even voor de goede orde:

De scooter was op vrijdagavond gekocht en de volgende middag konden we hem al ophalen. Zaterdagmiddag toen wij bij de dealer waren hebben ze, waar wij bijstonden, de voicemail ingesproken van de tussenpersoon.

Op de polis van onze eerste scooter kregen we de aanschafwaarde WEL vergoed bij diefstal. Uiteraard hebben wij een nieuwe groene kaart gehad, maar dan wel met de veronderstelling dat we bij dezelfde maatschappij zouden blijven. Niet goed opgelet en niet goed gecontroleerd.

Mijn vraag is beantwoord: de tussenpersoon heeft al het recht om mijn verzekering af te sluiten bij een andere maatschappij bij de aanschaf van een andere scooter.

In ieder geval bedankt.

JanvL
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 aug 2009 17:08

Re: Bromfietsverzekering

Ongelezen bericht door JanvL »

De TP had dat niet mogen doen. Los van de (terechte) opmerkingen over uw eigen onoplettendheid geldt voor de TP, nu er sprake is van een slechtere dekking dan voorheen, dat hij met u had moeten overleggen. Ook als er geen alternatief zou zijn qua dekking 1e jaar, dan nog had hij u moeten informeren.

Gesloten